UWV
Bekijk alle reviews over UWV

UWV

Review over UWV van een medewerker

Niet aan beginnen

Ontzettend hoge werkdruk, mensen vertrekken met bosjes tegelijk, sommige teammanagers maken je het leven echt zuur als je mening ze niet bevalt. Ongeschreven regels, hoge eisen om contractverlening te kunnen krijgen, voldoe je er wel aan verzinnen ze toch wel iets zodat je toch geen verlening krijgt. Er heerst een angstcultuur, verzuim is hoog en doorgroeimogelijkheden zijn heel schaars of wordt je onmogelijk gemaakt.

Prima werkgever

Leuke collega's, opties om door te groeien, andere taken die buiten de reguliere werkzaamheden worden opgestart ( pilots ). Veelzijdigheid.Het enige mindere is dat er qua rooster volgen geen ruimte is om je eigen tijden in te delen.

Nooit meer

Zeer slecht betaald. Belachelijke controles, werkelijk alles wordt geconfronteerd. Je mag niet te lang naar de wc, je mag geen seconde langer pauzeren, je mag je gesprek niet te lang maken (dus klanten af gaan kappen), je moet het zo snel mogelijk administratief afhandelen, je moet mensen afschepen met een een slecht antwoord want je mag niet te veel doorzetten naar de behandelaar van de uitkering. Je stem mag niet te eentonig zijn. Etc etc.Vervolgens word je beoordeeld door de klant, die je een negatieve recensie geeft omdat hij/zij zijn zin niet heeft gekregen en word je daar weer op aangesproken.Je moet een kwartier voor tijd inloggen, tot 2 minuten na werktijd beschikbaar zijn voor een gesprek (dus zit je als je pech hebt, ongeveer 30 minuten voor niks te werken, in je eigen tijd).Ik werkte 24 uur (contract 16-24 uur) maar na de zomervakantie was er niet meer genoeg werk. Werd ik maar voor 16 uur ingepland en betaald. Moest ik vervolgens een WW aanvragen voor de resterende uren... dus ik behandelde de WW en ik zat in de WW..Toen was het tijd voor wat anders. En nu ik bij een fijne werkgever werk zie ik helemaal hoe verschrikkelijk deze baan was.Hele dag word je beoordeeld van alle kanten, niet fijn voor je eigen waarde.

Pluspunten

Thuiswerken

Minpunten

Controle, slecht salaris

Heilige huisjes

Er zijn veel oude verworven rechten en je komt er moeilijk “tussen” managers regeren op de oude manier en hun wil is wet. Ze willen vernieuwing maar drukken elke vorm daarvan de kop in.

Pluspunten

Collega’s en hoogte loon

Minpunten

Geen snel zicht op vast contract

Stel een vraag over solliciteren of werken bij UWV. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk UWV met

• UWV