Shoeby

Reviews voor Verkoper (m/v) bij Shoeby

Shoeby is een ontzettende leuke kleding winkel waar klantvriendelijkheid boven staat.
Heb maar 2 maanden gewerkt bij Shoeby, maar was er toen al klaar mee.Alleen de cijfers van Shoeby tellen mee. Als er geen goede omzet is gedraaid, moet je maar de volgende keer harder werker en beter je best doen. Als je iets niet goed doet, hoor je dat zeker. Maar er is niet sprake van opbouwende kritiek.Filiaal is een rommel, geen structuur. Ook gezeur gehad om mijn contract. Heb daar gewerkt zonder een contract voor 2 maanden, daarnaast nog eens 1,5 maand moeten wachten op mijn loon. Ten slotte heb je een bijbaan aangenomen voor in het weekend, maar er word elke dag aan je gevraagd of je kan werken.Mijn advies, ga hier niet werken. Alleen maar gezeik en rommelig
Minpunten
Elke dag gevraagd worden of je kan werken.
Zou eerder verder zoeken naar een andere baan daar word je veel gelukkiger. Het harde werk dat je doet wordt niet gezien. Alleen de cijfers tellen. Het motto van hen is, iedereen is vervangbaar. Dat laat zien dat je niet als mens gezien wordt.
Ik werk nu 1 jaar als parttimer verkoopster by Shoeby. Goede shopmanagers, goede HR, leuke collega's. Veel afwisseling qua klanten en werkzaamheden. Werk en prive goed te combineren doordat er overleg en flexibiliteit qua rooster is.
Ik vind het een leuk bedrijf en je kan er veel leren en door groeien.
In het begin lijkt werken bij Shoeby een leuke uitdaging. Later bleek dit al schijn. Het was vreselijk voor mij en mijn collega’s om met de shopmanager te werken. Naast racistisch! onrechtvaardig en zeker arrogant, konden wij in haar ogen haast niets goed doen, ondanks veel inzet. Daarnaast is het salaris erg slecht. Zodra je je voor het eerst in maanden ziek meld, maakt hoofdkantoor je het leven zuur! Absoluut verder zoeken naar een andere baan!!!
Als je wil werken op een plek waar je de klant zo op hun vingers moet kijken dat ze zich helemaal niet op hun gemak voelen dan moet je hier gaan werken. Probeer als klant zijnde maar eens niet iets te kopen hier. Je moet haast wel. Alles draait hier om geld geld geld. Creert hele ongemakkelijke situaties. Niet lang volgehouden daar. Inmiddels al anderhalfjaar wat anders wat mij gelukkig veel beter bevalt
Pluspunten
Lekkere koffie
Minpunten
Voelen zich highclass, Denken dat hun baan een universiteitsniveau is, Voelen zich beter dan welke kledingwinkel dan ook.
Het was een leuke kledingzaak ,waar ik veel geleerd hebt als verkoopster .Helaas is de bedrijf dicht gegaan waardoor ik geen bijbaan meer had.Ik had hele gezellige collega's en ik heb heel veel van ze geleerd. Het is een hele hippe kledingzaak met stijl kleding voor wel iedereen ,je hebt ook kinderkleding ,mannen,vrouwen .
Pluspunten
Dat school voor ging, goede werktijd indeling
Minpunten
Bij Shoeby was het een hele fijne periode, Iedereen was altijd in voor een gezellig praatje of een grapje niet alleen naar collega s toe maar ook naar klanten. We vonden het zeer belangrijk dat de klanten hun op hun gemak voelden bij ons in de winkel, We zorgden er voor dat de klanten zich thuis voelden door een gezellig praatje of ze een bakje koffie of thee aan te bieden.
Pluspunten
Een grote gezelligheid
Minpunten
Te weinig tijd samen
Had een top Manager Arnold en was en nog steeds super blij met hem! hij heeft me veel geleerd en meegegeven. Had een ontzettend leuke team waarvan ik 3 top meiden heb ontmoet Linda, Roxanne En nicolette. heb er pas nog twee leren kennen Anna en Alexandra Top Meiden zeg !! Wens ze niks dan alleen maar het beste.
Shoeby waardeert geen personeel. Zowel op financieel en menselijk vlak. Shoeby deinst niet terug om over de grenzen van een veilige en werkbare werksfeer te gaan. Zolang ze maar aan de consumenten verdienen. Werkdruk bij het personeel is totaal niet belangrijk er heerst een IK cultuur. Ik raad een dienstverband bij Shoeby af. 1 gewaarschuwd mens telt voor 2.
Pluspunten
In contact staan met mensen
Minpunten
Geen waardering
heel veel geleerd hoe je met klanten om moet gaan en alles van de verkoop geleerd. heel leuk bedrijf jammer dat de winkel waar ik werkte moest sluiten
Leuke werkervaring opgedaan en leuk klantcontact. Ook heb ik er veel geleerd wat betreft de VM.
Een typische dag op het werk was, het goed helpen van de klanten. Als de klant een andere maat van bv. een broek wilde hebben en we hadden het niet op voorraad werd het direct op een formulier ingevuld samen met de naam en tel. van de klant en werd er op een rustig moment de bestellingen door mij gedaan. Mijn taken waren: Voorraadbeheer, verkoop,begeleiden van stagiaires enz. in principe deed ik alles.Deze baan combineerde ik ook met de opleiding tot verkoopspecialist BBL. Het was een hele leerzame tijd en een zeer leuke werkplek.
start van de dag met een kop thee. mail doorkijken en evt de taken uitvoeren vaak zijn dat afprijzingen. binnenkomende klanten aanspreken en helpen maar vaak ook een praatje maken of ze rustig laten rond kijken.op rustige tyden even met collega's praten en interesse tonen in elkaar. 2x per dag een vast pauze moment. veel variate per dag bijv; ma de etalage veranderen & nieuwe goederen verwerken ook op woe is dit vrijdag winkel onder handen nemen kleine aanpassingen verrichten in presentatie wanden.aan het einde van de middag zorgen dat de winkel weer netjes is voor de volgende dag. kassa afsluiten.
Pluspunten
in overleg veel mogelijk met planningen.
Minpunten
klein team.
het was altijd gezellig en je had leuke collega's. heb geleerd hoe je kunt combineren qua kleding. ze waren wel flexibiel
Pluspunten
kleding met korting
Op de dagen wanneer ik moest werken werd er vracht geleverd met nieuwe goederen. Die moesten uitgepakt worden, gelabeld, opgehangen en toegevoegd worden in de winkel bij de rest van de kleding. Onder tussen hielp je de klanten, en gaf je hen advies en liet je ze de nieuwe collectie zien. Werken met collega's is leuk, gezellig en je leert van elkaar. Ontevreden klanten is toch wel het moeilijkste en minst leuke van de baan. En het leuke van de baan is om de klanten te vreden en met een volle tas de deur uit te laten gaan.
Pluspunten
personeelskorting op de goederen
Minpunten
dat mijn contract niet is verlengd, want ik had het erg naar mijn zin.
het was een gezellige werkopgeving.ik was veel in contact met alle soorten mensen van jong tot oud.mijn collega's waren vriendelijk.het leukste vond ik met mensen omgaan en de telefoon aan nemen en de boekhouding doen.
De dag begon met het opmaken van de kassa en invullen van de omzet gegevens van de dag ervoor. daarna volgden de dagtaken van vracht afmaken, labelen en ophangen of vouwen en een leuke plek in de winkel ervoor vrijmaken. In de tussentijd natuurlijk klanten contact behouden en helpen bij de paskamers en kassa. De klant gaat uiteraard voor. Wanneer de vracht gedaan was is het de taak van alle medewerkers om de winkel en netjes uit te laten zien en eventueel schoonmaak taken te verrichten. verder waren er bepaalde dagen dat de etalage's opnieuw gedaan moesten worden en de poppen in de winkel ook frisse sets met kleding. Gelukkig konden alle collega's het met elkaar vinden waardoor er een prettige sfeer in de winkel hing voor de klant. Het leukste van deze baan is het contact met de klanten, het helpen bij hun keuze's te maken tot een leuke nieuwe set kleding die het beste bij diegene past zodat deze op zijn beurt tevrede is en graag terug komt bij de winkel zodat het herhalingbezoek goed oppeil gehouden wordt.
Pluspunten
gratis avond eten met koopavond. personeelskorting.
Minpunten
zijn er niet