UWV

Reviews voor Medewerker Klantenservice (m/v) bij UWV

Het is en staats bedrijf, daar horen bepaalde protocollen en structuren bij. Dit past niet bij mij. Daarom in overleg gestopt. Voor de rest was de sfeer goed. Met slechts een paar veranderingen zou men meer werknemers vast kunnen houden. ( verloop is groot)
Veelzijdig mensen werk , Het oplossen van problemen mbt uitkeringen van klanten. De klant informeren wat te doen
Pluspunten
Gratis stoelmassage
Minpunten
Korte pauzes
Dagelijks belast met de chaos die er doorgaans heerste. Onvrede onderling maakte vaak de sfeer gespannen. Ondanks dat werden de werkzaamheden perfect gezamenlijk uitgevoerd. enerzijds soepele leiding, en kreeg iedereen de vrije hand, maar bij stress was er geen sprake meer van soepelheid. Onredelijke houdingen naar elkaar toe was daar heel normaal. Ik heb een en ander administratief gezien aan gepast om het overzichtelijk te krijgen. Dit is echter niet gelukt omdat zij zelf daar meer een nonchalante houding hadden.
Pluspunten
altijd gratis lunch en onvoorspelbare directrice, die soms ineens de hele ploeg mee naar het cafe nam
Minpunten
ze zijn niet echgt collegiaal
Een professionele maar koud bedrijf. Het is een kans om veel te leren en het traject dat wordt aangeboden is er 1 uit 1000 en bied veel mogelijkheden voor de toekomst. De interne basisopleiding is goed te doen en wordt in een overzichtelijke en in mijn geval gezellige groep gegeven. Het tempo is goed bij te houden en de theorie is goed om te zetten op de werkvloer. De basis om te kunnen werken als Klantadviseur is gelegd en ik heb genoten van de opleidingen en de kennis die ik op doen als het gaat om uitkeringen en het omgaan met mensen via telefonisch contact.
Pluspunten
Professioneel
Minpunten
Wordt niet ziek, je wordt bijna direct ontslagen
Tijdens de opleiding als klantcontact adviseur veel ervaring opgedaan. Werken met verschillende systemen. Telefonisch contact met klanten gehad en administratieve werkzaamheden genoteerd
Pluspunten
Het is een goede werkgever die het welzijn van zijn medewerkers erg belangrijk vindt. Zo wordt er niet gepest, zero tolerance beleid. Ik heb mijzelf er communicatief goed kunnen ontwikkelen. Teamleiders en directie en medewerkers werken samen geen kloof. Het moeilijkste van de baan is dat je heel productief moet zijn je hebt pauzes maar daaromheen wordt er verwacht dat je in de lijn zit. Alles wordt geregistreerd en daarover moet je dan verantwoording afleggen. Je gesprekken mogen niet te lang zijn en de klanttevredenheid moet meer dan tevreden zijn. Je moet er geen moeite mee hebben om geen privacy te hebben. Elk gesprek kan worden meegeluisterd. Wat leuk is aan de functie, de collega's. Het is een hele fijne werkomgeving en je spreekt veel verschillende klanten. Je wordt goed opgeleid en begeleid je gaat dan klantvragen via telefoon maar ook via de mail beantwoorden.
Pluspunten
Goede werksfeer wekelijks gratis fruit en goede waardering
Minpunten
hoge werkdruk
Soms was het niveau van praten net iets te hoog, bedrijven die minderwaardig over je doen en doorverbonden willen worden met een ander. Discussie vermijden en je target halen. Onderling met collega's was het wel gezellig.
Pluspunten
MBO diploma gehaald, veel over communicatie geleerd.
Minpunten
targets en tijdschema's
Dit was een leerzame afdeling waarbij ik mij goed kon ontwikkelen
Mijn dienstverband bij het UWV is uiteindelijk van rechtswege beeindigd. Het is nu bedrijfsbeleid om contracten na de maximale termijn van 3 jaar te beëindigen. Hoewel ik dit jammer vind, benader ik dit positief en zie ik dit als mogelijkheid voor een nieuwe uitdaging. Het UWV heeft mij hier goed op voorbereid. Zij zijn, tot op de dag van vandaag, zeer tevreden over mijn prestaties en hebben mij daarom de nodige opleidingen aangeboden. Kansen die ik steeds met beide handen aangegrepen heb. ITIL® Foundation V3 heb ik vorig jaar succesvol afgerond en in december 2012 heb ik mijn Orange belt Lean Six Sigma ontvangen. Dit zijn opleidingen waarin ik beter heb leren analyseren en snel tot de kern heb leren komen.Bij het UWV begon ik als autorisatiebeheerder, maar door mijn gedrevenheid promoveerde ik al snel naar BIS. Details over dit traject is te vinden in mijn CV. Bij BIS was ik de spil bij bedrijfskritische incidenten en verzoeken. Ik voel mij verantwoordelijk voor de kwaliteit van de dienstverlening. Meedenken vanuit het perspectief van de klant is vanzelfsprekend. Mijn prestatiegerichtheid en affiniteit met ICT zijn groot. Goed uit kunnen vragen en weten waar je de antwoorden kunt krijgen gaat mij uitstekend af. Veel komt ook uit mijzelf, omdat ik mij dingen altijd gemakkelijk eigen maak.
Mijn werkervaring bij het UWV heb ik als zeer prettig ervaren omdat ik fijne collega's had en goede teamleiderster had. Het prettigst van mijn baan vond ik de klantencontact. Omdat ik te maken had met verschillende klanten over heel Nederland met allemaal verschillende vragen over het UWV. Ik heb geleerd dat je met goede dienstverlening door de klant centraal te stellen je daar een tevreden klant van krijgt. En dat je daar ook veel voldoening uit krijg. Ik ging altijd met veel plezier naar mijn werk.
Pluspunten
zeer goede leiding
Minpunten
soms te korte pauze
  1. Medewerker Klantenservice (m/v)