UWV

Reviews voor Adviseur (m/v) bij UWV

Als adviseur werk help je werkzoekenden om aan een nieuwe baan te komen. Dat betekent dat je veel moet samenwerken en overleggen. Het werk is natuurlijk afhankelijk van wat de politiek besluit. Dus als adviseur heb je vaak te maken met veranderingen in het werkproces.
Prettig werksfeer goede verhouding met management., leren en ontwikkelen en goede arbeidsvoorwaarden.
Pluspunten
leuke groepsuitstapjes
Minpunten
hoge werkdruk
Als Adviseur Werk bij UWV is het belangrijk om het doel in het oog te houden, de klant moet zichzelf weer gaan helpen, UWV heeft als taak hierbij slechts te ondersteunen. Dit coachende gaat mij goed af
Pluspunten
goed team
Minpunten
buiten het team veel eilandjes
goede communicatie hou van duidelijkheid en dat is er
Pluspunten
roosters op tijd krijgen
Minpunten
veel concentratie
Werk-privé-balans is lastig, hard werken voor redelijk loon
Een organisatie waar je vrij bent, zelfstandig en toch samen werkt. Een typische werkdag begint met het werkoverleg gevolgd door klantondersteuning het coachen van collega's, gezellig bijpraten, verwerken van gegevens in het systeem en doornemen van de dag van morgen. Hier vind je dat wat menig medewerker wenst, een manager waarmee je dagelijks de dingen van de dag kan bespreken die met je meedenkt en aandacht heeft voor jou als persoon. Uitdaging van de baan is het werken met mensen, ieder is anders. Prettige van deze baan is dat ik gebruik kon maken van Wet en regelgeving om mijn doelen te bereiken.
Pluspunten
Continu leren
Minpunten
tijdelijk contract
Met veel plezier gewerkt en ben in verschillende functies werkzaam geweest. Op verzoek kan ik u nadere inlichtingen verschaffen.
Productieve werkomgeving met veel diversiteit en dynamiek.
Ik heb in de 8 jaar enorm veel geleerd en mensen kennis op gedaan. uwv is een top werkgever.
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarde
Minpunten
ze geven maar minimaal vaste banen
Het UWV is een groot bedrijf waar veranderingen langzaam gaan en de structuren vastliggen. Het is fijn om in een klein team te werken dat soms een beetje buiten de kaders om nieuwe dingen tot stand kan brengen.
Pluspunten
duidelijkheid
Minpunten
weinig ruimte voor creativiteit
Lange tijd bij het UWV gezeten, veel geleerd en een goede tijd gehad.
Geen dag is hetzelfde als adviseur werkgeversdiensten. Als adviseur ben je het aanspreekpunt vanuit het UWV voor de werkgever. Je bent verantwoordelijk voor goed relatiebeheer waardoor een werkgever bij vragen over vacatures, subsidies of doelgroepen bij jou als adviseur aanklopt. Een doel van deze functie is om kandidaten vanuit uitkeringen aan te bieden en te plaatsen op vacatures. De kunst is om ook in gesprek te gaan over moeilijk plaatsbare doelgroepen zoals mensen met een arbeidsbeperking of ouderen. Ik werk in een team met 15 mensen waarbij ieder zijn eigen aandachtsgebied heeft. Het is in deze functie belangrijk zaken goed op elkaar af te stemmen zowel met collega's van het eigen team als met collega's van de klant werkzoekendenafdelingen. Ik ben in deze functie verantwoordelijk voor de transport en logistiek sector, de schoonmaak en de zakelijke dienstverlening. Het moeilijkste van deze functie is het snel leveren van geschikte kandidaten op vacatures die werkgevers aanleveren. Het leukste is de diversiteit van de functie. Je bezoekt in deze functie regelmatig bedrijven, onderhoud contacten, staat op beurzen, stemt zaken af met collega's intern en je krijgt de vrijheid voor het nemen van initiatieven.
Pluspunten
vrijheid voor indeling van het eigen werk en het nemen van initiatief, diversiteit
Minpunten
Trage top down aangestuurde organisatie
Het leukste aan de baan is het contact met de werkzoekende. Dit kan zowel face-to-face als via e-communicatie. Ik geloof dat ook het contact via de computer toch heel persoonlijk kan zijn. En ook dat mensen geholpen, geadviseerd kunnen worden via het digitale kanaal. Actief schrijven en concrete vragen stellen helpt hierbij. Iedere werkzoekende krijgt na drie-vier maanden een gesprek met een adviseur. Ieder gesprek is anders, ieder gesprek is maatwerk. Een klant activeren, of handvatten geven om zijn zoektocht naar werk te vervolgen is een mooi onderdeel van het werk. Ook geef ik informatiebijeenkomsten. De kracht hiervan is dat lotgenoten met elkaar in contact komen. Het is mijn taak om informatie te geven en te zorgen dat er interactie op gang komt. Soms is het nodig om klanten op een hardere manier in beweging te zetten. Dit betekent dat de klant een verlaging van de uitkering krijgt. Het slechtnieuwsgesprek dat hierbij hoort, is niet altijd leuk, maar wel noodzakelijk. Het is de kunst om samen met de klant te kijken welke acties hij/zij kan ondernemen om zo snel mogelijk een leuke/passende baan te vinden.
--- Super bedrijf met veel uitdaging en afwisseling in werkzaamheden. Moeilijkste: ? Leukste: afwisseling en uitdaging (iedere dag is anders).
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
ze geven je geen vast contract
Zeer prettige werkgever. Goede werksfeer en dynamische werkomgeving.
- Geen werkdruk - Fijne collega's - Jezelf kunnen zijn - Autonomie
Pluspunten
Fijne collega's
Minpunten
Politiek gestuurde organisatie