UWV
Bekijk alle reviews over UWV

UWV

Review over UWV van een medewerker

management is vaak zwak

management weet niet altijd wat er op uitvoeringsniveau speelt, veel reageren op gebeurtenissen ipv vooruitdenken

Aan het lijntje houden is één ding hier. En je kwaliteiten en ervaring doen er niet toe.

Hier in 2018/2019 een paar maanden bij afdeling verzuim gewerkt. Het werk boeide me wel, toetsen ook met ruim voldoende gehaald, maar wat mij werd geleerd (hoe men een gesprek moet voeren, welk taalgebruik) werd niet gehanteerd op de werkvloer. Daarnaast aan het lijntje gehouden. Eerst aangeven dat ik doelen moest opstellen om aan te werken want men twijfelde aan mijn weerbaarheid, iets waar ik het volledig mee oneens was maar ik stelde de doelen op. Op het moment dat ik deze doelen wilde bespreken kwam al snel het gevoel dat het eigenlijk een exit gesprek was. Te veel twijfels over haalbaarheid van de doelen, geen mogelijkheid om deze aan te passen want twijfels of ik überhaupt aan weerbaarheid kan werken. Waarom dan de doelen maken? Toen ik ze erop wees dat ik voelde dat dit exit gesprek was, kwamen ze ermee dat er inderdaad misschien toch te veel twijfels was, dus einde dienstverband. Let op, m'n proefperiode was voorbij, dus dit gesprek was al te laat. En Fin, ik m'n spullen gepakt en weg gegaan na nog eens een gesprek met de manager, die ineens mij van alles kwalijk nam wat nergens op sloeg. Lievelingetjes worden voorgetrokken en er wordt duidelijk gemaakt door houding en behandeling of men je mag. Erg onprofessioneel. Je kennis en ervaring doet er niet toe. Slijmen bij de coaches en manager, dat brengt je ver.

Voor mij een grote teleurstelling!

Na benadering door uitzendbureau Unique heb ik een assessment gedaan voor de functie uitkeringsdeskundige bij UWV. Deze assessment had ik gehaald en ben op gesprek geweest bij UWV. Ik werd aangenomen en zou een opleidingstraject ingaan van een jaar ongeveer. Dit zou een degelijke opleiding zijn met een hoog slagingspercentage. Echter na een aantal weken bleek dat de opleiding helemaal nog niet echt bestond en er waren ongeveer 4 praktijkopleiders die allemaal iets anders vertelde dit maakt wankel en onzeker.De manager beaamde dat er helemaal geen vast opleidingsschema was! Heb ik even mijn baan opgezegd voor UWV dacht ik.....HELP! Sfeer was om te snijden op de afdeling....jakkes. En tja, ik kom uit een commerciële organisatie dus het hoe en waarom wil je dan ook graag weten. Dat moet je niet willen weten! gewoon doen... Na een half jaar zelfstudie werd mij verteld dat ze niet verder met mij wilde gaan omdat ze dachten dat ik het eind van de opleiding niet zou voltooien terwijl het best goed ging allemaal. De werkachterstanden waren weggewerkt dus nu worden wij bedankt voor onze inzet??? geen duidelijke onderbouwing, maar ja, uitzendkracht dus ze kunnen zo van je af. Dus samen met een andere collega kon ik vertrekken. Ik zou UWV niet aanraden als werkgever. Wat een teleurstellende ervaring

Prettig werksfeer

Was een tijdelijke baan met simpele administratieve werkzaamheden en prettig werksfeer

Pluspunten

Fijne bedrijf

Minpunten

Vaste werktijden

Stel een vraag over solliciteren of werken bij UWV. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk UWV met

• UWV
  • management is vaak zwak