UWV

UWV Reviews

286 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 289 reviews

Boeiende organisatie

Als je bij UWV werkt zit je midden in de samenleving: klanten, politiek, media, ketenpartners, etc. Boeiende dynamiek en werk waarmee je echt iets bijdraagt. Geweldig om mee te maken hoe binnen zo’n enorme organisatie zaken worden georganiseerd en gecreëerd, met collega’s uit alle organisatieonderdelen en alle plekken in het land. Je leert veel mensen kennen, veel bevlogen medewerkers, ook wat zure natuurlijk. Als je wilt en oplet kan je alle kanten op binnen UWV: kijk wat je aanspreekt, maak het kenbaar en stap op de trein. En het allermooiste: onbeperkt studeren, trainingen volgen, etc. Keuze uit 2.000 verschillende opleidingen, allen afgekocht, dus geen kosten voor jou als medewerker (of zelfs als interimmer, zoals ik).

Pluspunten

Onbeperkt opleidingen volgen

Minpunten

Soms logge en lastig te doorgronden organisatie

Griezelig incompetente organisatie

Naar buiten toe doen we alles voor de klant. In werkelijkheid ieder voor zich. Doorgroeien kan alleen met de juiste vriendjes. Heb je kwaliteit en ambitie? Dan word je weggepest. Is al velen overkomen. In de hoofddirectie wordt door sommigen met maatschappelijk geld een vies spelletje gespeeld. Ga hier NIET werken.

Minpunten

Hoge werkdruk, bureaucratisch, vriendjespolitiek

Fijne collega’s. Goed kennismanagement en processen.

Het UWV stimuleert kennisontwikkeling. Collega’s zijn overwegend prettige mensen. Werkuren zijn deels flexibel te plannen. Het werkveld van verzekeringsarts is boeiend. Het UWV is de kennishouder op gebied van arbeidsongeschiktheid. Ontwikkeling is buiten het werkveld als verzekeringsarts beperkt mogelijk.

Pluspunten

13e maand

Minpunten

Geen laesie auto

Stressvol en productieve werkplaats

Hele slechte leiding! Autoritair en voortrekken van lievelingetjes.

Pluspunten

Er is altijd werk

Minpunten

Mooie tijd gehad en veel geleerd

Goede werkgever. Doet veel voor zijn medewerkers zoals kleinigheidjes van waardering. Wel weinig doorgroeimogelijkheden.

Pluspunten

Fruit op de werkvloer

Minpunten

Hoge werkdruk

Nooit meer

Zeer slecht betaald. Belachelijke controles, werkelijk alles wordt geconfronteerd. Je mag niet te lang naar de wc, je mag geen seconde langer pauzeren, je mag je gesprek niet te lang maken (dus klanten af gaan kappen), je moet het zo snel mogelijk administratief afhandelen, je moet mensen afschepen met een een slecht antwoord want je mag niet te veel doorzetten naar de behandelaar van de uitkering. Je stem mag niet te eentonig zijn. Etc etc.Vervolgens word je beoordeeld door de klant, die je een negatieve recensie geeft omdat hij/zij zijn zin niet heeft gekregen en word je daar weer op aangesproken.Je moet een kwartier voor tijd inloggen, tot 2 minuten na werktijd beschikbaar zijn voor een gesprek (dus zit je als je pech hebt, ongeveer 30 minuten voor niks te werken, in je eigen tijd).Ik werkte 24 uur (contract 16-24 uur) maar na de zomervakantie was er niet meer genoeg werk. Werd ik maar voor 16 uur ingepland en betaald. Moest ik vervolgens een WW aanvragen voor de resterende uren... dus ik behandelde de WW en ik zat in de WW..Toen was het tijd voor wat anders. En nu ik bij een fijne werkgever werk zie ik helemaal hoe verschrikkelijk deze baan was.Hele dag word je beoordeeld van alle kanten, niet fijn voor je eigen waarde.

Pluspunten

Thuiswerken

Minpunten

Controle, slecht salaris

Formele sfeer, iedereen werkt voor zichzelf.

Ik heb heel lang moet wennen aan de sfeer die er bij het uwv hing. Het is een zakelijke sfeer waar de meeste mensen een muur om zich heen hebben. Ze laten niet snel hun achterste van hun tong zien. Je werkt heel erg op individuele basis en hierop wordt je ook beoordeeld door je teamleider. Dit zorgt ervoor dat je niet van veel mensen hulp kan verwachten en ben je meer op je zelf aangewezen.

Pluspunten

Goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

De algehele sfeer

Vriendjespolitiek en incompetente manager

Voorstellen of ideeën worden van tafel geveegd, roddelcultuur en super bureaucratisch. Beloftes worden niet nagekomen, heb je de grootste bek dan kom je ver. Waardering voor je inzet word niet gegeven.

Pluspunten

Goed salaris

Minpunten

Teveel om op te noemen

Geen fijn bedrijf

Erg hoge werkdruk. Er wordt vanaf het eerste moment teveel van je verwacht. Je ligt er echt onder een vergrootglas. Toen zij erachter kwamen dat ik een alleenstaande moeder ben vonden zij dat blijkbaar niet in hun bedrijfscultuur passen en hadden zij de pik op me. Ieder klein foutje werd uitvergroot en er werd zeer denigrerend tegen mij gesproken en ik zag mensen mij vies aankijken of over mij roddelen. Er is geen ruimte voor plezier daar. Alle slechte ervaringen die je hoort over UWV kloppen blijkbaar.

Minpunten

Er wordt gediscrimineerd

Veel mogelijk als je laat zien dat je wilt

Leuke collega ‘s, sommige competitief, management wisselend in zienswijze en benadering van personeel. Het kan per afdeling verschillen hoe gemotiveerd de collega ‘s zijn.

bureaucratische en zorg voor kwaliteit

Als gedetacheerde werknemer vanuit uitzendbureau was er een serieus en goed inwerktraject.Groot deel van collega's zijn collegiaal , vaak lang werkzaam en niet erg flexibel. Gericht op regels en veel verschillende ict systemen. Vrijheid van handelen weinig aanwezig binnen regels en initiatief wordt gestimuleerd.

Pluspunten

sterk ondersteunend management op afdeling waar ik werkte

Minpunten

veel werkdruk, daardoor te weinig kwalitatief klantcontact, veel gericht op uitvoering regels, meer aandacht voor kwalitatief goede oplossingen klant

Oneerlijk en slechte HR en managers

Toen ik hier solliciteerde werd mij gevraagd om mijn salarisstrook te sturen. Deze heb ik laten zien tot mijn grote spijt. Er werd mij 55 euro meer geboden dan mijn vorige salaris en onderhandeling was nauwelijks mogelijk. Geen arbeidsvoorwaardengesprek ook. Ingeschaald in trede 2 terwijl ik ruim meer relevante werkervaring heb. Uiterst onprofessioneel.UWV (HR) moet zich goed realiseren dat het niet oké is om naar salarisstroken te vragen voor het doen van een aanbod. Door dit te doen vergroot je o.a. de loonkloof tussen mannen en vrouwen. Dit is de afgelopen jaren onderzocht. Ik vind het shocking dat juist UWV, een organisatie die hierin het goed voorbeeld zou moeten geven, dit soort ongelijkheden in de hand werkt. Werkelijk beschamende actie van HR die zich hierin duidelijk niet verdiept.Uiteindelijk gezien dat collega's met minder of evenveel relevante werkervaring 100en euro's meer verdienden. Kon niet gecorrigeerd worden want is niet hoe het bij UWV gaat. Voor mij een reden om hier na een jaar de stekker eruit te trekken. Eens en nooit meer. Gek bedrijf. Jammer, want werk was best leuk.

Pluspunten

Minpunten

Oneerlijk, kudde schapen en inflexibel

Leuk werk, onaardige manager

Ik vond het werk erg leuk en uitdagend maar toen aangaf wat anders te willen en twee keer een snuffelstage wilde doen, werd dat tot twee keer toe tegengehouden door mijn toenmalige manager, onder het mom van nu is er geen tijd. Ik werd een kant op geduwd die ik niet wilde. Des te verrast was hij toen ik vertelde weg te gaan bij UWV. Dat had hij nooit verwacht.

Ww uitkeren

Een hele leuke werkgever, zakelijk en prive goed te combineren, hard werken en heel leerzaam. Leuk dynamisch bedrijf, wel bottom down .

Pluspunten

Leuke werksfeer, goede afspiegeling van de samenleving

Minpunten

Werkdruk

Uitdagend

In het begin komt er veel op je af, maar dat went na verloop van tijd. Wel verandert de inhoud constant, dit heeft te maken met aangepaste behoeftes op de arbeidsmarkt en wetten die constant aan wijzigingen onderhevig zijn. Maar dat is juist de uitdaging.

Leer mogelijkheden

Hele fijne collega's, leuke werk sfeer. Goed betaald. Leuke werkzaamheden. Leuke teamuitjes.

Hard doorwerken wordt niet gewaardeerd.

Eerst bouwde ik een achterstand op vanwege een toets, vervolgens wou ik die inlopen wat ik ook deed. Toen ik binnen 4 uur de achterstand had weg gewerkt werd dit niet gewaardeerd. Ik begreep dat er gelet zou worden op houding en gedrag. Dat is schijnbaar niet gebeurd, aangezien ik altijd op tijd was, me thuis ook inlas, niet teveel tussendoor praatte.. Degenen met dezelfde situatie die de hele dag krijgen mochten blijven. Jammer want het werk was heel leuk, maar managers incompetent.

Pluspunten

Wisselende werktijden

Minpunten

Management, met 2 maten meten, tunnelvisie.

Voor innovatie geen mogelijkheden

Doel was om innovatie uit te voeren maar dat is geen plek voor bij UWV. Ook zijn er twee bloedgroepen namelijk het Werkbedrijf en UWV deze bloedgroepen botsen regelmatig. Hierdoor is het moeilijk om dingen te veranderen. Soms duurde het een aantal jaren om project op te starten. Bij UWV is niks geautomatiseerd alles wordt met mensen gedaan en er is veel overtyp werk en ze hebben oude systemen.

Informeel maar professioneel

leukste van werken bij UWV is de diversiteit en de mogelijkheid om thuis te werken. Er zijn tal van doorgroeimogelijkheden.

Hoge werktempo & beklemmende sfeer

Na een leuke sollicitatiegesprek begon de lange onderzoeken. Na 2 weken kon ik aan de slag. Helaas bleek de interne organisatie niet wat er tijdens het gesprek was aangegeven. Onderlinge afdelingen communiceren niet altijd juist waardoor er onbedoeld fouten worden gemaakt. Deadlines worden zonder overleg ingepland. Intern zijn er veel klachten waarvoor je vaak achter de feiten aanloopt. Jammer, dat er niet beter wordt gecommuniceerd. Sommige teamleiders nemen niet eens de moeite om je op weg te helpen.

prima werkomgeving

Veel geleerd en uitdagingen mee mogen maken kansen zijn binnen dit bedrijf

Stel een vraag over solliciteren of werken bij UWV. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.8

• UWV