WestCord Hotels

Reviews over Doorgroei en promotie bij WestCord Hotels

Ik heb er 4 dagen stage gelopen dus kan niet heel veel zeggen, maar toen ik er was kreeg ik een goeie indruk van het hotelleven en werd ik goed opgeleid.
Ik heb het management leren kennen als fijne, vakbekwame collega's, waar je altijd kunt aankopen met vragen en of problemen. ik heb geleerd hoe je als een team met elkaar problemen kunt oplossen en aanpakken. Ook heb ik de afgelopen tijd veel flexibele mensen leren kennen, die niet te beroerd zijn om hun handen uit de mouwen te steken om hun collega's in de andere WC hotels te helpen. Mijn functie vind ik leuk en zeker uitdagend. Het bedrijf aanzich, vind ik een familiegevoel uitstralen.
Pluspunten
de voordelen van boekingen met personeelstarieven.
Minpunten
heb ik eigenlijk niet
2 jaar voor westcord gewerkt ....Ben er overspannen weg gegaan
Minpunten
Overwerken door personeels tekort krijg je geen wardering voor
Ben een aantal jaren werkzaam geweest voor deze hotelketen. Veel splitdiensten, betalen voor kost/inwoning, onwijs hoge werkdruk, veel verloop personeel, laag salaris en overuren worden niet altijd betaald. Tijdens shift wordt je aan je lot overgelaten, je kunt niet rekenen om MT. Die voeren niet zoveel uit. Te weinig personeel, dit is op alle afdelingen van toepassing. Je werkt je helemaal kapot. Lijkt wel slavenkamp. Gelukkig weet ik nu dat het ook anders kan en werk al jaren vol tevredenheid bij een andere hotelketen.
Pluspunten
Mooie locatie, meestal leuke collega's, maar wisselt veel
Minpunten
Slecht salaris, overuren worden niet betaald, personeeleten slecht, geen begeleiding MT
Als stagiaire werd ik aan mijn lot overgelaten in het restaurant. Hier was geen restaurantmanager meer aanwezig (ontslag genomen). Als 1e jaar student werd mijn werk niet altijd als goed ervaren. Ik had dan ook geen leermeester meer boven mij, en moest alles zelf uitzoeken. Ook in andere hotels van WestCord gewerkt, hier was de sfeer overduidelijk beter. Ook richting het personeel.
top locatie mbt openbaar vervoer. goede sfeer op het werk. voornamelijk jonge mensen werken bij de catering afdeling. veel uitzendkrachten dus vooral met mensen werken die je nauwelijks leert kennen.
fijne familie bedrijf. Het was voor mij een hele mooie tijd om daar stage te mogen lopen en daarna ook nog eens voor jullie te gaan werken. WestCord Fashion hotel in Amsterdam.
Het is een geel gezellig team, alleen de manager was verschrikkelijk en daardoor ook erg veel wisseling in personeel omdat er veel ontslagen werden en veel ontslag namen. Weinig vastheid in het team. En ze maken graag gebruik van je als stagiaire. Stond daar hele dagen dat restaurant in m'n eentje te draaien als stagiaire van 17 maar werd wel verwacht dat ik alles al snapte en wist van de horeca.
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
hork van een manager
Een typische dag bij Westcord Art Hotel, begint al bij de eerste groet aan je collega’s. Je kent zowel het keuken, Housekeeping, technische dienst personeel. Dit zorgt ervoor dat je dagelijks als team samenwerkt zodat alles goed verloop en om elkaar te ondersteunen waar nodig is. Ik hou me vooral bezig met Groepen en evenementen binnen het Hotel. Dit zorgt ervoor dat mij dag indeling zeer divers is en veel mogelijkheden aanbiedt. Dit kan zijn tot groepsoffertes maken, facturen controleren, opties checken, after sales bellen, groepen voorbereiden voor de komende week, op de vloer de operaties ondersteunen bij groepen en nog meer. Het management denkt ook mee en helpt ook zeker wanneer het nodig is, om jou potentie uit de functie te halen en meer. Gezellige werkzveer en omgeving en ruimte om mee te denk met nieuwe ideeen.
Ik werk al bijna 13 jaar voor WestCord Hotels. Eerst begonnen in het WestCord Art Hotel als F&B supervisor en sinds 9 jaar werkzaam bij het WestCord Fashion Hotel op de afdeling reserveringen. Gastvrijheid staat op nummer 1 bij WestCord. Elke dag is anders, maar het draait natuurlijk altijd om de gast. Er hangt altijd een gemoedelijke sfeer en iedereen staat voor elkaar klaar. Doorgroeimogelijkheden zijn goed mogelijk!
Pluspunten
Gezellige sfeer
Minpunten
voor mij geen minpunten
Nu sinds enkele maanden in dienst bij het Westcord Art Hotel. De enige dag is het nog leuker als de andere! Een dynamische werksfeer waar iedereen zijn energieke ei kwijt kan. Door het gezellige team ontwikkel je al snel een familiegevoel in deze organisatie. Ook het management is erg betrokken. Elke dag streven we naar een perfecte gastenservice en mooie herrineringen voor al onze bezoekers.
Pluspunten
Heerlijke personeelsmaaltijden!
Mwua.. westcoard had ik meer van verwacht. Helaas al snel weer men functie als kok opgepamt wat betreft cao voorwaarden. Salaris vond k onder de maat wat betreft werkzaamheden. Collegas waren gezellig. En kwa overnachtwn op eiland prima alleen mij de vraag iemand van 30 kan je niet in een hok vol 19 tot 21 zetten dat werkt niet
Minpunten
Teveel eigen bijdrage wat betreft personeels kosten.
WestCord Delft is onderdeel van WestCord Hotels. Een familiebedrijf dat van oorsprong van Vlieland komt. Een hele prettige werkgever die ruimte geeft voor eigen initiatieven en vertrouwen geeft om de klus te klaren. De focus ligt op gastvrijheid en het leveren van kwaliteit. Alle randvoorwaarden zoals een kwalitatief hoogstaand product worden verzorgd. Hoewel sommige zaken gecentraliseerd zijn ligt er veel verantwoordelijkheid in de hotels zelf. Niet alles is gekaderd en er is ruimte voor eigen inbreng en initiatief. De beste ideeën worden weer als 'best practice' voor de andere hotels gebruikt. De organisatie is plat, de lijnen zijn kort en informeel. Gedegen en moderne financiële organisatie met instrumenten die je helpen te sturen op KPI's als loonkosten, foodcost etc. Er heerst een prettige no-nonsense cultuur in de bedrijven.
Pluspunten
Prettige werksfeer, korte lijnen, ruimte voor lokaal initiatief, No-nonsense cultuur.
Minpunten
Aanbod aan trainingen ontwikkeling.
Met plezier gewerkt leuke collega's in de housekeeping en keuken. Minder leuk die van de bediening en receptie voelen zich wat meer, denken dat ze heel wat zijn. De maneger uit het oog uit het hart, heb je vanaf het begin geen klik met hem dan komt die er ook niet, hadden beter aan de wal kunnen blijven sfeer is er op achteruit gegaan sinds zijn komst. Hoge werkdruk 110 kamers allemaal voor 3 uur klaar liefst om 2 uur, wat niet haalbaar is op drukke wisseldagen wordt geen rekening mee gehouden beetje jammer. Qua huisvesting mag ook wel beter Personeelswoning in Buren waarvan de vloer half verrot is maar dat maakt niet uit wordt er gezegt, waar de muizen over de vloer lopen of op de tafels. Waar je een kamer moet delen met nog 3 anderen dus in totaal met z'n vieren op 1 kamer geen mogelijkheid tot terugtrekken of een moment voor jezelf. Geen goed werkende verwarming voor al in de winter beetje jammer loop je in huis met 2 truien en een extra dikke fleecedeken, word niks aan gedaan door de maneger.
Pluspunten
Leuke collega's in de housekeeping
Minpunten
Hoge werkdruk
Leuke werkplek , hierarchie neemt wel de overhand door het aantal afdelingen en leidinggevenden.
Pluspunten
Mooi plek om te werken
Minpunten
geen ruimte voor eigen invulling
Ik ben zeer dankbaar dat ik de kans heb gekregen om een tijd in de hotelbranche te mogen werken. Heb hier veel van geleerd en heb mooie kansen gekregen om mij verder te ontwikkelen.
Pluspunten
Woonachtig in het hotel dus geen reistijd
Minpunten
Woonachtig in het hotel dus werk en privé is moeilijk te scheiden
ik heb geleerd hoe ik zelfstandig de dingen kon oppakken, maar er was ook niet echt een goeie controle bij de kamers vond ik.
Pluspunten
je had een eigen slaap plek, maar je kon ook gewoon naar de kantine toe
Minpunten
iedereen is op zich zelf en ze houden eigenlijk niet echt rekening met je
Een familiebedrijf waarbij kwaliteit hoog in het vaandel staat. Alles wordt in werking gesteld om de behoeften van het management te bevredigen. Ik heb er ontzettend veel geleerd op gebied van controll en hotellerie. Waar liggen de prioriteiten in deze branche hoe kom je hier achter en hoe ga je hiermee om. Een leuke en informele werksfeer met de collega's opgebouwd qua leeftijd liggen de verschillen erg ruim. Zelfstandig voeren van een crediteurenadministratie van Ă©Ă©n van de vestigingen, hierbij controles uitvoeren op betalingen met kaart, verschillen in kaart brengen en zelf oplossen. Controles uitoefenen op BTW en suppleties aangiftes opstellen. Alle voorkomende werkzaamheden in opdracht van de controller.
Pluspunten
Informeel maar accuraat.
Minpunten
Geen flexibiliteit
Bekijk meer reviews over WestCord Hotels