Yource Group

29: Yource Group reviews van werknemers

29 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 39 reviews

Fijne collega's...

... en best leuk werk. Maar het bedrijf, directie, arbeidsvoorwaarden etc. niet. Weinig geven, veel nemen. Het werk moet snel, goed en vooral goedkoop. De korte pauze die door corona 'tijdelijk' niet doorbetaald zou worden, wordt nu al een jaar of twee niet meer doorbetaald. Zal ook niet meer gaan gebeuren vrees ik. Beetje als het kwartje van Kok. Dat heb ik ook nog niet terug gekregen.

Pluspunten

Fijne collega's en teamleiders.

Minpunten

Te weinig salaris voor wat je allemaal moet kunnen, weten en doen.

Afwisselend en klantvriendelijke baan

Het is zeer afwisselend werk wat gericht is op klantcontact. Je wordt goed ingewerkt en volgt een training. Hierba krijg je een coach toegewezen. Die is helaas niet altijd beschikbaar. Door de constructie weet ik vaak niet wie nou de juiste contactpersoon is. Opzich prima werkgever maar ze mogen wel wat meer ondersteuning leveren

Hele leuke baan bij de corona informatie hulplijn.

Hele leuke baan, super leuke collega's, coaches en leidinggevende. Ik heb niks te klagen, een en al top!

Pluspunten

Alles

Minpunten

Nvt

Fijne collega's, goed management, doorgroeimogelijkheden

Fijne collega's die altijd voor je klaar staan als je bijv hulp nodig hebt. Manager denkt met je mee in oplossingen, ongeacht de grootte ervan. In het verleden was de screening qua personeel minder "zwaar" dan nu, waardoor er veel verloop van medewerkers was, tegenwoordig is dat een stuk strenger/scherper waardoor je team zo goed als vast is, met hier en daar een uitzondering. Aan het begin heb je minder mogelijkheden/verantwoordelijkheden, maar uiteindelijk groei je binnen een half jaar door naar andere taken die je ook nog zelf mag kiezen. Hoe langer je er werkt, hoe hoger je loon wordt. Loyaliteitsbonus ook van toepassing.

Pluspunten

Collega's, management

Prima

Leuk bedrijf, afhankelijk van op welk project en in welke functie je werkt.

Onprettig sollicitatie gesprek

Gespreksvoering mag naar mijn idee wat beter.2 dames kwamen in beeld waarvan 1 gelijk verkondigde dat ze yource zou gaan verlaten want ze had een andere baan dus vandaar dat haar nieuwe collega gaat meeluisteren. Prima!Wat ik wel apart vond dat blijkbaar was afgesproken dat de collega niks zou mogen zeggen. Ze stelde zich namelijk niet eens voor wat leidde tot een vreemde setting. De gespreksdame begon de ene vraag naar de andere vraag af te vuren alsof ze nog 10 andere klanten in de wacht had staan.De vragen die ik voor het gesprek stelde en die ze bij de werkgever nog zou uitzoeken had ze niet eens opgevraagd bij werkgever. Het verloop van gesprek was oppervlakkig, afgeraffeld en niet empathisch. Verder op aannames gebaseerd oordeel tijdens het gesprek met argumenten waar ik in ieder geval niks mee kan. Het was een sollicitatie gesprek die ik niet serieus kan nemen. Ik hoop dat de dame die haar moet vervangen zich toch een betere gesprektechniek aan leert.

Minimaal salaris, teamleiders zonder diploma, geen doorgroeimogelijkheden

Het idee achter Yource is mooi, maar de werkelijkheid is dat je hier alleen op je plek bent wanneer je in een hoge management functie zit. Ze proberen cursussen en doorgroeimogelijkheden aan te bieden, maar uiteindelijk komt er niets van en kom je geen stap vooruit. Dit is erg jammer. De collega's zijn erg gezellig, maar je krijgt geen vast contract en ook het salaris is nét genoeg om van rond te komen. Daar tegenover staan teamleiders die niet eens een diploma hebben, en puur uit geluk op hun plaats terecht zijn gekomen. Je krijgt veel verantwoordelijkheid maar geen enkele cent extra. Zelfs op vrije dagen wordt je regelmatig gestoord omdat een whatsappgroep met je 'team' verplicht is.

Over het algemeen goed

Hoe wel de communicatie beter kan, heb ik op zich wel met plezier bij yource gewerkt. Salaris was erg goed voor het werk wat ik deed.

Pluspunten

Salaris

Minpunten

Communicatie

fijne bedrijf

prachtige bedrijf goede mensen en fantaschtise werknemers

Slechte management

Je bent voor Yource een simpel nummertje. Ze goeien je eruit zodra je ze je niet meer kunnen uitmelken. Ze lenen je uit aan grote bedrijven en houden een paar euro’s van jouw loon af!!! Minimale uitbetaling. Incompetente leidinggevenders.

Pluspunten

Niks

Minpunten

Van alles. Triest en ouderwets bedrijf. Onmenselijk, treurig.

Yource heeft mij gered. Of beter gezegd, de teamleiders hebben voor me geknokt om te blijven.

Eerst was ik bij Yource terechtgekomen via een uitzendbureau vanaf 14-09-2020. Mijn contract werd steeds verlengd, totdat ik van het uitzendbureau te horen heb gekregen dat mijn laatste werkdag 26-12-2021 zou zijn en ze wilden mijn contract niet verder verlengen. De Teamleiders van Yource hebben ervoor gezorgd dat ik per 27-12-2021 direct aangenomen werd door Youce zelf!!! Respect voor hen en heel veel dank ook!!

Pluspunten

Thuiswerken, maar toch leuk contact via de teamsbesprekingen.

Minpunten

Ik kan niks bedenken.

Slechte uitbetaling

Als je je uren niet kunt invullen word er minder ingevuld door de teammanager dan de werkelijke uren die je gedraaid hebt. Ook word je er zonder pardon ontslagen als het tegenzit om te bellen, medeleven en hulp zit er niet in.Nooit meer ga ik voor dit bedrijf werken, wat een afgang

Pluspunten

trainingen en collega"s zijn leuk

Minpunten

verkeerde uren doorvoeren, geen medeleven en slecht betaald

Leeromgeving

Als je net begint, of een tussenjaar hebt is dit een ideale werkomgeving.Veel verschillende bedrijven om voor te werken

Pluspunten

Snelle sollicitatie procedure

Minpunten

Minimum salarissen

Belabberde personeelswerving

als je mensen werft dan is het normaal dat je een goed gesprek hebt, maar bovenal een eerlijk gesprek. Daar kunnen sommige medewerkers die gesprekken voeren nog wel wat verbetering in vinden. een gesprek voeren, je een uitstekende kandidaat vinden en vervolgens een aanname doen op wat je wel of niet zou kunnen is iets wat hier helaas gebeurd. een sollicitatie gesprek is een farce helaas.

Yource denkt alleen aan zichzelf

De bedrijfscultuur is veranderd, als werknemer moet je flexibel zijn, als werknemer hoeven zij dat niet, als er geen werk is wordt je niet betaald en dus gewoon op nul uren gezet waardoor je dus geen inkomsten krijgt ook geen uitkering kan aanvragen en niet ontslag kan nemen omdat je dan ook geen uitkering krijgt.

Leuk gewerkt maar slecht geregeld

Telefonisch gesolliciteerd, na 2 dagen tekenen en binnen 1 week bij de training. Het ging allemaal erg snel.Bij het tekenen van het contract waren bepaalde regels al gewijzigd maar dit was geen probleem. Na 1 week training en 2 dagen meeluisteren zelf het initiatief genomen te gaan bellen. Niemand die je in de gaten houdt of door had wat je deed.Tijdens 6 maanden dienst zijn veel strenge regels ontstaan. Inplaats van te onderzoeken meteen strengere regels gemaakt zo erg dat er zelfs een tijd controle kwam op je werk. Veel personeel dat nooit iets deed of uren afwachten tot ze gingen bellen. Kortom gefaald management alleen maar regels maken inplaats van te kijken naar bepaald personeel.Eerst 2 weken goed kunnen werken daarna ineens 5 weken lang 2dagen in het weekend ingepland. Na vermelden 2 weken maar 1 dag in het weekend maar kort erna weer zelfde verhaal (Niet prettig als je kinderen hebt).Kortom leuke mensen leren kennen maar het werk/project is waardeloos begeleid.

Pluspunten

Na langere tijd eindelijk thuis werken.

Minpunten

Oneerlijke roosters, collega's vaak binnen 1, 5 meter.

Onveilige en chaotisch, Bron en contactonderzoek

Tijdens een cursus van 4 dagen wordt je klaar gestroomd voor het Bron en contact onderzoek. Deze cursus bestaat uit 2 dagen training en 2 dagen buddy bellen, waar je samen met een (on)ervaren collega gaat mee luisteren. In het geval van mijn groepje, zijn wij bij de twee buddy dagen 'vergeten'. Niemand kwam ons ophalen of had door dat wij er waren. Dit is tekenend voor het bedrijf, ze hebben de boel niet goed op orde en communiceren niet goed met elkaar. Hierdoor ontstaan er rare situaties. Tijdens heb buddy bellen is de 1,5 meter afstand houden eigenlijk niet mogelijk, aangezien wij onze laptop een week te laat kregen bleek het nog moeilijker om afstand te houden. Daarbij zitten we in een lockdown maar dat is op deze werkvloer niet te merken. Waar in de horeca stoelen en tafels 1,5 uit elkaar staan, wordt het hier gemeten op het middelpunt van het bureau van het volgende middelpunt waardoor je niet op 1,5 meter van elkaar kunt werken. Je werkt namelijk met een man of 50 op een kantoortuin, wat natuurlijk heel gezellig is maar niet nodig in deze tijd. Het landelijke team werkt 4 dagen thuis en 1 dag op locatie maar het ggd team werkt fulltime op locatie waar de omstandigheden dus niet veilig zijn. Naast deze onveilige werkomstandigheden heeft Yource het management ook niet op orde. De helft van de tijd zit je niks te doen waarvoor geadviseerd wordt om een boek mee te nemen. De korte pauzes worden niet doorbetaald en vaste vrije dagen worden 'vergeten'. Al met al is het bron en contact onderzoek mij goed bevallen maar de werkomstandigheden door Yource maakten het voor mij ondoenlijk. -

Pluspunten

gezellige collega's

Minpunten

Slechte organisatie, chaotische werksfeer, afspraken worden niet nageleefd

Leuke collega's is het enige positieve!

Veel werkdruk voor veel te weinig uurloon, salarissen kloppen vaak niet (bij vele gebeurd dit) meerdere keren dat het dan gecorrigeerd moet worden (achter aan zitten!) Werksfeer met collega's is wel leuk en goed maar daar houdt het ook helaas mee op. Je bent een nummertje. Zij lenen jou uit aan andere bedrijven waar zij jou loon ontvangen halen er een paar euro's eraf (per uur!!) Zo'n om/nabij 10 euro blijft er voor jou over.De meeste zitten daar zodat ze in ieder geval werk hebben en wát inkomsten krijgen maar blijven nooit lang..

Vreselijk bedrijf met kontenlikcultuur

Ik heb hier 5 maanden gewerkt en ik vraag me nog steed af hoe ik dit heb vol gehouden. Mijn manager voelde zich te goed om gedag tegen je te zeggen, laat staan een praatje te maken als ze naast me zat. De functie werd helemaal mooi verpakt, maar bleek vreselijk te zijn. Het enige wat ik mocht doen was kandidaten bellen die zo onbetrouwbaar als wat waren. Er werd van je verwacht dat je je 150% inzette voor het bedrijf, maar kreeg er niks van terug. Werken van 8:30 tot 17:00 en daar mocht niet van worden afgeweken. Welke werkgever doet dat nou nog? Collega's waren kliekjes met elkaar en als niet-Rotterdammer kom je daar gewoon niet tussen. De collega's die konden doorgroeien waren uiteraard goede vriendjes met het management. Er was onwijs veel verloop, toen al en nu nog steeds wat hartstikke logisch is. Blij dat ik hier weg ben, BAH wat een K-bedrijf

Pluspunten

Goede koffie

Minpunten

Te veel om op te noemen

Waardeloos bedrijf

Ik heb bij FINTREX (heet nu YOURCE) gewerkt. Een slechte zaak die zich voor doet als een snelgroeiend bedrijf. Echter is niets minder waar, het verloop is zo ontzettend hoog. Er worden collega’s ontslagen waar niemand wat over mag zeggen, zelfs wordt er een heel kantoor gesloten in de tijd dat de werknemers hun baan het hardst nodig hebben. Ook hier over is zowel op het desbetreffende kantoor als het hoofdkantoor in Rotterdam geen communicatie geweest. Dit zegt genoeg over de verschrikkelijke werksfeer wat bestaat uit vriendjes politiek. Als je niet ver genoeg het achterste van je manager en arrogante CEO kun je het wel vergeten hier. De ene na de andere gaat weg door een burn-out. Dus wil jij werken bij een bedrijf waar jij niet gewaardeerd wordt, rotklusjes mag doen, verwacht wordt om over te werken, enorm geroddeld wordt en waar jij jezelf ze ziektewet in helpt? Dan is YOURCE een goede werkgever voor jou. Succes!

Pluspunten

Niets

Minpunten

Alles

Geen goede begeleiding

Voordat je begint krijg je een 4-daagse training. Gegeven door een onervaren jonge vrouw die strafwerk geeft (aan gemotiveerde volwassen cursisten) en mensen weigert cruciale info te geven als ze je niet mag. Het gevolg is dat je ondanks de training onvoorbereid aan de slag gaat. Op werkvloer ligt de nadruk vooral op gegevens invoeren in een ingewikkeld onlogisch systeem. Terwijl gevraagd wordt naar mensen die goede gesprekken kunnen voeren en door kunnen vragen. Computers vallen zomaar uit, inlogcodes werken dikwijls niet en voorvrouwen vinden het irritant als je iets vraagt en gedragen zich als kleine diva's. Het salaris voor hbo-werk is 11 euro per uur (inmiddels 13). We mochten de auto niet op de parkeerplek van Yource parkeren maar dat moest 'buiten' waar het betaald parkeren is. Van het schamele loon gaat er bovendien iedere dag nog een uur af vanwege verplichte pauzes, die er regelmatig bij inschieten omdat er geen tijd is om te pauzeren. Sommige medewerkers moeten acht dagen aaneen werken zonder vrije dag. Collega's zijn echt geweldig, ondersteunend en gezellig. Maar niemand durft te klagen uit angst zijn of haar werk te verliezen. Zonder aanleiding of vooraankondiging kun je namelijk te horen krijgen dat je niet meer hoeft te komen. En een volgende groep nieuwe medewerkers staat alweer klaar om jouw plek in te nemen. Uit alles blijkt dat medewerkers letterlijk en figuurlijk niets waard zijn en eenvoudig vervangbaar.

Pluspunten

Geweldige collega's

Minpunten

Respectloosheid tegenover medewerkers

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Yource Group. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Yource Group met

Meer informatie over Yource Group in populaire locaties