WestCord Hotels
Ik heb er 4 dagen stage gelopen dus kan niet heel veel zeggen, maar toen ik er was kreeg ik een goeie indruk van het hotelleven en werd ik goed opgeleid.
Nu sinds enkele maanden in dienst bij het Westcord Art Hotel. De enige dag is het nog leuker als de andere! Een dynamische werksfeer waar iedereen zijn energieke ei kwijt kan. Door het gezellige team ontwikkel je al snel een familiegevoel in deze organisatie. Ook het management is erg betrokken. Elke dag streven we naar een perfecte gastenservice en mooie herrineringen voor al onze bezoekers.
Pluspunten
Heerlijke personeelsmaaltijden!
Mwua.. westcoard had ik meer van verwacht. Helaas al snel weer men functie als kok opgepamt wat betreft cao voorwaarden. Salaris vond k onder de maat wat betreft werkzaamheden. Collegas waren gezellig. En kwa overnachtwn op eiland prima alleen mij de vraag iemand van 30 kan je niet in een hok vol 19 tot 21 zetten dat werkt niet
Minpunten
Teveel eigen bijdrage wat betreft personeels kosten.
Het leukste vind ik het werken in ons gezellige team en de positieve instelling van dit hotel! We zijn echt een team en had al vanaf dag 1 een warm welkom gevoel. We hebben allemaal hetzelfde doel en helpen elkaar altijd graag waar nodig. Ook het management heeft deze instelling en werkt net zo hard mee. Soms is de werkdruk hoog maar de waardering die je hiervoor krijgt heb ik niet eerder mee gemaakt. Omdat onze hotelmanager loyaliteit en positiviteit heel belangrijk vind, neemt het team dit ook over en dat maakt de werksfeer erg fijn!
Pluspunten
Werksfeer, collegialiteit
Minpunten
Soms hoge werkdruk
Ik vind het WestCord een fijne plek om te werken. Het voelt als thuis. Ik kan met iedereen een fijn gesprek voeren. We zijn echt 1 team en 1 taak. Als het er op aan komt kan je op iedereen rekenen. Dat maakt de functie ook erg leuk. Allround betekend dan ook echt allround en het maakt je dag elke keer weer anders. Het is hard werken, maar met de juiste mensen maakt dat niks uit. Ik ben tevreden als ik naar huis ga en als alles weer goed is gegaan. Wie komt ons team versterken?
WestCord Delft is onderdeel van WestCord Hotels. Een familiebedrijf dat van oorsprong van Vlieland komt. Een hele prettige werkgever die ruimte geeft voor eigen initiatieven en vertrouwen geeft om de klus te klaren. De focus ligt op gastvrijheid en het leveren van kwaliteit. Alle randvoorwaarden zoals een kwalitatief hoogstaand product worden verzorgd. Hoewel sommige zaken gecentraliseerd zijn ligt er veel verantwoordelijkheid in de hotels zelf. Niet alles is gekaderd en er is ruimte voor eigen inbreng en initiatief. De beste ideeën worden weer als 'best practice' voor de andere hotels gebruikt. De organisatie is plat, de lijnen zijn kort en informeel. Gedegen en moderne financiële organisatie met instrumenten die je helpen te sturen op KPI's als loonkosten, foodcost etc. Er heerst een prettige no-nonsense cultuur in de bedrijven.
Pluspunten
Prettige werksfeer, korte lijnen, ruimte voor lokaal initiatief, No-nonsense cultuur.
Minpunten
Aanbod aan trainingen ontwikkeling.
Het is fijn werken bij de Front Office in het Westcord Hotel in Delft. Door te werken in een klein team op een afdeling waar geen dag hetzelfde is, zie ik iedere dag als een uitdaging. Ik haal voldoening uit positieve feedback van gasten. Iedere gast is uniek en daarom proberen wij ieders verblijf persoonlijk te maken. Dat staat bij ons hoog in het vaandel! Dit hotel geeft mij de ruimte om mee te denken hoe we de gasttevredenheid kunnen overtreffen en staat open voor veranderingen. Samen denken, samen doen!
Pluspunten
Werkzaamheden zijn divers, leuk team!
Minpunten
De frontoffice is hét aanspreekpunt van het hotel en kan soms voor drukke momenten zorgen, waarin je snel moet kunnen schakelen.
Ik werk hier inmiddels ruim 3 jaar en heb het nog steeds erg naar mijn zin. Er hangt een goede werksfeer en naast hard werken is ook humor erg belangrijk. Leuk om te zien dat de verschillende afdelingen samenwerken waardoor we een echt team zijn. Ook buiten werk worden er regelmatig leuke activiteiten door collega's georganiseerd. Positief vind ik dat input voor nieuwe ideeën en/of wijzigingen gewaardeerd wordt. Kortom, ik kan deze werkgever zeker aanbevelen!
Pluspunten
Goede sfeer, ruimte voor (creatieve) ideeën, humor, teamspirit
Ik heb bij het WestCord Hotel Delft gewerkt als Front office medewerker. Ik heb hier een zeer leuke periode gehad. Het WestCord hotel is een hecht team! Je kan bij iedereen terecht en wordt altijd goed samengewerkt. Het management is ook heel erg betrokken en helpen vaak genoeg ook mee in de lobby, receptie en het restaurant. Het WestCord hotel leert je veel nieuwe dingen en het is een hele leuke ervaring.
Pluspunten
Leuke werkomgeving
WestCord Hotels is een keten waar je voor wilt werken. Bestaande uit stuk voor stuk bijzondere hotels! Bij WestCord Hotel Delft is een prettige werksfeer met leuke collega's die voor elkaar klaarstaan. Ongeacht op welke afdeling je werkt. Onze gasten zijn het belangrijkst en als team wordt er hard gewerkt om de verwachtingen van elke gast te overtreffen!
WestCord Hotel is een hele leuke werkgever en een uitdagende werkomgeving. Dagelijks ontmoet je weer andere gasten met een bijzonder verhaal en dat maakt het werken bij WestCord interessant en elke dag anders. Gastvrijheid staat voorop en proberen we met ons allen uit te stralen. De lijnen zijn kort tussen het management en de werknemers wat zeer prettig wordt ervaren. Samen zijn we een team en zorgen we ervoor dat de gasten zich echt thuis voelen!
Prima werkgever, goede condities en prima werksfeer.
Met plezier gewerkt leuke collega's in de housekeeping en keuken. Minder leuk die van de bediening en receptie voelen zich wat meer, denken dat ze heel wat zijn. De maneger uit het oog uit het hart, heb je vanaf het begin geen klik met hem dan komt die er ook niet, hadden beter aan de wal kunnen blijven sfeer is er op achteruit gegaan sinds zijn komst. Hoge werkdruk 110 kamers allemaal voor 3 uur klaar liefst om 2 uur, wat niet haalbaar is op drukke wisseldagen wordt geen rekening mee gehouden beetje jammer. Qua huisvesting mag ook wel beter Personeelswoning in Buren waarvan de vloer half verrot is maar dat maakt niet uit wordt er gezegt, waar de muizen over de vloer lopen of op de tafels. Waar je een kamer moet delen met nog 3 anderen dus in totaal met z'n vieren op 1 kamer geen mogelijkheid tot terugtrekken of een moment voor jezelf. Geen goed werkende verwarming voor al in de winter beetje jammer loop je in huis met 2 truien en een extra dikke fleecedeken, word niks aan gedaan door de maneger.
Pluspunten
Leuke collega's in de housekeeping
Minpunten
Hoge werkdruk
Leuke werkplek , hierarchie neemt wel de overhand door het aantal afdelingen en leidinggevenden.
Pluspunten
Mooi plek om te werken
Minpunten
geen ruimte voor eigen invulling
I werk half time. Very fast werk. People not open diffrent national nobody speak Engels .
It is a good opportunity to start in the hospitality field with a dynamic and multicultural environment.
Goede leerschool, je wordt erg vrij gelaten, soms is dat even zwemmen, soms ook wel verzuipen. Qua management is het wel echt: uit het oog, uit het hart. Slechte coaching, kansen worden amper gegeven.
Pluspunten
Minpunten
Hoge werkdruk
Ik ben zeer dankbaar dat ik de kans heb gekregen om een tijd in de hotelbranche te mogen werken. Heb hier veel van geleerd en heb mooie kansen gekregen om mij verder te ontwikkelen.
Pluspunten
Woonachtig in het hotel dus geen reistijd
Minpunten
Woonachtig in het hotel dus werk en privé is moeilijk te scheiden
Prettige werkomgeving leuke collega's leuke gasten dat maakt het prettig om te werken.
ik heb geleerd hoe ik zelfstandig de dingen kon oppakken, maar er was ook niet echt een goeie controle bij de kamers vond ik.
Pluspunten
je had een eigen slaap plek, maar je kon ook gewoon naar de kantine toe
Minpunten
iedereen is op zich zelf en ze houden eigenlijk niet echt rekening met je
Een familiebedrijf waarbij kwaliteit hoog in het vaandel staat. Alles wordt in werking gesteld om de behoeften van het management te bevredigen. Ik heb er ontzettend veel geleerd op gebied van controll en hotellerie. Waar liggen de prioriteiten in deze branche hoe kom je hier achter en hoe ga je hiermee om. Een leuke en informele werksfeer met de collega's opgebouwd qua leeftijd liggen de verschillen erg ruim. Zelfstandig voeren van een crediteurenadministratie van Ă©Ă©n van de vestigingen, hierbij controles uitvoeren op betalingen met kaart, verschillen in kaart brengen en zelf oplossen. Controles uitoefenen op BTW en suppleties aangiftes opstellen. Alle voorkomende werkzaamheden in opdracht van de controller.
Pluspunten
Informeel maar accuraat.
Minpunten
Geen flexibiliteit