Start People

Reviews over Management bij Start People

de werkzaamheden bij hyster/yale productie afdeling in het magazijn zijn goed te doen. alleen je krijgt GEEN KANS op een vaste baan bij dit bedrijf zoals ze wel beloven. ze gebruiken je bijna 2 jaar en als je contract bijna verloopt kicken ze je eruit. plus daarbij werken ze met WEEK CONTRACTEN en de kans is groot dat je vrijdags middag geen werk meer hebt. leren hoe alles gaat moet jezelf ondergaan,want ze leren je niks je word in het diepe gegooit. vaste personeel die er al (tientallen) jaren werken zijn respectloos en leren je niks. ze lokken je met goede werktijden en goed salaris maar meer ook niet. verspil je tijd niet om hier aan de slag te gaan,zoek verder voor een vaste baan elders. ik heb het zelf ondervonden,plus veel mensen die ik ken.
Pluspunten
het werk is leuk in het magazijn
Minpunten
leugens die ze beloven
Aan het begin geen probleem gehad met startpeople. Echter betalen ze niet het wettelijke bedrag netjes uit. In mijn CAO stond opgenomen dat ik recht had op extra overwerk-geld en toeslagen bij late diensten. Dit is nooit uitbetaald. WAT HET MEEST KWALIJKE IS: Na mijn dienstverband is beeindigd is er 5 maanden nadat mijn dienstverband is afgelopen, zonder uitleg, een incassobureau naar mij toegestuurd. Geen uitleg waar dit bedrag voor is bedoeld of waar dit bedrag op is gebaseerd. Erg kwalijk en zeer onprofessioneel. Mijn advies is om een ander uitzendbureau te kiezen, slechter kan niet. Als ik minder sterren had kunnen geven, had ik ze nog minder beoordeeld.
Pluspunten
Zeer weinig
Minpunten
Zomaar een incassobureau sturen zonder vooraf te laten weten
Het was een leerzame periode. Alleen: - je moest vaak overwerken zonder het te compenseren - je kon niet zomaar even weg voor bijv. de dokter - ik had het gevoel dat bepaalde mensen voorgetrokken werden - de manager pushte teveel
Veel geleerd van geweldige managers. Was een zeer prettige ervaring
je krijgt een zeer laag uurloon bv Menzis maar 13.17 per uur dat terwijl schoonmaak al 12.57 is uitbuiters hoge werkdruk menzis en je moet er vaak snel weer uit. Grote uitloop medewerkers !!
Hele fijne organisatie met de mens voorop! Super communicatie, en staan altijd voor je klaar en proberen elke wens de honoreren.
Gewerkt voor Start als productiemedewerker. Nog nooit gedaan en in de vacature stond dat dat geen probleem was, perfect dus en leuk als tussenbaan voor mn studie. Op allerlei afdelingen meegedraaid omdat ik graag meer ervaring op wilde doen en evt. wildee doorgroeien. Ik heb echt mijn best gedaan en me rot gerend om alle werkzaamheden goed te kunnen uitvoeren en enkele afdelingen bevielen naar mijn inziens goed. Helaas geen enkele communicatie waarom ik daar ineens niet meer geplaatst werd, collega's deden ook ineens erg vreemd en liepen met een boog om me heen terwijl ze de vorige dag nog super aardig waren! Alleen te horen krijgen van Start 'er is te weinig werk' terwijl dat duidelijk niet de reden was op dat moment. Dingen worden achtergehouden door Start, die dachten blijkbaar dat ik een IQ van 0 had ofzo. De meeste collega's zijn wel oke maar niet zoals in de vacature 'een gezellig en gevarieerd team' en samenwerken al helemaal niet: de meesten zeiden geen woord en keken niet op of om. Het jammere is dat ik werd gepest en voor de teamleider vor schut werd gezet op de werkvloer en de teamleider zei er niets van. Ook was ik toen nog jong en na√Įef en geen idee vab een min-/max contract, was me beloofd dat ik min. 3 dgn p/w zou worden ingepland, wordt je ineens de hele week niet ingepland en maar 2 dagen in avonddienst. Zit je ineens met 10 uur p/w dat je je rekeningen niet kan betalen. Super joh. I.c.m. het gebrek aan teamspirit, empathie of enige collegialiteit was dat de reden dat ik ontslag heb genomen, samen met het feit dat de medewerkers van Start zich in allerlei¬†-¬†meer...
Pluspunten
Mooi gebouw en kantine, koffie/thee, groot bedrijf, interessante systemen
Minpunten
Alles verder
Als je solliciteert zoals ik heb gedaan denk je nou,ik krijg wel antwoord.Echt niet!!!! Heb bij alle vestigingen van start people gesolliciteerd voor een baan bij het Coa. Wat werken daar voor mensen???? Waarschijnlijk worden deze intercedenten,eerst zelf geselecteerd op ( Asociaal gedrag)!!!
Pluspunten
Pffff
Minpunten
Pfff
Geplaatst bij een bedrijf en wat werden er leuke dingen beloofd,helaas na een half jaar werden de toeslagen er plots vanaf gehaald,salaris was 9 van de 10 keer te laat en klopte niet.De medewerkers van het kantoor nemen het niet zo precies met reageren via app of terugbellen.Ik heb voor verschillende uitzendbureaus gewerkt maar dit nog nooit meegemaakt. Kort gezegd een schandalig bedrijf
Minpunten
Werken bij een binnen temperatuur van ongeveer 35 graden
Ik heb mijn volledige opleiding volbracht als allround telecom monteur na mijn opleiding werd er niet voldaan aan de werkuren moest constant achter mijn werk aan het leek wel of ik het uitzendburo was heb na 2,5 weken de stekker er zelf uitgetrokken.
Minpunten
Goed personeel met uitstekende selectie skills. Een goede bedrijfsleider. Prettig tussentijdse contacten.
Start denkt alleen aan zichzelf, de werknemer komt zeker pas ergens achteraan op de prioriteitenlijst. De kerstbonus wordt zonder te vragen aan een 'goed doel' gegeven, we worden niet verteld hoeveel en welk goed doel. We krijgen een contract dat bij ziekte wordt ontbonden dus als advies krijg je mee, meld je maar niet ziek want dat kan dan nadelig uitpakken voor je omdat de organisatie waar je voor werkt je dan geen los contract meer kan geven (flexwet) dus dan snijd je jezelf in de vingers. Vervolgens maakt Start zelf een fout en krijg je 2 contracten waarvan er 1 voor slechts 5 dagen is! Hierover ook geen informatie of communicatie en zeker geen enkele mogelijkheid tot een oplossing. De fouten die ten nadele van de werknemer komen, tsja, daar heeft Start geen boodschap aan. Zolang wij maar geld in het Start laatje brengen.
lage salarissen voor hard werk. elke keer wanneer je je ziek meld krijg je een nieuw contract. betekend dat je je in anderhalf jaar slecht beperkt kan ziek melden. wil je een vaste baan en zekerheid? dan is start people niet de werkgever die je zoekt. zelfs de mensen die je daar binnenhalen hebben een flex contract.
Pluspunten
personeel waarschuwt soms op de oneerlijke arbeids voorwaarden.
Minpunten
typisch voorbeeld van een flexdealer en een flexverslaafde
Afwisselende en uitdagende baan, geen dag is hetzelfde.
Offici√ęle reactie van Start People
11 september 2017
Leuk om te horen. Fijn dat het werk je beviel. Wie weet tot ziens.
Eerst kreeg ik een telefonische screening, worden er hele mooie dingen beloofd. mooie toeslagen, hoog loon en niet te vergeten hele leuke fijne collega's. Word ik uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek zit je met nog 4 anderen in een hokje alles door te nemen. heel onpersoonlijk en erg wanhopig. eenmaal mn contract getekend bleek mn loon in het contract even gehalveerd te zijn en vielen de toeslagen er ook uit. Al mijn collega's bleken buitenlanders (totaal geen problemen mee btw) die amper een woord nederlands kunnen. Word je niks uitgelegd en je wordt gelijk voor de leeuwen gegooid tot ergenis van de vaste medewerkers van het bedrijf. Ook werd er slecht gepland en totaal geen rekening gehouden met eventuele nachtrust laat staan dat je nog een leven hebt naast je werk. Probeer jij je een keer ziek te melden kan er geen beterschap van af en laat staan dat ze een keer de werkvloer opkomen om te kijken hoe het met je gaat, terwijl ze er met hun neus bovenop zitten en zich wel overal mee willen bemoeien. Ik werkte vaak 8/10 uur waarin ik 30 minuten pauze had, waarin je ook nog 5 min heen en weer moet lopen elke keer. Ze maken mooie beloftes van dat regel ik wel voor je, komt wel goed zorg ik voor, je krijgt van mij nog een bevestiging. Nooit meer iets van terug gehoord. Als je toch besluit om voor SP te werken ga er dan niet van uit dat ze iets voor je regelen of dat je een keer een dienst kunt verzetten ruilen of wat dan ook, daar krijg je een grote mond voor terug. Kom je dan eindelijk een keer voor jezelf op wordt je er uitgegooid en kun je eind van de week - meer...
Pluspunten
Minpunten
alles hier boven genoemd.
Ik heb een jaar lang stage gelopen bij Start People waar ik verschillende mensen heb ontmoet. Dagelijks had ik gesprekken met werkzoekenden. Ik was dagelijks vooral bezig met werven, selecteren en bemiddelen.
Als flexwerker moet je je beschikbaarheid elke week doorgeven.Dit werkt helemaal niet goed. Zo krijg je zomaar teveel of te weinig diensten, in een bedrijf waar je als nummer wordt behandeld. Geen goede communicatie tussen bedrijf startpeople en personeel. Geen rekening houden met je prive leven.
Pluspunten
Minpunten
bv eigen koffie pauze regelen anders moet je 5 of 6 uren door werken zonder pauze
Na een dik jaar voor ze gewerkt te hebben, blijkt dat ik een jaar lang te veel toeslagen heb gekregen. Deze "onregelmatigheidstoeslag" stond op mijn loonstrook als zijnde kostenvergoeding. Daarnaast kreeg ik dus de daadwerkelijke % voor weekendwerk en avondwerk. Na een jaar kwamen ze ermee dat ik alleen recht had gehad op die "kostenvergoeding". Nu willen ze dat ik, (maar ook alle andere medewerkers van onze groep) dit gaan terugbetalen. Belachelijk veel fouten bij Start-People. En als je toch besluit om ervoor te gaan werken, koop maar een heel goed rekenapparaatje. Loonadministratie klopt niks van.
Pluspunten
uhmmmm. ??
Minpunten
Loonadministratie is een puinhoop.
er werden gegeven doorgegeven aan derden voor een pensioen opbouw zonder overleg. Na dit gemaild te hebben, zo'n 3 weken geleden, nog steeds niets van ze gehoord.
Wordt geholpen door vriendelijk personeel en wordt voorgelicht over de (soort) werk dat je gaat doen. Het wordt (tot nu toe) goed betaald, mede ik niet onder het CAO van Startpeople val, maar van het bedrijf waar ik werk.
Pluspunten
goede vacatures en vriendelijk en behulpzaam personeel
Minpunten
reiskosten werden eerst niet goed uitbetaald
Je werkt hier in koude omstandig heden! Voor een honger loontje!! Je werkte soms 55uur per week en gues 12 tot 13 uur perdag. Niet normaal er word weinig rekening gehouden met je prive leven. De helft van het personeel is Pools spreken geen Nederlands of gebrekkig Engels. Als ze de pik op je hebben word je er uit gegooid en zeg je 1x nee ik kan niet worden ze boos ook nog! Ontslag krijgen via de telefoon terwijl je aan het werk bent! Niet even een persoonlijk gesprek geen goed woord hier over!
Pluspunten
Minpunten
Betalen voor je koffie