Als gedetacheerde werknemer vanuit uitzendbureau was er een serieus en goed inwerktraject.Groot deel van collega's zijn collegiaal , vaak lang werkzaam en niet erg flexibel. Gericht op regels en veel verschillende ict systemen. Vrijheid van handelen weinig aanwezig binnen regels en initiatief wordt gestimuleerd.
Pluspunten
sterk ondersteunend management op afdeling waar ik werkte
Minpunten
veel werkdruk, daardoor te weinig kwalitatief klantcontact, veel gericht op uitvoering regels, meer aandacht voor kwalitatief goede oplossingen klant
Erg hoge werkdruk. Er wordt vanaf het eerste moment teveel van je verwacht. Je ligt er echt onder een vergrootglas. Toen zij erachter kwamen dat ik een alleenstaande moeder ben vonden zij dat blijkbaar niet in hun bedrijfscultuur passen en hadden zij de pik op me. Ieder klein foutje werd uitvergroot en er werd zeer denigrerend tegen mij gesproken en ik zag mensen mij vies aankijken of over mij roddelen. Er is geen ruimte voor plezier daar. Alle slechte ervaringen die je hoort over UWV kloppen blijkbaar.
Minpunten
Er wordt gediscrimineerd
Leuke collega ‘s, sommige competitief, management wisselend in zienswijze en benadering van personeel. Het kan per afdeling verschillen hoe gemotiveerd de collega ‘s zijn.
Toen ik hier solliciteerde werd mij gevraagd om mijn salarisstrook te sturen. Deze heb ik laten zien tot mijn grote spijt. Er werd mij 55 euro meer geboden dan mijn vorige salaris en onderhandeling was nauwelijks mogelijk. Geen arbeidsvoorwaardengesprek ook. Ingeschaald in trede 2 terwijl ik ruim meer relevante werkervaring heb. Uiterst onprofessioneel.UWV (HR) moet zich goed realiseren dat het niet oké is om naar salarisstroken te vragen voor het doen van een aanbod. Door dit te doen vergroot je o.a. de loonkloof tussen mannen en vrouwen. Dit is de afgelopen jaren onderzocht. Ik vind het shocking dat juist UWV, een organisatie die hierin het goed voorbeeld zou moeten geven, dit soort ongelijkheden in de hand werkt. Werkelijk beschamende actie van HR die zich hierin duidelijk niet verdiept.Uiteindelijk gezien dat collega's met minder of evenveel relevante werkervaring 100en euro's meer verdienden. Kon niet gecorrigeerd worden want is niet hoe het bij UWV gaat. Voor mij een reden om hier na een jaar de stekker eruit te trekken. Eens en nooit meer. Gek bedrijf. Jammer, want werk was best leuk.
Pluspunten
Minpunten
Oneerlijk, kudde schapen en inflexibel
Ik vond het werk erg leuk en uitdagend maar toen aangaf wat anders te willen en twee keer een snuffelstage wilde doen, werd dat tot twee keer toe tegengehouden door mijn toenmalige manager, onder het mom van nu is er geen tijd. Ik werd een kant op geduwd die ik niet wilde. Des te verrast was hij toen ik vertelde weg te gaan bij UWV. Dat had hij nooit verwacht.
Een hele leuke werkgever, zakelijk en prive goed te combineren, hard werken en heel leerzaam. Leuk dynamisch bedrijf, wel bottom down .
Pluspunten
Leuke werksfeer, goede afspiegeling van de samenleving
Minpunten
Werkdruk
In het begin komt er veel op je af, maar dat went na verloop van tijd. Wel verandert de inhoud constant, dit heeft te maken met aangepaste behoeftes op de arbeidsmarkt en wetten die constant aan wijzigingen onderhevig zijn. Maar dat is juist de uitdaging.
Hele fijne collega's, leuke werk sfeer. Goed betaald. Leuke werkzaamheden. Leuke teamuitjes.
Eerst bouwde ik een achterstand op vanwege een toets, vervolgens wou ik die inlopen wat ik ook deed. Toen ik binnen 4 uur de achterstand had weg gewerkt werd dit niet gewaardeerd. Ik begreep dat er gelet zou worden op houding en gedrag. Dat is schijnbaar niet gebeurd, aangezien ik altijd op tijd was, me thuis ook inlas, niet teveel tussendoor praatte.. Degenen met dezelfde situatie die de hele dag krijgen mochten blijven. Jammer want het werk was heel leuk, maar managers incompetent.
Pluspunten
Wisselende werktijden
Minpunten
Management, met 2 maten meten, tunnelvisie.
Doel was om innovatie uit te voeren maar dat is geen plek voor bij UWV. Ook zijn er twee bloedgroepen namelijk het Werkbedrijf en UWV deze bloedgroepen botsen regelmatig. Hierdoor is het moeilijk om dingen te veranderen. Soms duurde het een aantal jaren om project op te starten. Bij UWV is niks geautomatiseerd alles wordt met mensen gedaan en er is veel overtyp werk en ze hebben oude systemen.
leukste van werken bij UWV is de diversiteit en de mogelijkheid om thuis te werken. Er zijn tal van doorgroeimogelijkheden.
Na een leuke sollicitatiegesprek begon de lange onderzoeken. Na 2 weken kon ik aan de slag. Helaas bleek de interne organisatie niet wat er tijdens het gesprek was aangegeven. Onderlinge afdelingen communiceren niet altijd juist waardoor er onbedoeld fouten worden gemaakt. Deadlines worden zonder overleg ingepland. Intern zijn er veel klachten waarvoor je vaak achter de feiten aanloopt. Jammer, dat er niet beter wordt gecommuniceerd. Sommige teamleiders nemen niet eens de moeite om je op weg te helpen.
Veel geleerd en uitdagingen mee mogen maken kansen zijn binnen dit bedrijf
In potentie de ideale werkgever, alleen incompetent leiderschap en bureaucratie, haalt de werklust weg
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
bureaucratisch, inefficient
Lange tijd met veel plezier gewerkt. Leuke collega's, opleidingsmogelijkheden.
Bevooroordeeld , kil , egotrippers , arrogant, jaloers, bedrijf zonder enige vorm van klasse , noch beschaving, verspilling van overheids gelden daar.
Na benadering door uitzendbureau Unique heb ik een assessment gedaan voor de functie uitkeringsdeskundige bij UWV. Deze assessment had ik gehaald en ben op gesprek geweest bij UWV. Ik werd aangenomen en zou een opleidingstraject ingaan van een jaar ongeveer. Dit zou een degelijke opleiding zijn met een hoog slagingspercentage. Echter na een aantal weken bleek dat de opleiding helemaal nog niet echt bestond en er waren ongeveer 4 praktijkopleiders die allemaal iets anders vertelde dit maakt wankel en onzeker.De manager beaamde dat er helemaal geen vast opleidingsschema was! Heb ik even mijn baan opgezegd voor UWV dacht ik.....HELP! Sfeer was om te snijden op de afdeling....jakkes. En tja, ik kom uit een commerciële organisatie dus het hoe en waarom wil je dan ook graag weten. Dat moet je niet willen weten! gewoon doen... Na een half jaar zelfstudie werd mij verteld dat ze niet verder met mij wilde gaan omdat ze dachten dat ik het eind van de opleiding niet zou voltooien terwijl het best goed ging allemaal. De werkachterstanden waren weggewerkt dus nu worden wij bedankt voor onze inzet??? geen duidelijke onderbouwing, maar ja, uitzendkracht dus ze kunnen zo van je af. Dus samen met een andere collega kon ik vertrekken. Ik zou UWV niet aanraden als werkgever. Wat een teleurstellende ervaring
Fantastisch leuke collega's maar als je teammanager je niet aardig vindt lig je er uit. Goede beoordelingen en zelfs salarisverhoging maar wegens het ontbreken van een mbo4 diploma moest ik vertrekken. Ik heb mbo3.
Uwv is een hele leuke organisatie. Dit weet je al als je door de sollicitatieprocedure heen bent. Je hebt ondertussen verschillende mensen gesproken en je gaat beginnen in een soort klas met leuke taken maar natuurlijk ook gewoon leren. En met leren bedoel ik dat je veel juridische wetten moet kennen maar je moet ook wel degelijk een beetje kunnen rekenen. Verder heb je best veel klantcontacten moet je beslissingen kunnen nemen met betrekking tot aanvraag en/of betalingen. Vooral dit laatste het kan namelijk wel eens voorkomen dat je een klant geen uitkering toekend en hier moet je wel tegen kunnen want de klant wil uitleg en soms niet al te vriendelijk.
Altijd met plezier hier gewerkt! Fijne werkgever en medewerkers
Er gaan veel zaken niet goed, dus ideale omgeving voor iemand die de organisatie wil verbeteren