Vanilia

28: Vanilia reviews van werknemers

28 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 29 reviews

Een gezellig team in een mooie Boutique

Meer dan 2 jaar geleden ben ik bij Vanilia gestart als Style Advisor, waarna ik heb door kunnen groeien tot Interim Manager.Wanneer je als Style Advisor bij Vanilia werkzaam bent is geen dag hetzelfde. Je werkt in een hecht en gezellig team, waarin we samen elke dag weer een mooie prestatie willen neerzetten. De kleding van Vanilia is tijdloos en duurzaam ontworpen. Dit zorgt ervoor dat je kleding verkoopt waar je écht achter staat, en waarvan je weet dat de klant er nog lang plezier van gaat hebben. Dit in combinatie met de mooie panden en het hoge niveau van service maakt het werken bij Vanilia bijzonder.

Pluspunten

Personeelskorting, gezellig team en doorgroeimogelijkheden.

Minpunten

Het programma om roosters mee te maken heeft soms wat kuren

Ongezonde bedrijfscultuur

Tijdens mijn baan bij Vanilia zijn er van mijn team van 6 mensen 3 thuis komen te zitten binnen een tijdsbestek van 3 maanden met een burn-out, daar hoef ik verder niets over te zeggen dat lijkt me vrij duidelijk. Er wordt verwacht dat je overuren maakt maar deze worden nooit geregistreerd of uitbetaald. Vliegerig management, de ene dag ben je hun beste vriendin en de andere dag word je eruit gewerkt omdat je je niet gedraagt als een schoothondje. Er is 0,0 flexibiliteit en ik heb om mij heen zwangere vrouwen gedwongen zien vertrekken omdat zij nu hun situatie verandert niets kunnen veranderen aan hun contracturen (minder werken vanwege komst kindje). Dat is niet meer van deze tijd en niet menselijk.Vanilia is echt een prachtig merk en overweldigend hoofdkantoor, ik heb met directe collega's uit mijn team een hele fijne klik gehad, maar de bedrijfsvoering is écht een grote grap. Ik zou niemand aanraden hier te gaan werken. Ze claimen zo duurzaam te zijn maar het is pure hypocrisie. Trap er niet in. Het is een extreem ongezonde bedrijfscultuur, de doorstroom van werknemers is er enorm hoog. Kortom: niet aan beginnen als je waarde hecht aan je mentale gezondheid.

Pluspunten

Prachtige werkomgeving, mooi pand, verse lunches.

Minpunten

Ongezonde bedrijfscultuur, laag salaris, te hoge verwachtingen tegen lage waardering

Nooit werken bij Vanilia!

Vreselijke ervaring gehad bij Vanilia. De slechtste werkgever die ik ooit heb gehad!!!

Werken in een creatieve omgeving

Prachtig kantoor om te werken! Fijne sfeer en mooie werkplekken. Lekkere koffie en goede lunch. Je krijgt veel vrijheid om leuke initiatieven uit te voeren. De collega's zijn allemaal aardig en nuchtere mentaliteit. Goede verdeling tussen mensen met veel ervaring die er al jaren werken en jonge nieuwe mensen. Ik werk er nu bijna 3 jaar met veel plezier.

Pluspunten

Mooie, fijne werkplek met leuke collega's. Makkelijk toegankelijk met auto.

Thuisbasis

Een hele fijne werksfeer om te mogen werken. Waarbij fouten maken mag en iedereen probeert wat van elkaar te leren. Een sfeer waarbij we elkaar stimuleren om een fijne en succesvolle werksfeer te creëeren. Het is een enorm leuk team om te werken en ben dan ook erg blij dat ik hier mag werken.

Pluspunten

Ontzettend mooi pand

Minpunten

Enerverende baan bij een enerverend bedrijf

Ik ga elke dag met veel plezier naar mijn werk!Ik mag werken met een super team in een prachtige winkel!

Productieve gezellige werkomgeving

Een prachtig kantoor met fijne collega’s.Werken voor dit mooie bedrijf met afwisselende taken houd het interessant.

Pluspunten

Verse biologische lunch uit eigen moestuin.

Minpunten

Enthousiaste collega's en veel vrijheid

Je eerste dagen bij Vanilia zijn zeker uitdagend, je leert veel mensen kennen én je krijgt direct veel verantwoordelijkheid. Het fijne is, iedereen helpt bij vragen en je hebt het gevoel of je thuis komt bij familie.Na de eerste weken wordt het steeds leuker want je leert langzaam iedereen kennen. De lijnen van de organisatie zijn kort waardoor alles mogelijk lijkt te zijn.

Pluspunten

Leuke collega's, lunches uit eigen moestuin, mooie werkomgeving, in de zomer buiten meetings

Werkomgeving is geweldig

Er heerst echt een hele relaxte sfeer op het hoofdkantoor. Iedereen is geïnteresseerd in elkaar en we werken allemaal voor hetzelfde doel. We houden elkaar scherp.Het voelt echt aan als een familie bedrijf, je komt binnen in een warm bad.

Pluspunten

De cultuur is echt goud! Prachtig bedrijf om voor te mogen werken.

Gezellige werkomgeving en doorgroeimogelijkheden

Hi,Ik werk al 3 jaar bij Vanilia en ik ben begonnen als logistiek medewerker. Ik ben daarna gaan helpen op de Customerservice wat ik een hele leuke nieuwe uitdaging vond. Daarna was het belangrijk om het bedrijf nog beter te leren kennen en mij verder te ontwikkelen in dit vakgebied. Ik ben daarom 1 jaar in de boutique in Bergen gaan werken als verkoop medewerkster.Sinds een paar maanden werk ik weer op de customer service als parttime medewerker en heb ik extra verantwoordelijkheden erbij gekregen zoals de chat beheren in de avond uren!

Pluspunten

Heerlijke gezonde lunch

Minpunten

Reistijd

gezellig werkomgeving in een bijzonder pand.

Zeer veel mogen leren. Hectische baan maar erg afwisselend en interessant. Het leuke is dat je je kennis blijft verbreden.

Pluspunten

Verse biologische lunch

Levendige en gepassioneerde werkomgeving

Vanilia is een mooi merk met een high end service visie die zijn pijlers op alle vlakken uitdraagt. Er werken mensen met passie en daar krijg ik persoonlijk energie van. Er kan heel snel geschakeld worden binnen de organisatie door de korte lijnen die er zijn en er heerst absoluut geen bureaucratische bedrijfscultuur. Indien je een goed idee hebt zou die bij wijze van spreken vandaag nog tot uitvoering kunnen worden gebracht. Dit brengt op sommige momenten ook een bepaalde werkdruk met zich mee maar dit ervaar ik persoonlijk niet als te hoog of vervelend. De bedrijfscultuur is open en er zijn fijne collega's.

Pluspunten

Korte lijnen, Personeelskorting, gezonde en duurzame lunch, mooie en fijne werkomgeving

Minpunten

Door ad hoc beslissingen kan er een bepaalde werkdruk ontstaan

Totaal geen waardering voor personeel!!

Ik voelde mij totaal niet gewaard door dit bedrijf.

gezellige werkomgeving

- je mag kiezen uit de winkel wat je wilt dragen. -60% personeelskorting -ze werken met targets - je moet echt bovenop de klant zitten

Productieve en gezellige werksfeer.

Het is het leukste en gezelligste team waar ik ooit gewerkt heb. De kleding en de kwaliteit vind ik super. Het voelde als kerstmis ochtend als er weer een nieuwe collectie in de winkel binnen kwam. Samen met het team hadden we veel plezier tijdens het uitpakken, labelen en natuurlijk het verkopen. Ookal hadden we een target dat we moesten halen was er totaal geen concurrentie onderling en hielpen we elkaar met het zoeken voor combinaties wat het beste bij de klant was. Door ons plezier in het werk kregen we ook een band met vaste klanten. In de winkel Vanilia Breda was elke klant gelijk. Het maakte niet uit of je veel of weinig te besteden had. Samen met het team probeerde we een super fijne klantervaring te maken. Complimenten voor de manager en de assistent manager die toen werkzaam waren. Zij zorgen er voor dat het team als familie voelde inplaats van collega’s. Waardoor we altijd net dat stapje verder wilde gaan voor elkaar.

Minpunten

Weekend werken in verhouding met salaris.

Een warm bad =)

Ik heb een fantastische tijd gehad bij Vanilia! Lieve collega's, mooie collecties, mijn functie vond ik fantastisch, een schitterende winkel én leuke bonussen😊. Wat ik als 'minder prettig' heb ervaren, is dat de winkel perfect in orde was. Dit was boven niet het geval, een tikkie onveilig; naar mijn idee behoorlijk achterstallig onderhoud. Als het buiten flink waaide was deze boven voelbaar, daarnaast is er ook een enorme lekkage geweest. Waardoor het water met bakken naar beneden kwam in het magazijn.

Gaaf Nederlands bedrijf met constante innovatie

Vanilia is constant bezig met vernieuwing, met bijvoorbeeld iedere maand een nieuwe collectie wat het afwisselend en uitdagend houdt voor het hele team. Maar ook de werkplek zelf krijgt veel aandacht (echt fantastisch mooie panden allemaal, veel groen, duurzaam én hele fijne koffie!). De processen zijn steeds in ontwikkeling en ook op kantoor is er steeds ruimte voor ontwikkeling en verbetering. Een unieke retailer waar alles om service en kwaliteit draait, als je dat zelf leuk en belangrijk vindt, pas je goed in dit bedrijf. Zo heb ik dat ervaren.

Gezellige en leuke werkplek

Vanaf dag één vond ik het al heel fijn om bij dit bedrijf stage te lopen. Allereerst vind ik de medewerkers heel collegiaal, vriendelijk en behulpzaam. Bij iedereen kun je terecht als je met vragen zit. Er hangt een positieve sfeer op het hoofdkantoor, zeker een werkplek waar ik mijzelf in de toekomst zie werken. Ten tweede, vind ik het heel mooi en goed om te zien hoe al het personeel van Vanilia een bijdrage levert aan de circulaire economie. Ook vind ik het natuurlijk een prachtig merk en is zowel de locatie als de goedverzorgde lunch een heel leuk extraatje!

Fijne werkgever

Goede balans tussen werk en privé. Werktijden zijn van 9.00-17.00, Leuke collega's en fijne sfeer op kantoor. Ruimte voor initiatief.

Pluspunten

Lunch en collega's

Minpunten

Mooi en eerlijk bedrijf om voor te werken

Ik heb ongeveer 5 jaar met plezier voor Vanilia gewerkt. De sfeer onderling met collega's is heel fijn. Ook met het management mag er gelachen worden. Je wordt intensief opgeleidt dmv. trainingen en collectie-videos. Ik heb veel geleerd bij Vanilia; stofkennis, logistiek, en omgaan met mensen. Vanilia was betrokken met het ethisch produceren van hun kleding, wat ik erg belangrijk vind in een kledingmerk.

Pluspunten

Leuke werksfeer, prachtige boutique, ethisch verantwoord en duurzaam

Vanilia

Heb anderhalf jaar gewerkt bij Vanilia, ben positief begonnen en negatief vertrokken. Onderbetaald, GEEN WAARDERING voor je werk, voor het HK ben je maar een nummertje. Het spijt me maar ik kan niks positiefs melden over dit bedrijf. Het is frappant dat bij het merendeel ( al dan niet vertrokken) personeel dit gevoel heerst. Het enige wat positief is zijn de teams. Hallo management, wanneer gaat bij jullie het belletje rinkelen? De oorzaak van dit alles ligt daar in Wormerveer! Doe er wat aan!!!! Want zolang jullie het vingertje naar de winkels wijzen, wijzen de andere 3 vingers naar jullie toe.

Pluspunten

Minpunten

Onderbetaald, geen waardering voor je harde inzet

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Vanilia. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• Vanilia