Scapino

Reviews over Werk-privébalans bij Scapino

prima baan voor het weekend, gezellig druk. leuke collegas
Als je het geen probleem vindt om in een stressvolle werkomgeving met ZERO waardering en tonnen met stress te werken, dan is dit de baan voor jou. €500,- onder de norm verdienen? Check! Absoluut geen feedback en begeleiding van RM en hoofdkantoor? Check! Één grote miscommunicatie oorlog op hoofdkantoor en daar als Storemanager last van hebben? U raad het al... Check! Men hoeft heus niet de gehele dag complimentjes ontvangen, maar alleen maar zweepslagen krijgen gaat vervelen
Pluspunten
Mijn team was fantastisch en de reden dat ik niet eerder opgestapt ben.
Minpunten
Hoofdkantoor, Rayon Managers maandelijkse belediging in de vorm van salaris
Als je jezelf vooral uit de naad wilt werken voor een bottom-of-the-barrel salaris, zou ik vooral hier solliciteren. Flexibel moet je zijn, maar mensen "boven" jou hebben een wekelijks pretrooster d.m.v. zeer geregeld lang weekend (lees vrijdag t/m maandag sowieso vrij). Koopavonden werken die mensen ook niet, want ja, die valt uiteraard op vrijdag. In drukke periodes wordt de druk vanuit het management, lees, onder andere je eigen filiaalmanager, alsmaar opgevoerd. Doe je het goed, krijg je geen waardering. Doe het fout, en je hangt. In rustige periodes heb je niks te doen en moet je maar zien hoe je de tijd vol maakt. Lekker bevorderlijk voor de werksfeer als je niks kunt dan je eigen kapot vervelen. Overleg om in te vallen in een ander filiaal wordt zonder overleg gewoon even aangekondigd, het liefst zo kort mogelijk van tevoren, zodat je niks te zeggen hebt. Bij Scapino en hun marionettes draait het niet om mensen, maar puur alleen om de cijfertjes. Let's go Scapino!
Minpunten
Geen flexibiliteit van andere collega's, hongerloon
Werken bij Scapino is zeer gevarieerd. De ene dag loop je de benen uit je lijf, de andere dag is er minder te doen. Maar stilstaan doen we nooit! De klant staat op 1, maar ook de werkzaamheden moeten ook af. Als filiaalmanager wordt je slecht gehoord door het management van bovenaf. Zij bepalen, jij voert uit. Je wordt geacht ondernemerschap te tonen, maar we voeren alles 100% volgens voorschrift uit .
Pluspunten
Gevarieerd werk
Minpunten
Laag salaris
Leuke werk sfeer, leuke collega’s. Heb het leuk gehad, baas was ook zeer vriendelijk
Pluspunten
Veel uren beschikbaar
Minpunten
Toen ik begon bij Scapino was alles goed begon als afroepmedewerker en daarna verkoopmedeweker. Helaas na enige tijd werd de sfeer minder, werkdruk werd hoger en werd er teveel van je gevraagd en als je iets gedaan had kreeg je niet eens de waardering die je verdient. Ook verdient het niet geweldig. Heb je overuren moet je verplicht vrij pakken en krijg je niet uitbetaald maar je kan niet vrij krijgen in afgebloktte weken wat er nog redelijk veel zijn. Ook jammer dat de oproepkrachten die in je team zitten niet meer wilt werken. Ons oproepteam kwam bijna nooit of te laat en toont geen inzet ook word hier vanuit Scapino niks mee gedaan jammer genoeg. Ook al zijn ze nog zo leuk&aardig maar jammer van de inzet.
Pluspunten
Leuke collega’s
Minpunten
Teveel werk druk - slecht loon - geen waardering
Scapino was een prettige werkplek, alleen wissel je vaak van collega's en was management niet altijd duidelijk over de werkzaamheden.
Pluspunten
lange pauzes
Minpunten
inconsequent management
Wat ik fijn vind aan het werken bij de Scapino, is dat je niet de hele dag hetzelfde doet. Je bent actief bezig de hele dag. Door het werken bij de Scapino ben ik zekerder geworden over mijzelf als persoon. De werksfeer is erg gezellig en geen elke dag is precies hetzelfde.
Pluspunten
Variatie, maaltijdvergoeding, goede communicatie en feedback
Heel slecht bedrijf om te werken. Totaal geen rekening houdend met hun medewerkers. Als je in de ziektewet komt te zitten dan heb je gewoon een groot probleem. Ze denken niet mee in oplossingen en ze verwachten maar dat je al je pijn aan de kant kunt zetten om gewoon hele dagen te komen werken. Daarna proberen ze je te naaien waar ze kunnen. Als dan je contract niet verlengd wordt en ziek uit dienst gaat dan liegen ze heel het boeltje bij elkaar. Je komt via hun niet bij het UWV te zitten maar bij een ander bedrijf.. Daar liegen ze alles bij elkaar omdat ze zelf zorgdrager zijn voor hun werknemers. Dus als je daar ziek uit dienst gaat moeten ze alsnog voor je betalen. Daarom gaan ze alles aan elkaar liegen zodat ze onder die betalingen uit proberen te komen. Ik adviseer echt iedereen om niet bij scapino te gaan werken. De leiding gevende die ik had was totaal niet menselijk. Niet tegen haar collega's maar ook niet tegen klanten. Ze zouden de leidinggevende binnen het bedrijf eens een cursus hoe ga ik met mensen om moeten geven!
Pluspunten
Minpunten
Zoals hier boven beschreven
Totaal voor de leeuwen gegooid, met net een halfjaar ervaring als assistent filiaalmanager (zonder hiervoor een opleiding te hebben gevolgd), op een filiaal gezet waar ik het maar moest zien te redden, zonder filiaal manager, 1 verkoopmedewerker (16 uur) en een weekendteam! Ik zou een interne opleiding tot filiaalmanager gaan volgen, alles zou goed komen en ik hoefde me geen zorgen te maken. een paar weken later kreeg ik te horen dat mijn contract niet werd verlengd. reden : omdat we dat gewoon niet doen. De filiaalmanager van het filiaal waar ik altijd als weekendhulp en een tijd als assistent heb gestaan heeft geprobeerd om de rayonmanager over te halen om mij alsnog te houden, want hij was erg tevreden over mijn werk. weken lang 6 dagen + koopavonden gewerkt in verband met personeels-tekorten, in verschillende filialen, ik ging overal naartoe. alles met een minimumloon, en alle overuren die ik maakte mocht ik aan het eind van het verhaal thuis gaan uitzitten.
Zo lang je doet wat er gevraagd wordt, en je zegt ja, nee, en amen dan kun je daar wel werken. De hooft motto is daar "Wie betaald die bepaald". Je mening telt er niet en je wordt nooit gecomplimenteerd. Wordt heel veel beloofd, maar nooit waar gemaakt. En als je de kans krijgt om je te laten zien. Dan misbruiken ze je een periode met de conclusie dat het niet goed genoeg is.
Ik werkte als vakantie en weekendkracht bij de Scapino. Ik heb tijdens deze periode het faillissement meegemaakt. Ik heb genoten van mijn tijd bij de scapino, mede door mijn lieve en zorgzame manager. Ik werkte in het begin voornamelijk op de vloer, waar ik schoenen verkocht, maar toen ik de leeftijd van 16 had bereikt, stond ik ook achter de kassa, wat ik erg leuk vond.
Pluspunten
Duidelijke structuur van dagen
Ik heb zelf een jaar bij Scapino gewerkt. Ik heb al mijn tijd en liefde in me werk besteed. Maar toch merkte ik dat er dingen niet pluis waren.... Je hebt officeel geen rook pauzes, maar me collega’s lieten me in de steek tijdens het roken en stond ik alleen in de winkel terwijl dat niet mocht! Slecht en waardeloos! Ook komen ze nooit hun beloftes na.. ze beloven dat je meer uren mag maar toch veranderd de boel en kan het ineens niet meer... Plus het feit dat je om de 3 maanden een nieuwe filiaal manager had. Jammer ik kom goed met ze omgaan maar ze zijn niet te vetrouwen!
Pluspunten
Leuk werk
Minpunten
Achterbakse collega’s
Ik heb wat maanden bij de Scapino gewerkt. Ik was een afroepmedewerker. De salaris was echt om te huilen, ik kreeg gewoon minimumloon. Mij werd verteld tijdens mijn sollicitatie dat het bedrijf goede lonen heeft en goede arbeidsvoorwaarden. Als je werd gevraagd om te komen werken, en je kreeg opeens een appje op de dag dat je moest werken kreeg je niet de beloofde uren niet uitbetaald. Wel kreeg je etensgeld, dat was erg goed geregeld door het bedrijf. Het was wel erg makkelijk werk. Zelf was het wel jammer dat je geen koffiepauzes hebt (dit was in mijn filiaal). Het was ook leuk dat wij een kerstpakket kregen.
Pluspunten
Eten
Minpunten
Salaris
Leuke baan met leuke collega's, waarbij je je snel kan ontwikkelen tot een functie hoger
Ik heb alleen maar stage gelopen bij het scapino..
Minpunten
Ik werk sinds eind September 2016 bij Scapino als oproepmedewerker. Ik heb nu 2 FM's en 2aFM's meegemaakt, de eerste AFM is weggegaan vanwege de afstand tussen werk en huis, de eerste FM is met zwangerschapsverlof en komt waarschijnlijk niet meer terug, in mijn ervaring zijn de verschillen tussen de ene (A)FM te groot om in 1 pakket samen te vatten maar, nu de FM weg is en wij in ons filiaal(in een klein dorp) een FM uit de stad hebben is de situatie voor verkoper en klant verbeterd. De sfeer is altijd gezellig, iedereen kent elkaar en onze (A)FM later veel toe. De arbeidsomstandigheden laten veel te wensen over, VOORAL in de zomer.
Pluspunten
-redelijke leiding, -Werkdruk ligt niet tè hoog, - avondeten op koopavond wordt gul betaald boven 6uur werken, -werksfeer is goed -winkel is goed verzorgt
Minpunten
-extreem laag salaris, -geen airco(het is altijd extreem warm, buiten 22graden, binnen 28Graden), -de regels rond invakken zijn onnodig streng en waardeloos voor de klant en verkoper
je leert veel met mensen om te gaan en je kan doorgroeien
Pluspunten
je kan certificaten behalen
Wat ik leuk vind aan mijn baan is: Je ziet elke dag nieuwe gezichten, nieuwe klanten. Je zorgt ervoor dat klanten tevreden de winkel uitgaan, en zorgt ervoor dat deze klanten ook weerkomen. Je doet afwisselend werk. Je communiceert met zowel jonge als oude mensen. Je hebt leuke collega's.
Pluspunten
goede reiskostenvergoedingen
Minpunten
Het was een vakantie baantje maar werd wat langer dan dat ze wilde mij langer houden door mijn door zettingsvermogen. het wat aan het begin een leuke sfeer maar uiteindelijk werd het minder en ben ik gestopt. maar het was een leuke ervaring.
Pluspunten
zij betaalde de lunches 2 keer in de week
Minpunten
Het was binnen heel erg benauwd in de winkel
Gezellige maar hardwerkende collega's. Bij Scapino kun je altijd wel wat doen, zo kun je natuurlijk klanten helpen. maar mocht het rustig zijn is er altijd wel iets te doen, van vracht uit pakken tot schoonmaak werkzaamheden, en dat vond ik wel altijd het leukste, de afwisseling van de werkzaamheden. Je hoeft niet elke dag hetzelfde te doen.
Pluspunten
Goede werksfeer
Minpunten
Niet altijd even goede werkomstandigheden