Stichting Humanitas

Stichting Humanitas Reviews

Oren en ogen geopend houden omdat iedere dag, ieder moment wel iets gebeurd wat je aandacht nodig heeft. Betrokken voelen met empathie en anthousiasme en vergeet liefde voor je vak niet! Op deze manier gaat het lukken! Succes.
Pluspunten
Respect en liefde voor het vak
Minpunten
Veel veranderingen in de organisatie... Komt chaotisch over.
Ik vind dit niet belangrijk om dit nu in te vullen.
Er gaat heel wat fout kwa planning denk hierbij aan dat nieuwe medewerkers bij clienten terecht komen waarbij er al heel wat fout is gegaan en wordt dan teveel verwacht van de nieuwkomers en die worden er ook op aangerekend mocht er iets tussendoor fout gaan. Ik vind het stukje huishoudelijke ondersteuning van humanitas heel erg minder vergeleken met de andere bedrijven die deze hulp kunnen bieden. En dat ligt dan aan de planning en het feit dat ze geen uren contracten geven wat waarschijnlijk helemaal niet echt motiverend is want je hebt geen zekerheid en vooral als de planning daar zo fout gaat en constant verandert word denk hierbij aan een dag van te voren kan zelfs uren van te voren.
Pluspunten
lieve zorgzame collega, s
Minpunten
slechte planning, mensen die hoger zitten nemen zelf geen verantwoordelijkheid
7.00 uur start van de dag tot ?? uur mailbox na kijken mails verwerken planning mutaties verwerken voor verschillende locaties roosteren voor verschillende locaties contact managers over het rooster / problemen / ziekmeldingen elke dag weer anders ! zeker een uitdaging met een hoge stress momenten
Humanitas heb een in voormeld cultuur. Jammer dat je niet zoveel mogelijkheid om door groeien heb.
Pluspunten
werk tijd flexibiliteit
Minpunten
oude gebouw
altijd naar mijn gezin gehad leuk bedrijf leuke cliënten om mee te werken
Stichting Humanitas geeft jou de ruimte je te ontwikkelen en te groeien als een professional. Door gesprekken te voeren met clienten op verschillende locaties, leer je flexibel te zijn en hou je daarbij rekening met de factoren die een rol spelen in het leven van de client.
Pluspunten
Afwisselend werk zowel praktisch als psychosociale hulpverlening
Minpunten
Wordt voornamelijk door vrijwilligers gedaan
Slecht bedrijf. De cliënten / bewoners staan helaas op de 2de plaats. (1ste plaats is ''dat alles op papier klopt'') Doorgroei mogelijkheden worden beperkt. ( Zodra je in aanmerking komt voor een opleiding blijft je salaris het zelfde en wordt er veel verwacht in privé tijd. Tijdens de werk uren is er geen tijd voor. ) Overuren worden niet uitbetaald maar wordt omgezet in tijd voor tijd. Helaas kan je deze niet opnemen omdat er onderbezetting is. Er wordt veel gewerkt met uitzendkracht/flex krachten waardoor je regelmatig alleen staat als vast personeelslid. Ziekteverzuim is erg hoog doordat de zwaarte van de afdeling te hoog is en ontkent word dat het aan de afdeling ligt. ( meeste collega's zijn overspannen / blijvende lichaamsklachten.) Mocht je hier willen werken denk er dan AUB goed over na. Prive/werk is er niet.
Pluspunten
Kan ik niet zo snel bedenken.
Minpunten
Geen prive, weinig tijd voor de cliënten / bewoners. veel papierwerk.
Een fijne werkgever waar ik met veel plezier heb mogen werken. Doorgroei mogelijkheden en de privé-werk balans zijn verbeterpuntjes. Een instelling met hart voor haar bewoners en een ja-cultuur waardoor het welzijn van haar bewoners op de eerste plaats wordt gesteld.
Pluspunten
Goede werksfeer
Werken bij stichting humanitas is erg gezellig Er zijn daar ook door groei mogelijk heden.
Pluspunten
Een gezellige werksfeer
Minpunten
Heb ik niet
- Medewerkers doen het werk met liefde. - Samen met de klant een goed eindresultaat behalen is het leukste van dit werk.
Pluspunten
super dat ze mij als MBO-er de kans hebben geboden om hier stage te lopen.
Mijn wens was altijd om met kinderen te werken. Binnen deze instelling ben ik erachter gekomen dat deze wens minder groot geworden is. Een leerzame baan op persoonlijk gebied.
Ben spontaan kan goed met collega's omgaan en ik sat klaar voor mijn medemens indien het nodig is.
- betrokken organisatie - groeimogelijkheden - gezellige sfeer - betrokken collega's
Ben als aspirant leerling begonnen, maar ben naderhand achter gekomen dat de zorg niet echt voor mij is weggelegd. Wil daarom graag mijn oude job uitoefenen. De zorg is pittig maar is erg afwisselend.
Pluspunten
Je kan er doorgroeien
Minpunten
is een heftige opleiding, met veel confrontaties van ziektes en overlijden
als het te snel gaat dan is het moeilijk en als het langzaam gaat is het beter ikvint ales leuk en gezeleg
Pluspunten
gratis lunch
Minpunten
geen bier
Goede complementaire werk van mijn baan als free-lance muziekant.
Je begint met de dag op voorbereiden van de maaltijden,tafeldekken,eten op tafel zetten,opruimen ,koffie geven, Ik heb er wat werk betreft niks bijgeleerd het enigste wat ik heb geleerd wat voor mij heel belangrijk was is voor een baas te werken.
Pluspunten
Een goedbetaalde baan
Minpunten
Uren die je gewerkt had vergeten door te geven aan de loonadministratie. .
Typische dag: 2 a 3 cliënten per dag bezoeken en huishoudelijke zorg bieden. Cliënten bestaan uit mensen met een psychiatrische aandoening en/ of verstandelijke beperking. Geleerd: Flexibel zijn. Luisteren naar de vraag van de cliënt. Directie: weinig contact. Goed contact met zorgmanager. Collega's: 1 x per 2 weken contact tijdens vergadering. Moeilijkste: Verkeerd worden begrepen door een cliënt. Gelukkig staat de coördinator dan klaar voor de medewerker. Leukste: afwisseling, om de paar uur een ander cliënt/ ander omgeving.
Pluspunten
afwisseling
Ik heb een jaar of 6 de planning huishoudelijke verzorging gedaan. Een ontzettend leuke baan met veel verantwoordelijkheden. Een veelzijdige baan ook met zeer veel verschillende taken zoals : administratie, planning, contact met clienten en medewerkers. Contact met gemeente over indicaties en zelfstandig indicaties beoordelen en aanvragen. Heb ook voor volledig team de urenadministratie gedaan. gaf leiding aan een team van ongeveer 50 mensen. Functie is vervallen doordat het complete pakket over is gegaan naar een andere aanbieder. Nu ben ik planner V&V, dit is eigenlijk maar een klein stukje van het werk wat ik voorheen deed ; vandaar dat ik nu op zoek ben naar een wat meer veelzijdige baan. Humanitas is op zich een goede werkgever. In HvH is de sfeer best hecht, soms naar mijn zin wel iets te. Directie staat altijd open voor nieuwe ideeen en handelt vaak direct als er problemen zijn. De collega's zijn prettig om mee te werken, erg gemotiveerd en vaak bereid iets extra's te doen voor anderen.
Pluspunten
betrokken
Minpunten
"ons kent ons"-mentaliteit
Het was een zware bijbaan maar die toch leuk was. Ik had veel geleerd over het omgaan met bejaarden.
Pluspunten
flexibele tijden
Minpunten
Meer waardering voor werknemers laten blijken