UWV

UWV Reviews

298 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 301 reviews

management is vaak zwak

management weet niet altijd wat er op uitvoeringsniveau speelt, veel reageren op gebeurtenissen ipv vooruitdenken

UWV is een goed bedrijf

Ik vind UWV zeer goed voor mensen met beperking. Wat ik jammer vind door de proefplaatsing aanvraag en/of werkplekonderzoek over nadenken kunnen zij als UWV niet afkeuren. Denk ik.

Niet aan beginnen

Ontzettend hoge werkdruk, mensen vertrekken met bosjes tegelijk, sommige teammanagers maken je het leven echt zuur als je mening ze niet bevalt. Ongeschreven regels, hoge eisen om contractverlening te kunnen krijgen, voldoe je er wel aan verzinnen ze toch wel iets zodat je toch geen verlening krijgt. Er heerst een angstcultuur, verzuim is hoog en doorgroeimogelijkheden zijn heel schaars of wordt je onmogelijk gemaakt.

Vriendjespolitiek, slechte onboarding, giftige organisatie

Werkelijk waar een organisatie die incompetent is. Het begon al bij de start. Geen inwerktraject. Je word aan je lot overgelaten. Bondjesvorming en vriendjespolitiek, macht is de manier daar om zaken voor elkaar te krijgen, heilige huisjes en een slangenkuil. Als je niet past bij ze, je onderdanig opstelt en veel vriendjes hebt dan ben je snel exit. Managers zijn incompetent. De districtmanager is een eng mens. Totaal geen menselijke maat. Werkdruk is hoog en alles tegelijk. Ze werken langs elkaar heen. Zetten steeds nieuwe werkgroepen op en houden van werkverschaffing. Je kan daar niemand vertrouwen. Vooral niet in het management. Alles word in de gaten gehouden.

Heilige huisjes

Er zijn veel oude verworven rechten en je komt er moeilijk “tussen” managers regeren op de oude manier en hun wil is wet. Ze willen vernieuwing maar drukken elke vorm daarvan de kop in.

Pluspunten

Collega’s en hoogte loon

Minpunten

Geen snel zicht op vast contract

Hard werken, maar voor de goede zaak

Ondanks dat veel mensen een mening hebben over uwv, voelt het prettig om hier te werken. Collega’s willen alles eraan doen om klanten te helpen. Er is wel een hoge werkdruk, te weinig personeel.

Pluspunten

Goed salaris, fijne sfeer

Minpunten

Hoge werkdruk

Collegiale sfeer maar management afstandelijk als er problemen zijn.

Fijne collegae en inhoud werk doet er toe. Helaas is de naam UWV niet zo goed en beseffen veel mensen niet dat het een uitvoeringsinstituut is die de wet uitvoert. Soms moeilijk om dat uit te moeten voeren vanwege de mens die tegenover je zit.

Productieve werkomgeving

Deze review gaat over de coronaperiode, dus grotendeels thuiswerken.Het werk is aan een kant redelijk complex en afwisselend, maar andere kant ook echt productiewerk. Ik heb er veel geleerd.Lastig was om vanuit thuiswerksituatie een band met de teamgenoten op te bouwen.De voortdurende focus vanuit het management op wat niet goed gaat heeft tot gevolg dat iedereen zich gaat indekken en het dus een beetje ieder voor zich is.

Fijne, gezellige collega's die altijd klaar staan om je te helpen bij vragen. Goede werksfeer.

Goede werksfeer maar ook hoge werkdruk. Hoewel ik er met plezier heb gewerkt zou ik het niet over willen doen.

Ik zit in een positie om collega's te kunnen helpen. Daar haal ik energie uit.

Toen in 2019 ik werkzoekende was bood UWV mij een baan aan.Vanaf het sollicitatie gesprek tot en met heden is de relatie steeds gegroeid.UWV is een top werkgever.

Pluspunten

Respectvolle omgangsvormen onderling.

Minpunten

Salaris mag hoger.

Aan het lijntje houden is één ding hier. En je kwaliteiten en ervaring doen er niet toe.

Hier in 2018/2019 een paar maanden bij afdeling verzuim gewerkt. Het werk boeide me wel, toetsen ook met ruim voldoende gehaald, maar wat mij werd geleerd (hoe men een gesprek moet voeren, welk taalgebruik) werd niet gehanteerd op de werkvloer. Daarnaast aan het lijntje gehouden. Eerst aangeven dat ik doelen moest opstellen om aan te werken want men twijfelde aan mijn weerbaarheid, iets waar ik het volledig mee oneens was maar ik stelde de doelen op. Op het moment dat ik deze doelen wilde bespreken kwam al snel het gevoel dat het eigenlijk een exit gesprek was. Te veel twijfels over haalbaarheid van de doelen, geen mogelijkheid om deze aan te passen want twijfels of ik überhaupt aan weerbaarheid kan werken. Waarom dan de doelen maken? Toen ik ze erop wees dat ik voelde dat dit exit gesprek was, kwamen ze ermee dat er inderdaad misschien toch te veel twijfels was, dus einde dienstverband. Let op, m'n proefperiode was voorbij, dus dit gesprek was al te laat. En Fin, ik m'n spullen gepakt en weg gegaan na nog eens een gesprek met de manager, die ineens mij van alles kwalijk nam wat nergens op sloeg. Lievelingetjes worden voorgetrokken en er wordt duidelijk gemaakt door houding en behandeling of men je mag. Erg onprofessioneel. Je kennis en ervaring doet er niet toe. Slijmen bij de coaches en manager, dat brengt je ver.

Leuk werk en goede begeleiding

Collega's en coaches waren leuk. Werkdruk was soms hoog. Verder geen doorgroeimogelijkheden en je bent een nummertje bij het uwv. Veel goede medewerkers ontslagen.Ik had zelf ontslag genomen.

Pluspunten

Goede begeleiding en goed salaris

Minpunten

Geen doorgroeimogelijkheden Vaste contracten krijgt men amper

Griezelig incompetente organisatie

Naar buiten toe doen we alles voor de klant. In werkelijkheid ieder voor zich. Doorgroeien kan alleen met de juiste vriendjes. Heb je kwaliteit en ambitie? Dan word je weggepest. Is al velen overkomen. In de hoofddirectie wordt door sommigen met maatschappelijk geld een vies spelletje gespeeld. Ga hier NIET werken.

Minpunten

Hoge werkdruk, bureaucratisch, vriendjespolitiek

Boeiende organisatie

Als je bij UWV werkt zit je midden in de samenleving: klanten, politiek, media, ketenpartners, etc. Boeiende dynamiek en werk waarmee je echt iets bijdraagt. Geweldig om mee te maken hoe binnen zo’n enorme organisatie zaken worden georganiseerd en gecreëerd, met collega’s uit alle organisatieonderdelen en alle plekken in het land. Je leert veel mensen kennen, veel bevlogen medewerkers, ook wat zure natuurlijk. Als je wilt en oplet kan je alle kanten op binnen UWV: kijk wat je aanspreekt, maak het kenbaar en stap op de trein. En het allermooiste: onbeperkt studeren, trainingen volgen, etc. Keuze uit 2.000 verschillende opleidingen, allen afgekocht, dus geen kosten voor jou als medewerker (of zelfs als interimmer, zoals ik).

Pluspunten

Onbeperkt opleidingen volgen

Minpunten

Soms logge en lastig te doorgronden organisatie

Fijne collega’s. Goed kennismanagement en processen.

Het UWV stimuleert kennisontwikkeling. Collega’s zijn overwegend prettige mensen. Werkuren zijn deels flexibel te plannen. Het werkveld van verzekeringsarts is boeiend. Het UWV is de kennishouder op gebied van arbeidsongeschiktheid. Ontwikkeling is buiten het werkveld als verzekeringsarts beperkt mogelijk.

Pluspunten

13e maand

Minpunten

Geen laesie auto

Stressvol en productieve werkplaats

Hele slechte leiding! Autoritair en voortrekken van lievelingetjes.

Pluspunten

Er is altijd werk

Minpunten

Mooie tijd gehad en veel geleerd

Goede werkgever. Doet veel voor zijn medewerkers zoals kleinigheidjes van waardering. Wel weinig doorgroeimogelijkheden.

Pluspunten

Fruit op de werkvloer

Minpunten

Hoge werkdruk

Nooit meer

Zeer slecht betaald. Belachelijke controles, werkelijk alles wordt geconfronteerd. Je mag niet te lang naar de wc, je mag geen seconde langer pauzeren, je mag je gesprek niet te lang maken (dus klanten af gaan kappen), je moet het zo snel mogelijk administratief afhandelen, je moet mensen afschepen met een een slecht antwoord want je mag niet te veel doorzetten naar de behandelaar van de uitkering. Je stem mag niet te eentonig zijn. Etc etc.Vervolgens word je beoordeeld door de klant, die je een negatieve recensie geeft omdat hij/zij zijn zin niet heeft gekregen en word je daar weer op aangesproken.Je moet een kwartier voor tijd inloggen, tot 2 minuten na werktijd beschikbaar zijn voor een gesprek (dus zit je als je pech hebt, ongeveer 30 minuten voor niks te werken, in je eigen tijd).Ik werkte 24 uur (contract 16-24 uur) maar na de zomervakantie was er niet meer genoeg werk. Werd ik maar voor 16 uur ingepland en betaald. Moest ik vervolgens een WW aanvragen voor de resterende uren... dus ik behandelde de WW en ik zat in de WW..Toen was het tijd voor wat anders. En nu ik bij een fijne werkgever werk zie ik helemaal hoe verschrikkelijk deze baan was.Hele dag word je beoordeeld van alle kanten, niet fijn voor je eigen waarde.

Pluspunten

Thuiswerken

Minpunten

Controle, slecht salaris

Formele sfeer, iedereen werkt voor zichzelf.

Ik heb heel lang moet wennen aan de sfeer die er bij het uwv hing. Het is een zakelijke sfeer waar de meeste mensen een muur om zich heen hebben. Ze laten niet snel hun achterste van hun tong zien. Je werkt heel erg op individuele basis en hierop wordt je ook beoordeeld door je teamleider. Dit zorgt ervoor dat je niet van veel mensen hulp kan verwachten en ben je meer op je zelf aangewezen.

Pluspunten

Goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

De algehele sfeer

Vriendjespolitiek en incompetente manager

Voorstellen of ideeën worden van tafel geveegd, roddelcultuur en super bureaucratisch. Beloftes worden niet nagekomen, heb je de grootste bek dan kom je ver. Waardering voor je inzet word niet gegeven.

Pluspunten

Goed salaris

Minpunten

Teveel om op te noemen

Geen fijn bedrijf

Erg hoge werkdruk. Er wordt vanaf het eerste moment teveel van je verwacht. Je ligt er echt onder een vergrootglas. Toen zij erachter kwamen dat ik een alleenstaande moeder ben vonden zij dat blijkbaar niet in hun bedrijfscultuur passen en hadden zij de pik op me. Ieder klein foutje werd uitvergroot en er werd zeer denigrerend tegen mij gesproken en ik zag mensen mij vies aankijken of over mij roddelen. Er is geen ruimte voor plezier daar. Alle slechte ervaringen die je hoort over UWV kloppen blijkbaar.

Minpunten

Er wordt gediscrimineerd

Stel een vraag over solliciteren of werken bij UWV. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk UWV met

• UWV