Vodafoneziggo

Vodafoneziggo Reviews

311 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 2,630 reviews

Goede werkomgeving

Het is leuk maar u moet stersbehendig zijn en u heeft collegas leuke

Pluspunten

Gratis eten

Minpunten

Lange werkdagen

Productieve maar gezellige bedrijfscultuur

8 jaar met plezier bij Ziggo gewerkt. Het is een zeer goede werkgever, maar je moet wel leveren, het komt je niet aanwaaien.

Pluspunten

Bonus, kadootjes, goede reiskostenvergoeding rooster en leuke collega's

Minpunten

Als winkelmedewerker ben je de voetveeg van het bedrijf en van de klant

Ruim 5 jaar in een Vodafone winkel gewerkt, werken met targets en dingen aansmeren die de klant niet wilt hebben is waar het om draait! TARGETS TARGETS en nog een TARGETS!! Je moet geld opbrengen, service en klanttevredenheid is niet belangrijk totdat de uitbetaling van je bonus komt, dan krijg je ineens wel minder geld omdat je cijfers van klanten krijgt. Door valse beloftes van telefonische afdelingen zijn mensen al boos voordat ze de winkel inkomen maar het cijfer dat de klant geeft gaat naar jezelf. Door corona komen er minder mensen naar de winkel maar de targets blijven hetzelfde. Boze managers en boze klanten dagelijks! doe jezelf een plezier en ga hier niet werken.

Pluspunten

De leuke bezoekers maken het slechte goed

Minpunten

Targets, druk van management, rare bonusstructuur, Alles wat je doet registreren ze en gebruiken ze tegen je, slecht salaris

Leek tijdens de training leuker dan het was.

Wordt voornamelijk op targets gelet terwijl dit niet tijdens de sollicitatie is besproken en ook niet tijdens de training. Had ik dit geweten was ik er niet eens gaan werken. De pauzes zijn erg kort en wanneer je 1 minuut te laat bent word je meteen op je vingers getikt. Al met al geen leuke ervaring dus.

Nummertje

Je bent echt een van de velen nummertjes in 't bedrijf. Je wordt als persoon niet gezien, alleen je targets doen ertoe. Wedstrijden om targets op te hogen geven 't gevoel dat je als collega's tegenover elkaar staat in plaats van samen werkt aan dezelfde visie. Mensen worden tegen elkaar uitgespeeld.

Pluspunten

Na een bepaalde tijd krijg je een telefoon

Minpunten

Totaal geen saamhorigheid

Blij dat ik er weg ben

Toxische werkomgeving. Vriendjespolitiek loont. Het niet om je kennis en ijver, maar om ellebogenwerk.

Geen oplossingsgerichte structuur

Dit bedrijf is echt een chaos.Onduidelijke communicatie en structuur.Werken met 3 browsers en ongeveer 27 systemen en applicaties waarvan de meeste vaak niet eens naar behoren werken.Geef intern beter geen feedback als dat negatief is.Je zal hierop worden afgerekend.Ook is van de TL's en Experts geen waardering te verwachten als je niet als een robot te werk gaat.De statistieken en ook de manier hoe de managers ernaar kijken slaan nergens op.Je kan dus in een maand met een week van 40 uur 300 gesprekken afhandelen waarvan je er nog eens 40% doorverbind en ze kijken alleen naar de csat die de klanttevredenheid weergeeft.Als daar minimaal een 8 staat kom je met alles weg.Maar kijk uit vaak geeft de csat niet de persoonlijke prestatie weer.Want dat een monteur niet vroeger ter plaatse kan zijn is niet de schuld van de agent.Of dat de collega daarvoor via een extern bedrijf van alles heeft beloofd ook niet.Klanten worden eerst door een keuzemenu geleid waar ze vaak gefrustreerd uitkomen en meteen een oplossing verwachten.Lange wachttijden of doorverbonden te worden hebben dan invloed op deze csat.Vaak is het intern maar ook tegenover de klanten een eindeloos kastje muurtje verhaal.Met beschikbaarheden van de werknemer wordt ook geen rekening gehouden.Je kan deze dus net zo goed niet invullen.

Pluspunten

NS Business Card, Business phone

Minpunten

Micromanagement

High pressure cooking omgeving

Geen dag is hetzelfde, er wordt veel informatie gedeeld en het is soms lastig bijblijven

Pluspunten

Primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Stress, werkethiek

leuke werksfeer

leuke gezellige werksfeerhoge werkdruk mbt target

Pluspunten

structuur, leuke sfeer

Minpunten

hoge werkdruk

Groot bedrijf met groot potentieel, maar nog veel trage processen en besluitvorming

De combinatie Vodafone en Ziggo heeft enorme potentie en bedient een groot deel van de Nederlanders als klant. Helaas is het bedrijf erg groot geworden en ontstaan uit vele voorgaande bedrijven. Processen zijn erg traag, interne systemen (*&%#@$!) een ramp en helaas vaak leidend in de processen en besluitvorming. De transitie naar agile werken gaat gestaag, maar loopt vertraging op door de interne rompslomp. Strakke aansturing op targets van bovenaf zorgt ervoor dat in de praktijk management nog heel direct sturend is ipv 'dienend'.De verhuizing naar Utrecht centraal was goed om de cultuur bij te sturen, ook de instroom van vele enthousiaste jonge nieuwe collega's werkt zeer stimulerend.

Klanten niet te snel helpen

Je mag er vooral gaan werken als je eerst lekker wilt kletsen met je klanten die je aan de lijn krijgt en dan langzaam naar de oplossing wilt werken, oplossingsgericht zijn? Nee doe dat maar niet! Beter is het ook om niet met de zachte G te praten, dus het beste de harde G leren want anders verstaan klanten je niet. Probeer niet te pro-actief te zijn en je moet echt wel ieder gesprek proberen de klanten een service of app te verkopen, want dat verwachten de klanten. Overal, ze hebben goede trainings, je krijgt veel ondersteuning maar mensen die meer technisch zijn aangelegd en ook op het autisme spectrum zijn, is deze werkgever niet geschikt.

Pluspunten

bonus systeem

Minpunten

klant wordt van de kast naar de muur gestuurd, vaak duurt het veel te lang tot dat er een oplossing is, klanten geen duidelijk antwoord kunnen geven

Zeer autoritaire en onrespectvol bedrijf!!

Ik raad het niemand maar ook niemand aan! Ze ontslaan mensen werkelijk om niks. Als je weer woord geeft lig je eruit, als je 30 sec te laat bent na je pauze wordt je afgeblaft. Ze behandelen je daar voor 10.94 BRUTO per uur echt als een klein kind. Het is daar een gaan en komen van mensen en het grootste gedeelte stapt letterlijk zelf op. Ze kunnen niet met mensen omgaan. Het is een en al attitude! Om de meest kleine gebeurtenissen nemen ze je mee naar een praathok en gaan ze zoals ze zelf opgeleid zijn mbt communicatie zeer kinderachtig met je om. Ze menen dat ze altijd gelijk hebben. Verdraaien de waarheid naar hun hand zodat ze zelf safe zijn. Persoonlijk zou ik niemand maar ook niemand aanraden om nog te gaan werken bij dit bedrijf in Maastricht. Het is een zeer autoritaire sfeer wat daar hangt waarbij je om het minste afgeblaft wordt. Het is weggegooide energie en tijd om daar te gaan werken. Je kunt op vele andere plekken meer verdienen en waarbij je daar ook nog eens als mens behandeld wordt! Dit bedrijf in Maastricht is echt verschrikkelijk gewoon!

Uitstekend te combineren met een studie of gezin

Het is inmiddels ca 10 jaar terug dat ik daar gewerkt heb, veel kan in deze tijd veranderen!

Pluspunten

Flexibele werktijden

Minpunten

Ze nenen bijna iedreen aan

Competitieve omgeving waar hard op targets gestuurd wordt

Afhankelijk van de functie zul je altijd met de klant mee moeten kunnen veren maar toch op een goed afgewogen sale moeten gaan. Alleen even een stukje vrijblijvend advies is niet genoeg , bij voorkeur loopt een klant binnen voor 20 euro beltegoed en gaat de deur uit met een abonnement wat past bij het bel/surfgedrag , met hardware en verzekering erbij en om het af te ronden bescherming voor de hardware en een overstap vanuit de concurrentie naar het eigen vaste netwerk voor multiplay. Weinigen zijn het gegeven om zo'n sale te scoren maar vanuit het bedrijf wordt er alles aan gedaan om je te begeleiden om zo'n sale te kunnen doen. De sfeer is meestal collegiaal en ontspannen op de vloer maar achter de schermen is een gezonde onderlinge competitie gaande . Je moet zeker met druk en gestelde targets om kunnen gaan maar ook op een integere manier de klant helpen.

Pluspunten

Bij contract boven x aantal uur NS reisproduct op kosten baas . Telefoon van de zaak, ruime vergoedingen voor koopavonden.

Minpunten

Prestaties tellen maar klanttevredenheid net zo zwaar.

Gezellig

Leuk bedrijf. Hoog werk tempo. Genoeg ondersteuning

Minpunten

Verplichte avonddiensten

Gezellig werkomgevingen, helaas veel onzekerheid

Leuke collega’s, management belooft alleen veel. Maar komt beloftes niet na. Geen goede balans loyaliteit werkgever - werknemer. Terwijl ze andersom veel vragen.

Pluspunten

Leuke acties voor personeel

Minpunten

Niet nakomen beloftes, werk onzekerheid

Positive en uitdagende werkomgeving

Positieve en uitdagende projecten in wisselende omgevingen. Eigen verantwoordelijkheid in het toepassen van de projectmanagement technieken en het uitvoeren van de projecten. Eind verantwoordelijk voor het resultaat.

Pluspunten

Medewerkers zijn hulpbereid

Minpunten

Processen niet altijd duidelijk

was gezellige werksfeer

ziggo biedt veel e-leurning trajecten die goed is voor de werk, om snel te kunnen starten,

Pluspunten

de target eind van de maand, aandacht voor de prestatie van de werknemers

Minpunten

veel hoge eisen.

Leuke sfeer jammer dat er geen rekening wordt gehouden met studenten.

Scheve verhoudingen

De bonussen op basis van conversie maken dat de medewerkers er alles aan doen zo min mogelijk telefoontjes af te handelen. Waardoor het lange onzin gesprekken worden en zelfs de leidinggevenden eraan meewerken om het aantal gesprekken zo laag mogelijk te houden. Wanneer je dus wel wilt door werken en mensen snel te woord wilt staan word je hierop aangekeken

KPI belangrijk

Geleerd dat dit bedrijf een sterke CAO heeft waardoor je na boventalligheid niet met lege handen de deur uitgaat.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Vodafoneziggo. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

4.0

Gebaseerd op 2,630 reviews