Start People

Reviews over Bedrijfscultuur bij Start People

Ik heb anderhalf jaar via start bij bmn in nijverdal gewerkt. Ik raad alle mensen af om daar te gaan werken ze doen beloften die ze niet waar maken ze beloven naar een tijd dat ze je over nemen maar houden je al die tijd aan het lijntje en na het derde contract via start ben je bedankt en dan zijn ze alle belofden vergeten en steken ze een mes in je rug en kun je oprotten. En gaan ze van alles verzinnen dat jij je werk niet goed deed ze liegen dan alles bij elkaar. Dus mensen trap niet in die mooie praatjes bij bmn mocht je daar kunnen gaan werken na 3 contracten van 6 maanden mag je oprotten bij bmn en zeggen wij nemen je na een periode over. Niks te nadelen over start want ik heb daar met veel plezier gewerkt het gaat mij echt over het bedrijf. Trap niet in wat ze zeggen bij bmn. Er heerst vooral vriendjes politiek en de teamleider heeft totaal geen verstand van zaken en weet niet waar hij over praat. Een waardeloos bedrijf om voor te werken.
Minpunten
Lange werkdagen tonen totaal geen respect en de leiding totaal geen ervaring in het leiding geven
Aan het begin geen probleem gehad met startpeople. Echter betalen ze niet het wettelijke bedrag netjes uit. In mijn CAO stond opgenomen dat ik recht had op extra overwerk-geld en toeslagen bij late diensten. Dit is nooit uitbetaald. WAT HET MEEST KWALIJKE IS: Na mijn dienstverband is beeindigd is er 5 maanden nadat mijn dienstverband is afgelopen, zonder uitleg, een incassobureau naar mij toegestuurd. Geen uitleg waar dit bedrag voor is bedoeld of waar dit bedrag op is gebaseerd. Erg kwalijk en zeer onprofessioneel. Mijn advies is om een ander uitzendbureau te kiezen, slechter kan niet. Als ik minder sterren had kunnen geven, had ik ze nog minder beoordeeld.
Pluspunten
Zeer weinig
Minpunten
Zomaar een incassobureau sturen zonder vooraf te laten weten
Als starter op de arbeidsmarkt (intercedent) is Start People een uitstekende werkgever. Begeleiding, scholing, doorgroeimogelijkheden; het is allemaal aanwezig. Toen ik na enkele jaren meer ervaren werd, paste de werkgever steeds minder goed bij mij. Je bent slechts een nummer, echte prestaties worden niet of in mindere mate erkend en het salaris bleef flink achter t.o.v. de geleverde prestaties. Eigen ondernemerschap is onmogelijk door alle procedures en regels, wat ook wel weer begrijpelijk is en past bij zo'n grote organisatie.
Pluspunten
Goede begeleiding voor startende intercedenten
Minpunten
Matige arbeidsvoorwaarden, weinig erkenning
Met veel plezier ben ik werkzaam als intercedent, maar ik merk dat ik toe ben aan een nieuwe stap in mijn loopbaan.
Zeer slechte ervaringen mee gehad. Ik heb 2 jaar voor Start gewerkt en die tijd stond bol van leugens, bedrog en onkunde van en door intercedenten. Slechte begeleiding, problemen worden niet opgelost.
Werkervaring prima, maar te laag ingeschaald voor t werk wat je doet. En heel weinig reiskosten, je moest zelf bijleggen
goed overleggen met de team waar je werkt. doorwerken is ook van belang, en netjes werken.
Tijdens mijn dienstverband via Start People heb ik een leuk werkomgeving gehad met mijn collega's en opdrachtgevers
Veel geleerd van geweldige managers. Was een zeer prettige ervaring
Zeer fijn bedrijf om werkzaam voor te zijn. Met een uitstekend salaris en arbeidsvoorwaarden
Gewerkt voor Start als productiemedewerker. Nog nooit gedaan en in de vacature stond dat dat geen probleem was, perfect dus en leuk als tussenbaan voor mn studie. Op allerlei afdelingen meegedraaid omdat ik graag meer ervaring op wilde doen en evt. wildee doorgroeien. Ik heb echt mijn best gedaan en me rot gerend om alle werkzaamheden goed te kunnen uitvoeren en enkele afdelingen bevielen naar mijn inziens goed. Helaas geen enkele communicatie waarom ik daar ineens niet meer geplaatst werd, collega's deden ook ineens erg vreemd en liepen met een boog om me heen terwijl ze de vorige dag nog super aardig waren! Alleen te horen krijgen van Start 'er is te weinig werk' terwijl dat duidelijk niet de reden was op dat moment. Dingen worden achtergehouden door Start, die dachten blijkbaar dat ik een IQ van 0 had ofzo. De meeste collega's zijn wel oke maar niet zoals in de vacature 'een gezellig en gevarieerd team' en samenwerken al helemaal niet: de meesten zeiden geen woord en keken niet op of om. Het jammere is dat ik werd gepest en voor de teamleider vor schut werd gezet op de werkvloer en de teamleider zei er niets van. Ook was ik toen nog jong en na√Įef en geen idee vab een min-/max contract, was me beloofd dat ik min. 3 dgn p/w zou worden ingepland, wordt je ineens de hele week niet ingepland en maar 2 dagen in avonddienst. Zit je ineens met 10 uur p/w dat je je rekeningen niet kan betalen. Super joh. I.c.m. het gebrek aan teamspirit, empathie of enige collegialiteit was dat de reden dat ik ontslag heb genomen, samen met het feit dat de medewerkers van Start zich in allerlei¬†-¬†meer...
Pluspunten
Mooi gebouw en kantine, koffie/thee, groot bedrijf, interessante systemen
Minpunten
Alles verder
Ik heb vanuit mijn stage bij Start People fulltime in diensverband gewerkt en een top tijd gehad. Goede leeromgeving, leuke collega's en top arbeidsvoorwaarden.
Leuke ervaring, fijne werkomgeving en afwisseling in het werk.
Werkelijk werken voor een honger loontje. Ze halen je binnen onder valse voorwaarden 4 weken later schrik je van je loon ( zeer weinig voor alles wat je moet doen) En heb ik het nog niet eens over de arrogantie gehad van start people zelf als je zegt dat je op open staat voor een andere baan. Verder leuke collega's en teamleider.
Pluspunten
Nvt
Minpunten
Start people
de werkzaamheden bij hyster/yale productie afdeling in het magazijn zijn goed te doen. alleen je krijgt GEEN KANS op een vaste baan bij dit bedrijf zoals ze wel beloven. ze gebruiken je bijna 2 jaar en als je contract bijna verloopt kicken ze je eruit. plus daarbij werken ze met WEEK CONTRACTEN en de kans is groot dat je vrijdags middag geen werk meer hebt. leren hoe alles gaat moet jezelf ondergaan,want ze leren je niks je word in het diepe gegooit. vaste personeel die er al (tientallen) jaren werken zijn respectloos en leren je niks. ze lokken je met goede werktijden en goed salaris maar meer ook niet. verspil je tijd niet om hier aan de slag te gaan,zoek verder voor een vaste baan elders. ik heb het zelf ondervonden,plus veel mensen die ik ken.
Pluspunten
het werk is leuk in het magazijn
Minpunten
leugens die ze beloven
Zowel op mijn reguliere vestiging als op andere waar ik wel eens geweest ben een nare en negatieve sfeer. In verhouding met anderen op dit niveau en van mijn leeftijd onderbetaald werk en met individue kwaliteiten en privésituaties werd weinig tot geen rekening gehouden. De manier waarop er over de flexkrachten gedaan wordt is soms ronduit respectloos. Wil niet zeggen dat dit op alle vestigingen zo is maar mijn ervaring is in elk geval niet positief.
Pluspunten
Grote landelijke organisatie, afwisselend werk
Minpunten
Negatieve sfeer, onderbetaald, stroeve organisatie
Goed personeel met uitstekende selectie skills. Een goede bedrijfsleider. Prettig tussentijdse contacten.
Bij Start People heb ik veel geleerd. De sfeer was goed en er werd hard gewerkt door iedereen. Het jammere is dat intercedenten erg weinig betaald krijgen voor het werk wat ze doen.
Pluspunten
goede werksfeer
Minpunten
te laag salaris
lage salarissen voor hard werk. elke keer wanneer je je ziek meld krijg je een nieuw contract. betekend dat je je in anderhalf jaar slecht beperkt kan ziek melden. wil je een vaste baan en zekerheid? dan is start people niet de werkgever die je zoekt. zelfs de mensen die je daar binnenhalen hebben een flex contract.
Pluspunten
personeel waarschuwt soms op de oneerlijke arbeids voorwaarden.
Minpunten
typisch voorbeeld van een flexdealer en een flexverslaafde
Ik ben in de gelegenheid gesteld middels een werkervaringsplek ervaring op te doen bij Start People Medi Interim..Van hier uit hoop ik een leuke baan te vinden.
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
deze kan ik op het moment niet benoemen
Lachen en hard werken. Resultaat gericht werken op een fijne manier !