Talant

Reviews over Management bij Talant

Prima organisatie. Goed voor personeel. Geen problemen
Ik heb geen goede gevoel hier over. ik heb slechte verhalen gehoord En gezien. Ze gaan heel slecht met gehandicapten om en Heel veel verschillende personeel Dat is heel slecht. Ik werk hier al 1 jaar. Maar niet meer mijn ding. Ik heb hier ontslag genomen. Waar ik al niet tegen kan is gewoon mishandeling van deze cliënten
Je kan veel leren binnen Talant en er zijn voldoende ontwikkel mogelijkheden. Cliëntenpopulatie is zwaar en daarom is de werksituatie vaak niet veilig. Management heeft hier lang onvoldoende oog voor gehad. Dit speelde met name op de Wissel. Organisatie heeft beterschap beloofd en is nu in ontwikkeling.
Pluspunten
Mooie werkomgeving, goede ontwikkelmogelijkheden
Minpunten
Slecht functiorende directie/management, veel wisselingen van management en personeel. veel onveilige werksituaties. Top down organisatie
Werkgever houdt weinig rekening met werkdruk personeel. Salaris altijd prima en tijdig ontvangen.
Pluspunten
Gratis mee eten
Minpunten
Hoge werkdruk, veel autoritaire mensen
Afspraken maken voor leidinggevende, notuleren van vergaderingen, bestanden maken in excel, nieuwsbrieven maken voor groepen en het verzenden hiervan naar de ouders. Prima collega,s waar we onderling een prima band hebben en veel voor elkaar over hebben.
Pluspunten
koffiemachines worden dagelijks verzorgd door cliënten, geeft een prima sfeer.
Minpunten
?
Een fijne organisatie waar er veel vertrouwen bij medewerkers wordt gelegd, wanneer deze daar taakvolwassen mee om gaan. Er is veel ruimte voor eigen ideeen en wensen van clienten.
Fijne tijd gehad.Veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling. Autonoom kunnen zijn belangrijk is voor alle niveaus in de organisatie. Medewerkers krijgen daar energie van dat verhoogd de werksfeer.Uiteindelijk komt dat iedereen ten goede.Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.Ik heb er lang genoeg gewerkt om te ervaren dat dat een belangrijk gegeven is. Wanneer medewerkers vertrouwen ervaren is het fijn om op je werk te zijn. Het zorg verlenen aan een kwetsbare doelgroep is soms moeilijk als daar weinig middelen voor zijn.De motivatie voor de uitvoerende medewerkers komt dan onder druk te staan. Oplossingen waren niet altijd voor handen.
Ik heb meerdere jaren met heel veel plezier bij Talant gewerkt. Vanwege een aantal interne reorganisaties ben ik bij verschillende afdelingen terecht gekomen, waardoor ik de organisatie bijzonder goed heb leren kennen, zowel alle verschillende locaties als medewerkers en cliënten. Omdat de werkzaamheden vaak enorm verschilden per afdeling, heb ik hier heel veel van geleerd, waardoor ik mezelf ontwikkeld heb tot een allrounder. De werksfeer was altijd goed, ook ten tijde van reorganisaties kon je op je team en leidinggevende rekenen. Collega's zijn in zo'n situatie ook erg belangrijk. Het moeilijkste vond ik soms het weer opnieuw moeten omschakelen in een andere functie en met andere collega's. Ook het 'afscheid' nemen van collega's wat niet altijd even gemakkelijk. Daar tegenover staat wel dat ik hierdoor een groot netwerk heb kunnen opbouwen en zeer veelzijdig ben geworden. Het leukste vond ik meestal de contacten met de cliënten, zij zijn toch degenen voor wie je alles doet.
Pluspunten
Vrijheid in werken, collegialiteit, ruimte voor ontwikkeling
Minpunten
Niet noemenswaardig
Talant kent vele verschillende locaties waardoor de deze review erg divers kan wezen. Nu ga ik uit van de locaties met cliënten die in een aanleun woning verblijven en vanuit een steunpunt begeleiding ontvangen. Binnen deze organisatie werken is erg fijn en op vele locaties heerst een fijne werksfeer. Naar de mensen toe wordt er veel gekeken naar wat ze kunnen en willen. Hierin merk je wel per Persoonlijk Begeleider veer verschil. Ik vind het wel een baan waarbij je zelf het werk moet zien en uitvoeren. Er zijn diverse vaste begeleidings momenten maar het licht aan je eigen instelling hoe je deze momenten begeleid, waar je op let en wat voor jou en de cliënt belangrijk is. Daarnaast is er voldoende werk naast de vaste contac momenten maar wordt dit niet door iedereen gezien. Hierin moet je zelf het werk zien en uitvoeren. Dit is een instelling die erg wisselend is per persoon merk ik op de werkvloer. Sommige mensen verrichten naast de standaard momenten weinig extra momenten terwijl andere van 3 weken afspraken en problemen oplossen en afhandelen.
Pluspunten
Het werken in een team waarbij vaak ook gewerkt wordt aan een hecht/goed team.
Minpunten
De reorganisatie en div. on realistische beslissingen die bij bestuurder ed. bedacht worden.
Goede werksfeer. Veel afwisselend werk, van serieuze zaken tot activiteiten ondernemen met clienten. Een goede verrijking voor mijn opleiding. Ik heb hier veel werkervaring opgedaan in het delen van medicatie, het doen van de adl-zorg en de afdeling specifieke verpleegtechnische handelingen. Ik heb me hier goed kunnen ontwikkelen.
hier veel geleerd tijdens mijn stage periode! gezellige groep mensen!
Ondanks de grote zijn er weinig doorgroeimogelijkheden. Wijzigingen en veranderingen stapelen zich op. Gaat niet altijd even prettig met personeel om, komt afspraken niet na. Collega's onderling een goede sfeer.
Bekijk meer reviews over Talant