UWV

Reviews voor Inkomensconsulent (m/v) bij UWV

Ik ben bij het toenmalige CWI begonnen als stagiaire. Ik ben binnen een jaar gevraagd terug te komen maar dan in dienst als werkcoach, tijdens mijn studie, bij het UWV Werkbedrijf. Ik mocht aan de slag bij het jongerenloket, doelgroep jongeren tot 27 jaar uit verschillende gemeentes.
Pluspunten
Beheren van mijn eigen klantenbestand
Minpunten
Tijdelijke aanstelling
Toen ik hier solliciteerde werd mij gevraagd om mijn salarisstrook te sturen. Deze heb ik laten zien tot mijn grote spijt. Er werd mij 55 euro meer geboden dan mijn vorige salaris en onderhandeling was nauwelijks mogelijk. Geen arbeidsvoorwaardengesprek ook. Ingeschaald in trede 2 terwijl ik ruim meer relevante werkervaring heb. Uiterst onprofessioneel.UWV (HR) moet zich goed realiseren dat het niet oké is om naar salarisstroken te vragen voor het doen van een aanbod. Door dit te doen vergroot je o.a. de loonkloof tussen mannen en vrouwen. Dit is de afgelopen jaren onderzocht. Ik vind het shocking dat juist UWV, een organisatie die hierin het goed voorbeeld zou moeten geven, dit soort ongelijkheden in de hand werkt. Werkelijk beschamende actie van HR die zich hierin duidelijk niet verdiept.Uiteindelijk gezien dat collega's met minder of evenveel relevante werkervaring 100en euro's meer verdienden. Kon niet gecorrigeerd worden want is niet hoe het bij UWV gaat. Voor mij een reden om hier na een jaar de stekker eruit te trekken. Eens en nooit meer. Gek bedrijf. Jammer, want werk was best leuk.
Pluspunten
Minpunten
Oneerlijk, kudde schapen en inflexibel
UWV Werkbedrijf heb ik ervaren als een goede werkgever. Er zijn voldoende mogelijkheden om je te ontwikkelen en ruimte voor eigen initiatief. Als adviseur intensieve dienstverlening (werkcoach) mooie resultaten kunnen bereiken voor de cliënten. Ik heb diverse doelgroepen begeleid met een werkloosheidsuitkering. Mensen handvatten aangereikt, in het kader van intensieve dienstverlening en trainingen. Door talenten zichtbaar te maken te bespreken en om te zetten in een plan van aanpak heb ik mooie resultaten samen met de cliënten kunnen bereiken.De diversiteit aan klanten, kansen benutten en mogelijkheden in beeld brengen geven mij energie. Enthousiasmeren is een van mijn kernkwaliteiten, om mensen mee te nemen in de verandering die nodig is om te participeren in de samenleving en klaar te maken voor de arbeidsmarkt. Dat laatste is essentieel en heeft geresulteerd in werk voor de cliënt. en dat geeft voldoening.
Interne opleidingen, vrijheid, introductieweekenden, landelijke casuĂŻstiek momenten. UWV weet haar werknemers constant in beweging te houden.
Pluspunten
Opleidingsvoorzieningen
Minpunten
weet ik niet te noemen
Bij het UWV heb ik met veel plezier gewerkt. Omgaan met verschillende culturen (klanten en collega's). Vond ik er leuk en zeer leerzaam. Dit heeft ook betrekking op de diverse interne cursussen, die gericht zijn op de dienstverlening, maar ook op mijn eigen ontwikkeling.
Minpunten
Het leuke van het werk als werk coach is dat je steeds met diverse mensen te maken krijgt. Of het nou een directeur is of een productie medewerker. ik probeerde iedereen gelijk te behandelen en met respect voor elk persoon.
Pluspunten
veel vrijheid om je eigen werk te organiseren
Minpunten
Geen koffie en thee pauze.
Organisatie gericht op het aannemen van oudere werknemers. Door de constante druk van veranderingsproces is het moeilijk personeelsbeleid in de toekomst te formuleren.
Pluspunten
Goede werksfeer
Minpunten
organisatie onder pemanent veranderingsproces zal vergroten en verkleinen
Hier zijn mijn communicatievaardigheden goed ontwikkeld. Ik ben duidelijk en eerlijk in mijn informatie daardoor sluit ik gesprekken altijd positief af ondanks dat ik soms moet handhaven.
Veel dynamiek en hectiek vanwege veelvuldig klantcontact,die allemaal in een lastige situatie verzeild zijn geraakt o.a.werkloos,bijstand aanvragen,bedrijf failliet,etc. Je leert heel veel hoe mensen in elkaar steken daar iedereen anders is en een andere aanpak vereist. Leuke en behulpzame kollega´s die veel ondersteunen. Klanten overtuigen en over de streep trekken hoe het beste te handelen in hun situatie. Indien je ziet dat jpuw inspanning en advies resultaten oplevert.
Pluspunten
Plezierige werkplek en goed restaurant
Minpunten
N.v.t
Ik heb veel geleerd op het gebied van coaching en reintergratie-trajecten. in een leuk spontaan team gewerkt.
Pluspunten
altijd in beweging
Minpunten
soms te veel automatisering
Een erg afwisselende functie waarbij communicatie via internet en face 2 face elkaar afwisselen. Uitdaging om balans te vinden tussen de wensen van werkzoekenden die haaks staan op wet- en regelgeving. Functie waarin je veel over jezelf leert, maar ook de kans krijgt om jezelf in de praktijk verder te ontwikkelen.
Pluspunten
grote organisatie waar veel kennis in zit
Minpunten
geen contractverlenging door bezuinigingen
Omgang met WW en WWB klantenregelgevingcoachenworkshops geveninformele sfeer
Pluspunten
veel investering in opleiding
Minpunten
hoge werkdruk
Binnen het UWV kreeg ik van mijn leidinggevende alle ruimte en verantwoordelijkheid voor de opzet en invulling van de formule Netwerkgroepen 55+. Ik heb deze baan dan ook met veel plezier mogen doen.
  1. Inkomensconsulent (m/v)