Vodafoneziggo
Bekijk alle reviews over Vodafoneziggo

Vodafoneziggo

Review over Vodafoneziggo van een medewerker

Eerste maanden leuk, daarna niet meer

Ben in januari 2020 bij VodafoneZiggo in Groningen begonnen als advisor voor Ziggo Omnichannel. In het begin leuk, maar na nog geen 3 maanden moest ik ivm Corona thuis gaan werken.Veel problemen gehad met door het bedrijf gehuurde apparatuur die niet goed werkte. Later ook veel problemen met de laptop die van VodafoneZiggo zelf was, telkens storingen met dat ding waardoor ik vaak mijn werk niet kon doen. Op een gegeven moment had ik een laptop die telkens oververhit raakte waardoor die vastliep en eerst een tijd moest afkoelen voor die weer aan kon. Ik had veel last van hooikoorts (geen corona maar wel hoesten/snotteren) en daardoor mocht ik dus niet op kantoor aan het werk. Doordat die ellendige laptop niet deugde en de vele storingen is juli 2021 mijn contract niet verlengd terwijl ik mijn werk wel naar behoren deed. Ze hadden ook aan kunnen bieden om gratis Corona zelftesten op kantoor te leggen voor mensen die met de apparatuur last van storingen hadden zodat we op kantoor konden werken. Inmiddels ben ik er al ruim een jaar weg en heb weer een fulltime baan als assemblagemedewerkster in een fabriek (met dit soort werk had ik al ruim 10 jaar ervaring) waar ik na 8 maanden al onder contract van het bedrijf zelf kwam. Zou ook geen klantenservice meer willen doen, wat ik nu doe bevalt me veel beter en het loon is daarnaast ook beter. Voordeel is ook dat ik nu vaste werktijden van heb van 7u tot 16u, mooi elk weekend vrij en van kerst tot oud en nieuw vrij.

Pluspunten

Gratis OV kaart waarmee je ook privé onbeperkt door Nederland kan reizen

Competitieve omgeving waar hard op targets gestuurd wordt

Afhankelijk van de functie zul je altijd met de klant mee moeten kunnen veren maar toch op een goed afgewogen sale moeten gaan. Alleen even een stukje vrijblijvend advies is niet genoeg , bij voorkeur loopt een klant binnen voor 20 euro beltegoed en gaat de deur uit met een abonnement wat past bij het bel/surfgedrag , met hardware en verzekering erbij en om het af te ronden bescherming voor de hardware en een overstap vanuit de concurrentie naar het eigen vaste netwerk voor multiplay. Weinigen zijn het gegeven om zo'n sale te scoren maar vanuit het bedrijf wordt er alles aan gedaan om je te begeleiden om zo'n sale te kunnen doen. De sfeer is meestal collegiaal en ontspannen op de vloer maar achter de schermen is een gezonde onderlinge competitie gaande . Je moet zeker met druk en gestelde targets om kunnen gaan maar ook op een integere manier de klant helpen.

Pluspunten

Bij contract boven x aantal uur NS reisproduct op kosten baas . Telefoon van de zaak, ruime vergoedingen voor koopavonden.

Minpunten

Prestaties tellen maar klanttevredenheid net zo zwaar.

Gezellig werkomgevingen, helaas veel onzekerheid

Leuke collega’s, management belooft alleen veel. Maar komt beloftes niet na. Geen goede balans loyaliteit werkgever - werknemer. Terwijl ze andersom veel vragen.

Pluspunten

Leuke acties voor personeel

Minpunten

Niet nakomen beloftes, werk onzekerheid

Goede werkomgeving

Het is kwart voor 8 in de ochtend, je komt op de werkvloer en pakt nog even een bakkie koffie. De computer staat aan en hoeft alleen maar in te loggen en de programma's op te starten. Wanneer dit eenmaal is gedaan is het zover. Je zet jouw status op beschikbaar. De telefoontjes, chatjes en emails blijven binnenkomen. Internet, televisie en telefoon werkt allemaal niet en aan jou de taak om dit op te lossen. Hiervoor moet je kijken wat er is gebeurt en wat er nog kan gebeuren en dit geef je aan bij de klant. Wanneer dit gebeurt (helaas zijn er koppige mensen, niet jouw schuld!) kun je verder met de volgende klant. Dit is de werkdag. Hectisch en vaak tegenstrijd van de klant die jij juist probeert te helpen. Vaak komen er ook leuke klanten waardoor je de gesprekstijden soms kunt vergeten.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Vodafoneziggo. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Vodafoneziggo met

• Vodafoneziggo
  • Eerste maanden leuk, daarna niet meer