Trekpleister

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Trekpleister

De werksfeer is gezellig maar ik had het idee dat ik teveel moest doen voor wat ik betaald kreeg en ik deed voor mijn gevoel op een avond meer gedaan dan mijn collega's.
Als je als fulltimer aan de gang gaat bij trekpleister en vervolgens alle opleiding vervult word je daarna per direct als niks behandeld. Je bent slechts een nummertje en dat merk je ook over duidelijk. De districtsmanager heeft duidelijk een voorkeur voor bepaalde personeelsleden en laat dit ook erg goed blijken. Het is hard werken en in tegenstelling tot andere bedrijven erg slecht betaald. qua opleidingen zijn er wel veel mogelijkheden dit is dan ook mijn enige plus punt.
Pluspunten
Opleidingsmogelijkheden
Minpunten
Werkdruk, Slecht management, over duidelijke voorkeur voor bepaalde personeelsleden
Na 3 maanden werd ik ziek en ben ik de ziekte wet in gegaan daarna wilde ze mij direct Daar weg hebben. Alleen maar leugens en dan vooral van de hogere personeelsleden. Communicatie is heel slecht. De sfeer op de werkvloer is ook niet bepaald gezellig. Onprettig om te werken.
Pluspunten
Minpunten
Slechte communicatie, totaal geen begrip na ziek worden.
Bij de Trekpleister heb ik met plezier gewerkt, ik had afwisselend werk en de leiding vertrouwde mij wel belangrijke taken toe. Ik heb veel geleerd van mijn werk bij de Trekpleister.
Pluspunten
Geld voor avondeten als je tot laat moest
Minpunten
Als bijbaan slechte mogelijkheid om vast contract te krijgen
Fijne werkgever met leuke collega's. Ik heb mijn mbo diploma behaald en kosten hiervan werden volledig vergoed.
Pluspunten
Personeelsbeleid, Eerlijk salaris, Fijne collega's, Internationale moederorganisatie
Minpunten
Na verloop van tijd ontbrak uitdaging
Het is echt hard werken en je moet vijf armen tegelijk hebben. De werkdruk ligt hoog. De hele dag ben je bezig met aanvullen of vracht verwerken
Pluspunten
Je salaris is wel oké
Minpunten
Hard werken, moeilijk vrije dagen krijgen, lange werkdagen wanneer je vrachtdag heb, hoge werkdruk
Erg leuke collega's en goeie regelingen met vergoedingen indien je naar een ander filiaal of een cursus moest. matige doorgroei mogelijk en zonder 1ste verkoper of filiaalmanger te zijn helaas niet meer uren dan 32 beschikbaar
Pluspunten
leuke collegas
Minpunten
lange dagen
gezellige en leuke collega's heb veel ervaring opgedaan ik weet hoe ik met mensen en geld moet omgaan.
Pluspunten
heerlijke pauzes
Minpunten
langen werkdagen
Je werkt er met fijne gezellige collega’s. Als er veel vracht is hangt er soms een gespannen sfeer. Soms beloven ze je wat maar vervolgens komen ze het niet naar. Je moet bereid zijn om een vrije dag op te zeggen als er zieken zijn.
Pluspunten
Gezellig
Minpunten
Je staat en loopt veel
Anderhalf jaar geleden begonnen bij Trekpleister in opleiding als assistent filiaalmanager. Deed naast het werk nog een HBO opleiding en vond de combinatie werken-leren erg prettig. De werkzaamheden in de winkel zijn elke dag verschillend, waardoor het niet snel eentonig wordt. Het contact met de klant is iets wat continu terugkomt in alle werkzaamheden. Het bedrijf staat open voor positieve inbreng en ik heb de kans gekregen mezelf te ontwikkelen. Na 1,5 jaar ben ik gegroeid in mijn competenties en heb ik door mogen groeien tot filiaalmanager met een drogistdiploma.
Pluspunten
Veel afwisselende werkzaamheden, enthousiaste collega's, groot internationaal bedrijf, fijne informele sfeer onderling
Minpunten
Lichamelijk zwaar werk (niet handig in combinatie met eventueel klachten)
Verschrikkelijk bedrijf! Bij het HC denken ze alleenmaar aan geld en niet hoe het er op de werkvloer aan toegaat. Word weinig naar goed personeel omgekeken. Eigen inbreng is bijna geen plaats voor en werksfeer en mensen onderling zijn heel schijnheilig! Je werkt keihard waarna je daarna 10 minuten mag zitten. Had het hier totaal niet naar mijn zin.
Pluspunten
Minpunten
Weinig pauze, hard werken, altijd commentaar
Ik heb bij deze baan veel geleerd en de leidinggevenden geven je ook de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen. Ik heb er veel geleerd, en als er iets was wat ik nog niet goed kon werd dat herhaald, dus saai werd het ook niet! Ik werkte met een hele groep met vrouwen, dat kan goed zijn of dat kan slecht zijn, maar bij dit filiaal was het altijd erg gezellig en maak je met elke collega wel een babbeltje. Het moeilijkste was de klant tevreden houden, Trekpleister vindt goede service erg belangrijk en soms was de lijn moeilijk te vinden tussen de klant gaat te ver - klant is koning. Het leukste van de baan was is dat je echt een allround medewerker wordt, geen lange kassabeurten hebt van 8 uur maar soms ook gewoon in de winkel loopt, dingen aanvult en klanten aanspreekt voor advies. Klanten merken dat er bij Trekpleister erg op wordt gelet dat de medewerker alle klanten begroet en ik merk dat daardoor veel klanten terugkomen, al is het maar voor de gezelligheid en een babbel! Erg fijne werkomgeving dus!
Pluspunten
Service- en klantgerichtheid staan hoog in het vaandel, Mogelijkheid om de cursus "Verkoop in de Drogisterij" te doen op kosten van het bedrijf
Minpunten
Geen vast contract na 3 keer verlenging, lage salarisindicatie
Leuk werk waar je veel leert, met klanten omgaan en de winkel staande houden.
Pluspunten
Gratis eten
Een typische dag op werk ging bij Trekpleister zo: Eenmaal op werk moest ik mij altijd inklokken daarna de aanbiedingen, werkplanning en eventueel ander belangrijke informatie lezen. Vervolgens deed ik mijn naamkaart + alarm om en ging ik mijn collega overnemen bij de kassa. En kon ik zelfstandig aan de slag met de handelingen die op de werkplanning stonden.
Pluspunten
Gratis avond eten
Minpunten
Geen waardering
Ik heb leren vullen, spiegelen, schoonmaken, kassawerkzaamheden, en veel ervaring opgedaan ik hoe ik met klanten moet omgaan. Maar het salaris is matig, de collega's zijn onaardig, de werksfeer is vreselijk (vooral bij vul avonden), de baas en assistent houden te lang pauze terwijl jij in de winkel je uit de naad staat te werken. Trekpleister staat er bekend om dat het werken met de collega's vreselijk is wat ik gehoord had, maar toen ik daar begon met werken was dit bevestigd.
Pluspunten
leren vullen, spiegelen, kassawerkzaamheden etc.
Minpunten
heel onaardige collega's, geen goede uitleg, behandelen je niet goed, houden geen rekening met privésituaties.
Een typische dag op t werk? Ja, in elke dag zat wel een vaste routine. Je dag begon meestal met een kop koffie of thee samen met je collega's en tegen openingstijd zorgden we ervoor dat alles op hun plek kwam te staan om de dag goed te kunnen beginnen. Ik heb hier veel geleerd, en veel gedaan. Zoals het omgaan met de klanten, want ik was een bloemenwinkel gewend, Het verkooppraatje was ook iets waar ik veel mee aan het oefenen was. Uiteindelijk ging dit heel goed naar mijn idee. De directie zat goed in mekaar volgens mij. Ik kan hier verder niet veel meer over zeggen dan dit. Omdat ik niet echt met de directie in aanraking kwam. Mijn collega's: Ik had hele leuke, uitbundige en gezellige collega's bij de Trekpleister. Een fantastisch team. Er was bijna altijd wel iets om om te lachen! Het moeilijkste van de baan vond ik het werktempo. Hier lag de lat namelijk behoorlijk hoog voor mijn doen. Het leukste van de baan vond ik het gevoel dat je krijgt zodra je een klant hebt geholpen met iets waar hij/zij zelf niet uit was gekomen. En dat ze vervolgens tevreden de winkel weer verlaten.
Pluspunten
Geld meekrijgen van de zaak voor het avondeten als je een late dienst had.
Minpunten
N.V.T.
bij het bedrijf waar ik werkte was de sfeer wel altijd gezellig maar soms ging dat minder omdat ze alles aan elkaar doorgeven om wat te doen en dan ging het soms te haastig of in de war . ik heb natuurlijk geleerd dat ik beleefd en heel netjes moet zijn tegen klanten die mijn winkel binnen komen . mijn collega's waren ook heel aardig en netjes tegen mij en ik was natuurlijk ook beleefd tegen hen . het moeilijkste van de baan was snacks bijvullen want ik wist niet waar precies alles lag en dan duurde het wel lang voordat dat gereed was. het leukste was potjes bijvullen of andere producten . zodat ik dan kon vullen en tegelijkertijd kijken of alles recht stond en/of bij de juiste plek stond.
Pluspunten
in pauze kreeg ik dan een broodje . vond ik dan wel aardig altijd .
Minpunten
dat je niet weet waar precies alles stond .en dat je dan commentaar kreeg.
Ik heb er maar kort gewerkt tijdens een zomervakantie, en had het er naar mijn zin. Verder was er een prima werksfeer. Ik heb er geleerd hoe je met de kassa werkt en hoe je de vakken aanvult. Wat ik moeilijk vond aan het werk, was het geld terug tellen, maar dat is eigenlijk het enige...
Op zich kan het een leuke werkgever zijn, tis maar net met welke collega je hebt. Ene filiaal is leuk en gezellig en andere is totaal gericht ik dit en ikke dat. Flexibel zijn is soms ver te zoeken maar goed. Er is weinig ruimte voor eigen inbreng alles wordt voor je bepaald en je mag het uitvoeren. Maar goed over algemeen heb je leuke aardige klanten die soms allemaal als koning willen behandeld worden, maar daar is totaal geen tijd voor ivm de bezetting en al je vragen die je moet stellen aan de kassa, je ziet de klanten denken toe even zeg, afrekenen en wegwezen.
Pluspunten
goed salaris
Minpunten
eigen inbreng en creativiteit
Bekijk meer reviews over Trekpleister