Yacht

29 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 42 reviews

Dag

Fijne collega's Goede werksfeer Doorgroeimogelijkheden

Zeer teleurstellend

Werken bij Yacht voelt als spelen in de Keuken Kampioen divisie. Het professionalisme op kantoor, de kwaliteit van de spelers en het salaris liggen een stuk lager dan in de eredivisie. Maar je doet het toch omdat je gewoon heel erg graag wil voetballen. Stiekem droom je van de Champions league, maar diep van binnen weet je dat je daar nooit terecht zult komen.Yacht is onderdeel van de Randstad groep en dat is duidelijk te merken. Het is een uitzendbureau voor iets zwaardere functies. Zelf heb ik Yacht als zeer teleurstellend ervaren. Verwachtingen worden niet waargemaakt en afspraken worden niet nagekomen. Voor ervaren professionals hebben ze weinig te bieden. De meesten hopen op een gegeven moment overgenomen te worden door een bedrijf waar ze gedetacheerd zijn. Als junior kan je er afwisselend ervaring opdoen door bij verschillende werkgevers opdrachten te doen. Maar als je de mogelijkheid hebt om bij een big four of premium management consultancy te starten dan altijd voor die optie gaan. Omdat je gemakkelijk uitwisselbaar bent en ze erg korte termijn georienteerd zijn, is er weinig tijd en aandacht voor je professionele ontwikkeling. Alleen het traineeship is denk ik de moeite waard. Na afloop van het traineeship kiest ruim 80% van de trainees echter voor een carriere buiten de Randstad groep - dat zegt genoeg.

Pluspunten

Groot bedrijf met groot netwerk van professionals en bedrijven

Minpunten

Slechte arbeidsvoorwaarden, komen afspraken niet na

Onprofessioneel poppenkast

Niet betrokken, slecht salaris, slechte communicatie, onsympathieke recruiters/accountmanagers, egoistisch bedrijf, slechte workshops, slechte arbeidsvoorwaarden. Jij moet je flexibel opstellen, maar hun doen dat écht niet voor jou hoor.

Officiële reactie van Yacht

8 maart 2020
Bedankt voor je review. Wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over ons. Wij zouden graag hierover met je in gesprek willen gaan. Als je met ons in contact wil komen dan kan dat op verschillende manieren, ik verwijs je graag door naar onze contactpagina: https://www.yacht.nl/contactWij zien je reactie graag tegemoet.

Onder valse voorwenselen in zee gegaan met dit bedrijf

(recruiter) beloofde in het sollicitatiegesprek een contract van 6 maanden na de proeftijd van 1 maand. In goed vertrouwen eerder begonnen met werken dan dat het contract was opgemaakt en toen werd er gezegd. Oeps miscommunicatie: we dachten dat de opdracht 6 maanden zou duren i.p.v. 2,5 maand. (helaas werkte ik er toen natuurlijk al) Ik heb 1,5 maand later ongeveer mijn 1e salaris uitbetaald gekregen i.p.v. elke week. mijn reiskosten heb ik pas na 3 maanden uitbetaald gekregen(ik heb heel veel moeite moeten doen om mijn reiskosten en salaris correct uitbetaald te krijgen) bedrijfscultuur: -je mag eigenlijk geen fouten maken. ( je wordt als een soort werkpaard ingezet om hun targets te halen. -je moet om hulp vragen voordat je denkt dat je het werk niet af krijgt en wanneer je dat doet dan krijg je of geen hulp of juist minimale hulp. -als de projectleider haar targets niet haalt, dan probeert zij het te verklaren door jouw onkunde. haar acties staan daar los van Zij zijn niet transparant wanneer het gaat om het wel of niet verlengen van je contract. Ik heb spijt dat ik me heb ingelaten met deze organisatie, echt waar.

Diverse opdrachten, sterk ontwikkelprogramma

Voor wie niet weet welke baan, bedrijfscultuur of welk bedrijf bij zich past, is het traineeship een aanrader. Vanuit een visie over hoe de arbeidsmarkt er over vijf à tien jaar uitziet, stroom je binnen in een ontwikkeltraject om soft skills te bevorderen, zonder je daarbij meningen of ideeën op te dringen: jij bepaalt wat je eruit haalt. Er is een open sfeer en het management is toegankelijk. Daarnaast worden een projecten opgezet om het concept te verbeteren, waar trainees aan kunnen deelnemen. Wel is er weinig transparantie over marges aan de YACHT-kant en is de aansluiting van YACHT trainees bij het "grote" YACHT nog niet goed

Pluspunten

Het programma voor persoonlijke ontwikkeling, de ruimte om kritisch te zijn op mogelijke opdrachten

Minpunten

Weinig transparantie over marges aan de YACHT-kant, de aansluiting van YACHT trainees bij het "grote" YACHT kan beter

Dynamisch bedrijf met een groot netwerk en open bedrijfscultuur

Dynamisch bedrijf met een groot netwerk dat waarde toevoegt voor mij als professional en wat deuren kan openen. Tevens veel collega's binnen diverse vakgebieden die het leuk vinden om met je te sparren en waar ik van kan leren. Voldoende mogelijkheden tot het volgen van cursussen en trainingen. Open bedrijfscultuur. Arbeidsvoorwaarden prima. Regelmatig gezellige borrels, bbq's, ski-trips en etentjes!

Zeer gemotiveerde en gezellige collega's

Bij Yacht werken mensen die erg gemotiveerd zijn. Een sfeer waar hard gewerkt wordt maar ook zeker altijd tijd is voor een geintje. Naast elkaar altijd uit te blijven dagen om het beter te doen op de werk vloer, wordt er hard gewerkt aan het opbouwen van onderlinge banden. Van een borrel op vrijdag avond, naar een avondje varen over de Amsterdamse grachten. Het leuke van Yacht, of je nou intern of als interim aan de slag gaat, je komt in aanraking met veel verschillende bedrijven en culturen. Een perfecte mogelijkheid om een netwerk op te bouwen waar je de rest van je leven profijt van hebt.

Pluspunten

Onwijs goede sfeer

Jong en dynamisch bedrijf met veel kansen

in 2017 gestart als Yacht trainee en ik heb het sindsdien ontzettend naar mijn zin. Yacht Trainees is een fantastisch concept die je de mogelijkheid geeft om bij de top bedrijven in Nederland te werken. Daarnaast biedt Yacht Trainees een opleidingsprogramma aan die mij helpt in de ontwikkeling als starter op de arbeidsmarkt. Naast deze investering ondersteund Yacht mij ook nog eens in het behalen van mijn deeltijd master waar ik momenteel aan werk.

Pluspunten

Netwerk van Yacht, begeleiding en opleidingen

mooi bedrijf met goede kansen

een bedrijf waar je als professional een mooie ervaring kunt verwachten en waar jouw kwaliteiten zeer gewaardeerd worden.

Pluspunten

flexibel, collega's die je waarderen

Minpunten

nog niet gevonden

Productieve werkomgeving

Productieve werkomgeving en optimale werkprocessen.

Afstuderen zonder sturing

Afstuderen in de oude vorm van de organisatie YACHT. In een tijd waarin op alle lagen van de organisatie verandering gaande was in het bedrijf. In die tijd moest ik werken in een zeer verouderd recruitment systeem.

Pluspunten

eerlijke compensatie

Yacht betaalt zeer slecht en leeft als "Pinokkio in Frankrijk"

Yacht presenteert zich als sterke daadkrachtige werkgever op de markt, maar helaas is dit in de praktijk anders...eigenlijk zou Yacht eens met de "billen bloot moeten" wat transparantie betreft. Wat salariëring betreft is het ook maar de vraag of Yacht transparant is, als je namelijk een vast detacheringscontract hebt bij Yacht, krijgt de ene helft wel een bonus en de andere helft niet, heeft te maken onder welke contract je valt van Yacht...pfff....het is niet te geloven maar al jaren werkzaam bij Yacht geweest met uitstekende referenties van opdrachtgevers, maar nog nooit een salarisverhoging ontvangen. Yacht verstopt zich achter uitspraken van "je zit in je eindschaal en dan moet je een andere functie kiezen waar de schalen hoger liggen." BLA, BLA,BLA.... Deze uitspraak hoor ik en velen met mij, inmiddels al jaren! Waarom ik geen andere functie kies met hogere salarisschalen? Dat komt omdat ik mijn job te leuk vindt en doe wat ik doe en waar ik goed in ben. Inmiddels als senior professional voel je je absoluut niet "gehoord en erkend" door het poppenkast effect welke Yacht al jaren uitstraalt, die om de zoveel jaar fuseren en dan weer een nieuw poppenkast spel opzetten. Dus lieve aankomende trainees of ervaren professionals, één advies: KIES NOOIT VOOR YACHT!!!!!!! JE BLIJFT HANGEN IN EEN WAARDELOZE bodemput ORGANISATIE DIE BAKKEN MET GELD VERDIENEN AAN JOU EN ZELF WORD JE ER NIET BETER VAN! DUS U BENT GEWAARSCHUWD!

Pluspunten

GEEN

Minpunten

TEVEEL OM OP TE NOEMEN, YACHT MOET ZICH SCHAMEN

Waardeloos traineeship

Valse beloften en werk onder je niveau, een werkgever die je klein houdt en waarbij je echt goed merkt dat het op de eerste plaats alleen om geld verdienen gaat. Van alle trainees die met mij gestart zijn is het meerendeel al gestopt. Dit proberen ze nu te voorkomen door een boete in te bouwen als je voortijdig stopt omdat ze qua training in je 'investeren' maar ook deze trainingen zijn minimaal in hoeveelheid en kwaliteit. Als je graag extra trainingen wilt volgen dan zul je daar veelvuldig om moeten vragen en zelfs dan is het maar de vraag of iemand niet doet alsof ze het vergeten zijn

Pluspunten

grote naam op je cv

Minpunten

geen uitdaging en veel valse beloften

Waardeloze organisatie

Het draait hier alleen maar om geld binnen te krijgen. Arbeidsvoorwaarden worden aan hun laars gelapt en als je daar wat van zegt gaan ze moeilijk doen. Ben blij dat ik er weg ben.

Pluspunten

Ehhh..

Minpunten

Veel.

Schijnvertoning

Na bijna twee jaar het Yacht traineeship te hebben gevolgd heb ik gelukkig een nieuwe baan gevonden en het is een enorme verademing om eindelijk van Yacht verlost te zijn. Yacht weet zich naar buiten toe goed te presenteren, maar vrijwel iedereen weet dat dit slechts een schijnvertoning is. Er wordt je niks gegund tenzij dit direct in het belang van Yacht is en ook al heb je recht op iets, dan zul je hen daadwerkelijk moeten aanklagen om hier aanspraak op te maken (bijvoorbeeld bij arbeidsvoorwaarden). Open en eerlijk zijn is funest voor je verdere carrière. Dit blijkt mede uit enquêtes die niet anoniem ingevuld kunnen worden. Van mede trainees heb ik begrepen dat van de eerste 50 trainees minder dan 10 zijn overgebleven na twee jaar (met nog een derde jaar te gaan). De rest is overgestapt naar andere bedrijven. Dit zal niet zijn geweest omdat er zij niet aan de verwachtingen voldoen. Wanneer je bereid bent om mee te werken aan toneelstukjes en andere schijnheiligheid zou dit traineeship misschien iets jou kunnen zijn. Er zijn namelijk wel een aantal leuke opdrachten (wees echter zeer kritisch) binnen grote en ambitieuze bedrijven.

Pluspunten

Mooie opdrachten

Minpunten

Inhoud, arbeidsvoorwaarden, transparantie, eerlijkheid

Brede carriere mogelijkheden

Je wordt voorgesteld bij de grootste enterprise bedrijven die Nederland telt. Met het uitgebreide netwerk van Yacht zijn er talloze mogelijkheden om jezelf als professional te ontwikkelen.

Leuke werkgever met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling

Bij Yacht staat (persoonlijke) ontwikkeling centraal en je netwerk centraal. Het vinden van opdrachten gebeurd in overleg en er wordt goed gekeken of de opdrachten binnen je expertise vallen en hoe dit aansluit op je persoonlijke ontwikkeling.

Pluspunten

Leuke collega's en gebruik maken van je netwerk

Minpunten

n.v.t.

positieve en gezellige werkomgeving

Prima werkgever, is onderdeel van Randstad die om de 5 jaar reorganisaties begeleid

Pluspunten

goed sfeer

Minpunten

reorganisaties

Slecht georganiseerd en weinig betrokken

Als tp voor zzpers doen ze bijna niks, behalve als je er zelf achteraan zit. Alles dat fout gaat in hun administratief proces, wordt afgedaan met "tsja we zijn nou eenmaal een groot bedrijf, daar heb ik geen invloed op". Rekenen is ook moeilijk voor ze dus controler je facturen goed!

goedkope zuinigheid, kil en koud, 0% leiderschap

Privé-Werk Balans: ik ben regelmatig gevraagd om over te werken zonder betaald te krijgen, als je dat niet deed kwam het op je beoordeling terug. Er werd zelfs vaak geen eens een maaltijd aangeboden. Vergoeding/Arbeidsvoorwaarden: Vergeleken het werk dat ik deed mer dat van de vaste medewerkers bij de bedrijven waar ik door ingehuurd werd ik zeer slecht betaald. Ontwikkelingsmogelijkheden: omdat je inhuurder bent heb je weinig mogelijkheden. Leiderschap: Bij Yacht en Randstad is er 0% leiderschap. Ieder jaar een nieuwe manager en een nieuwe organisatie structuur. Ik snap niet dat er mensen zijn die aandelen Randstad willen hebben. Werksfeer: een stemming als een communistische partij, iedereen doet de "grote leider" na, want als je hielen van de "grote leider" niet likt kom je in de problemen.

Pluspunten

Minpunten

heel veel

in twee jaar tijd twee keer iemand van yacht gezien

Yacht denkt alleen aan zichzelf, zoveel mogelijk verdienen en er zo min mogelijk voor doen. Heel veel eisen stellen aan de zelfstandige maar nergens in meebewegen of meedenken. Terugkoppelingen als je reageert op eventuele nieuwe opdrachten zijn summier en hun bepalen al vantevoren dat de klant jouw toch niet kiest terwijl profiel en ervaring perfect aansluiten.

Pluspunten

Ze betalen snel

Minpunten

ongeinteresseerde organisatie met weinig empathie voor anderen

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Yacht. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.2

• Yacht