YoungCapital

Reviews voor Uitzendkracht bij YoungCapital

Uitzendkracht19 reviews

19 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 414 reviews

Young Capital komt haar afspraken keurig na, goede communicatie, tijdige betalingen, goede informatie en registratie van de gewerkte uren.

Sinds november 2021 werk ik voor Young Capital, eerst als mw. bron en contactonderzoek, uitgezonden bij Webhelp tot April 2022 en sinds mei 2022 uitgezonden bij NS Reizigers voor de info balie/toegangspoortjes. Ik word regelmatig ingezet als AC in dit werk, omdat ik heb laten zien verantwoordelijk te zijn voor mijn taak en leidinggevende capiciteiten bezit.

🥰

Wat een professioneel team @Young Capital.Leuke, jonge enthousiaste recruiters, die met je meedenken en voor je klaarstaan.Bedankt 🌷

Pluspunten

Zorgzaam team & goede ondersteuning

Minpunten

Geen tot op dusver.

Tussenpartner met weinig interesse

De ‘sollicitatieronde’ is gemakkelijk door te komen, maar kan niet serieus worden genomen wanneer dit een sollicitatieprocedure moet voorstellen; een gesprek van nog geen 10 minuten waarin vluchtig wat vragen worden gesteld en op basis waarvan zou moeten worden beoordeeld of jij geschikt bent voor de functie. Het is meer een kennismakingsgesprek, dan dat het door mag gaan voor een sollicitatiegesprek. Ik heb meerdere ‘sollicitatiegesprekken’ gevoerd met verschillende medewerkers, dus deze ervaring is niet gebaseerd op slechts een enkel gesprek.Ik ben nu zo’n 2 jaar in dienst bij een extern bedrijf met YoungCapital als tussenpersoon. Het is een tijdelijke functie, waardoor ik de gehele looptijd bij YoungCapital onder contract zal staan. In deze periode heb ik drie contactpersonen gehad. Mijn ervaring is dat de contactpersonen een matige beschikbaarheid hebben (behalve als je je een keer ziekmeldt; dan weten ze je snel te vinden). Er wordt schijnbaar veel gewerkt met parttime contracten, waardoor je contactpersoon vaak afwezig is. Zodra je contactpersoon niet aanwezig is kun je niets, want een ‘vervangend collega’ kan jou met inhoudelijke zaken niet verder helpen en dient enkel een terugbelverzoek in.Qua communicatie lijkt vooral te worden aangestuurd op afschuiven (‘hiervoor moet je bij (naam bedrijf) zijn’) om er zo snel mogelijk weer van af zijn (‘zodra we meer weten, hoor je van ons’). Mocht je ergens tegenaan lopen, dan kom je via YoungCapital naar mijn ervaring niet snel verder.Maar waar ik me bovenal nog het meeste aan erger is de tekortkoming wat betreft contractverleningen -

Een tussenpersoon, en dat merk je.

Sollicatie is wat ongemakkelijk, de recruiters hebben zelf belang bij het kiezen van de juiste personen. Dit lijdt tot een kruisverhoor-achtige sollicitatie met weinig persooblijkheid, de recruiters worden immers niet je collega's of je baas. YC is vooral een makkelijke manier om een baan te vinden, en dat is soms heel veel waard.

Goede begeleiding, interesse

Mijn ervaring met YoungCapital is zeer positief. Degene waarmee ik een gesprek heb gehad is een leuke vlotte meid. Erg duidelijk met uitleg van de baan en haar eigen ervaring. Alles is erg snel en goed gegaan. Ik ervaar het als zeer positief.

Snel een fijne, tijdelijke baan

Mijn ervaring met het bedrijf waar ik als uitzendkracht werk is dat de werksfeer ontspannen is en er flexibel wordt omgegaan met zaken als thuiswerken en gemaakte uren. De sollicitatieprocedure hebben we binnen een week met youngcapital en het plaatsingsbedrijf doorlopen, wat naar mijn mening erg snel is en waar ik blij mee ben. Een typische dag op het werk is voor mij achter de computer zitten en aanvragen goedkeuren of afkeuren, een soort proefwerken nakijken dus. Het was niet moeilijk te leren en ik krijg er goede begeleiding in als ik vragen heb.

Pluspunten

Flexibiliteit

Minpunten

Werk onder niveau en niet in mijn vakgebied (maar dat ligt aan mij, niet aan de functie)

24 november 2021
Thanks voor het achterlaten van deze uitgebreide review. Hopelijk vind je snel een baan die helemaal op jouw niveau is!

Goede begeleiding in de sollicitatie

Young capital heeft me goed voorbereid op de sollicitatieprocedure van het bedrijf waar ik voor ben gaan werken. Dat is bovendien een fijne baan bij een leuk bedrijf.

Pluspunten

Flexibele start en eindtijden

9 juni 2021
Hey, lekker bezig! Veel werkplezier bij je nieuwe baan toegewenst en ga zo door. Thanks voor de review.

Snel en eenvoudig

Ik kan er alleen maar over zeggen dat de sollicitatieprocedure snel ging en dat plaatsing bij de opdrachtgever binnen een aantal dagen was geregeld. Het declaratiesysteem voor het indienen van de gewerkte uren, kan beter worden uitgelegd via het online programma.

29 april 2021
Hé, bedankt voor het achterlaten van je review. Het is zeker fijn dat het zo snel gaat!

Laagdrempelig

Leuk uitzendbureau met een hart. Iedereen is geïnteresseerd.

Minpunten

Veel mensen die je mailen

23 oktober 2020
Dankjewel voor deze mooie beoordeling. We zijn altijd blij met feedback, ook met die van jou. Thanks.

Als flexwerker heb je weinig perspectief

Ik werk nu meer dan 3 jaar via Young Capital. Ns als werkgever top, Young Capital als uitzendbureau verre van top. Meer dan 3 contactpersonen in 3 jaar, zelden gezien en 0 interesse hoe het met mij gaat. Bizar dat ik alleen per week of per 4 weken betaald kan krijgen en niet per maand, geen persoonlijk opleidingbudget en geen ondersteuning.

Pluspunten

Minpunten

Bedrijf vol hr kloontjes die werken tussen wereldreizen door..yolo!

5 maart 2019
Hoi. Bedankt voor je bericht. Er is de optie om wekelijks uitbetaald te krijgen maar ook maandelijks, gezien er 4 weken in een maand zitten. Dit zou dus wel gewoon mogelijk moeten zijn. Vervelend om te horen dat de communicatie met jouw contactpersoon zo te wensen over laat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij zouden dit graag uit willen zoeken. Mocht je jouw verhaal verder willen toelichten stuur dan een mail naar webcare@youngcapital.nl.

Nette samenwerking

Weinig contact, maar waar nodig altijd ondersteuning en bereikbaar voor vragen.

Pluspunten

Bereikbaar en behulpzaam

Minpunten

Nog geen persoonlijk face-to-face contact gehad

27 februari 2019
Hey, fijn dat je de ondersteuning ontvangt waar je om vraagt. Stuur je contactpersoon ook gerust een appje als je behoefte hebt aan een face-to-face gesprek. Staan we open voor!

Fijne afwisseling qua baantjes

Er is veel aanbod en genoeg uren om te werken. Alleen is het lastig dat je gaan vast loon hebt.

26 november 2018
Hey! Bedankt voor deze review. Top dat je er de tijd voor hebt genomen. Goed om te horen dat je tevreden bent. :-)

Dan toch maar een krantenwijk..

Na een mailing super snel een klus kunnen doen voor YC en was oprecht enthousiast! Salaris is wel echt gericht op studenten, vrij laag en geen reiskosten vergoeding (uitgaan van een studenten OV dus). Maar dat is dan nog een keus die je zelf hebt natuurlijk om daar op in te gaan. Dan gaan we over op het salaris wat je dan hoort te krijgen wat heel snel beloofd wordt maar vervolgens op zich laat wachten. YC schuift het af op een goedkeuring van de opdrachtgever waar ze niks aan kunnen doen en daar mag je het dan mee doen! Geen tussentijdse terugkoppeling, geen geruststelling dat het goed gaat komen helemaal niks! Dus uiteindelijk zelf maar contact opgenomen met de opdrachtgever. Na 6 jaar voor en bij een uitzendbureau te hebben gewerkt heb ik dit werkelijk waar nog nooit meegemaakt! Way to goooo YC

Pluspunten

Je kan snel aan de slag voor o.a. Kortdurige klussen als je wat wil bijverdienen

Minpunten

Betaling en verantwoordelijkheidsgevoel hiervoor!

23 januari 2018
Bedankt voor je review. Vervelend dat je een wat mindere ervaring hebt gehad. Zou je een mailtje kunnen sturen naar webcare@youngcapital.nl, dan kan ik je misschien verder helpen?

Prima uitzendbureau!

Ik heb een aantal keren telefonisch contact gehad met verscheidene medewerkers van YoungCapital. Alle keren heb ik de gesprekken als prettig ervaren. Het is bijna alsof je met vrienden belt, wat de drempel om te bellen of gebeld te worden voor mij erg verlaagd. Tevens heb ik via e-mail contact gehad. Ook hier werd er snel en duidelijk gereageerd.

Pluspunten

Snel terugkoppeling

23 oktober 2017
Super bedankt voor deze top review en wij zijn blij dat onze werkwijze jou aanspreekt!

Chille en relaxte mensen

Werken via YC is misschien wel het chillste baantje wat ik tot nu toe heb gehad, de medewerkers zijn chill, je kunt zelf je beschikbaarheid instellen wat chill is, je wordt niet platgebeld/gemaild/ge-appt met de vraag of je kunt en wilt werken wat ontzettend chill is en de baantjes die ze aanbieden zijn over het algemeen ook heel chill en makkelijk te doen! Kortom werken via YoungCapital is chill!

Pluspunten

Hoog uurlonen bij veel baantjes, chille medewerkers, chille collega's

23 oktober 2017
Super blij met deze top review en wij zijn blij om een zo een tof persoon aan boord te hebben!

Gezelligheid in de chaos

Ik werk bij Picnic, waar totale Chaos heerst omtrent ongeveer alles. YoungCapital zou via Epic de roosters regelen, maar toch niet. Bij Picnic is het erg gezellig en een goede werksfeer, helaas is het meer een grote chaos die zich een bedrijf mag noemen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd want 'hier ga ik niet over' en niemand weet precies wat er gedaan moet worden. Er worden veel onnodige taken verzonnen. Het bedrijf groeit te snel om haar medewerkers te kunnen steunen en te laten groeien, er is een 'snel weg' cultuur, weinig werken er lang. Er is op je eerste dag geen ontvangst, als je niet zelf vraagt om te kunnen inklokken zal dit niet gebeuren. Je bent zeker de eerste paar dagen anoniem, en als je in een hoek gaat zitten dan zal niemand dat opmerken. Het bedrijf is gezellig en het werk is prima, alleen er is te weinig overzicht en teveel chaos. Een bedrijf dat duurzaam zegt te zijn maar veeel plastic heeft en nog meer eten weggooit. Eten dat zogenaamd in de kantine wordt gebruikt. Dit zou gedoneerd kunnen worden aan bijvoorbeeld de voedselbank.

Pluspunten

Gratis eten, gezelligheid

Minpunten

Chaos, geen overzicht, nutteloze taken omdat niemand weet wat er waar gedaan moet worden, veel eten weggooien, eten in de kantine is niet zo goed doordat hier echt te weinig mensen werken

23 oktober 2017
Bedankt voor je review, maar vervelend dat je zo'n negatieve ervaring hebt met ons hebt gehad. Kunnen wij je misschien helpen? Als je een mailtje stuurt naar socialmedia@youngcapital.nl, dan ga ik kijken of ik iets voor je kan doen!

Leren plannen.

Heel vaak vertellen de contactpersonen bij young capitol dat ze je zullen mailen of bellen en dat gebeurt vaak vervolgens helemaal niet. Dan kan je er zelf weer 3 keer achteraan. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen. Als je zegt dat je iets gaat doen, zet het dan in je agenda of schrijf het op, zodat je niet alles steeds vergeet. Ook werden dingen vanuit het bedrijf waar ik nu werk (H&M) niet goed naar mij doorgegeven door young capitol. Zo moet je een euro meenemen voor een kluisje, maar aangezien young capitol nooit iets van zich laat horen, had ik dag 1 geen kluisje.

23 oktober 2017
Dankjewel voor je review. maar vervelend dat je zo'n negatieve ervaring met ons hebt gehad. Kunnen wij je misschien helpen? Als je een mailtje stuurt naar socialmedia@youngcapital.nl, dan ga ik kijken of ik iets voor je kan doen!

Goeie werkgever

Ik heb possitieve ervaring met werken voor Young capital. Er werken leuke mensen. Wel scheelt het enorm in welk poule je werkt. Sommige poules zijn chaotisch en sommige zijn goed geregeld tot in de puntjes.

Pluspunten

Reiskosten vergoeding, veel werk gelegenheid, NS poule

Minpunten

Voor elke poule een aparte sollicitatie of kennismaking gesprek. Hema poule

30 oktober 2017
Onwijs bedankt voor de beoordeling. Het is altijd fijn om te lezen dat een werknemer het naar zijn/haar zin heeft bij ons!

Ik werk hier als uitzendkracht bij verschilende bedrijven.

Ik heb nog niet veel gewerkt bij dit bedrijf, maar de bedrijven waar ik tot nu toe heb gewerkt zijn leuke bedrijven met aardige collega's.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij YoungCapital. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk YoungCapital met

Meer informatie over YoungCapital in populaire locaties

• YoungCapital
  • Uitzendkracht