Scapino

Reviews over Doorgroei en promotie bij Scapino

ik had een stage bij de scapino, zelf vond ik dit niet leuk ik moest veel saaie en de zelfde taakjes doen. ik vond werken in een winkel algemeen als niet leuk dus het lag niet bij scapino zelf.
Pluspunten
leuk team
Minpunten
lange werkdagen, warm in de winkel in de zomer
Het moeilijke aan de job is heel de dag recht staan en rond lopen . Wat ik geleerd heb is met mensen omgaan en praten
Pluspunten
Persooneelspas
Minpunten
Geen gsm tijdens het werken
Ik heb hier een jaar met heel veel plezier gewerkt en enorm veel geleerd.
Ik heb bij de Scapino veel geleerd over de schoenen, maar ook hoe je de klant goed tevreden krijgt. Verder heb ik goed hulp gekregen in deze winkel.
Heel slecht bedrijf om te werken. Totaal geen rekening houdend met hun medewerkers. Als je in de ziektewet komt te zitten dan heb je gewoon een groot probleem. Ze denken niet mee in oplossingen en ze verwachten maar dat je al je pijn aan de kant kunt zetten om gewoon hele dagen te komen werken. Daarna proberen ze je te naaien waar ze kunnen. Als dan je contract niet verlengd wordt en ziek uit dienst gaat dan liegen ze heel het boeltje bij elkaar. Je komt via hun niet bij het UWV te zitten maar bij een ander bedrijf.. Daar liegen ze alles bij elkaar omdat ze zelf zorgdrager zijn voor hun werknemers. Dus als je daar ziek uit dienst gaat moeten ze alsnog voor je betalen. Daarom gaan ze alles aan elkaar liegen zodat ze onder die betalingen uit proberen te komen. Ik adviseer echt iedereen om niet bij scapino te gaan werken. De leiding gevende die ik had was totaal niet menselijk. Niet tegen haar collega's maar ook niet tegen klanten. Ze zouden de leidinggevende binnen het bedrijf eens een cursus hoe ga ik met mensen om moeten geven!
Pluspunten
Minpunten
Zoals hier boven beschreven
Totaal voor de leeuwen gegooid, met net een halfjaar ervaring als assistent filiaalmanager (zonder hiervoor een opleiding te hebben gevolgd), op een filiaal gezet waar ik het maar moest zien te redden, zonder filiaal manager, 1 verkoopmedewerker (16 uur) en een weekendteam! Ik zou een interne opleiding tot filiaalmanager gaan volgen, alles zou goed komen en ik hoefde me geen zorgen te maken. een paar weken later kreeg ik te horen dat mijn contract niet werd verlengd. reden : omdat we dat gewoon niet doen. De filiaalmanager van het filiaal waar ik altijd als weekendhulp en een tijd als assistent heb gestaan heeft geprobeerd om de rayonmanager over te halen om mij alsnog te houden, want hij was erg tevreden over mijn werk. weken lang 6 dagen + koopavonden gewerkt in verband met personeels-tekorten, in verschillende filialen, ik ging overal naartoe. alles met een minimumloon, en alle overuren die ik maakte mocht ik aan het eind van het verhaal thuis gaan uitzitten.
Veel geleerd over producten voor schoenen en om tips te geven aan de klanten.
ik runde een winkel. dus ik was verantwoordelijk voor personeel, producten, omzet, interieur van de winkel en alle randzaken
Er valt genoeg te leren bij de Scapino, Ben je opzoek naar iets uitdagend dan is Scapino wel de perfecte werkplek
Minpunten
Leuke baan met leuke collega's, waarbij je je snel kan ontwikkelen tot een functie hoger
Ik heb alleen maar stage gelopen bij het scapino..
Minpunten
Ontzettend veel geleerd altijd met plezier naar mijn werk gegaan als tiener.
management veranderd te vaak, vind ik heel verwarrend.
Pluspunten
dicht bij huis, personeelskorting
Minpunten
lastige collega's
je leert veel met mensen om te gaan en je kan doorgroeien
Pluspunten
je kan certificaten behalen
Vanuit mijn stage bij dit bedrijf ben ik gevraagd om te komen werken, dit leek me leuk en heb het aanbod aangenomen. In het begin was het leuk werk om te doen en was ik er tevreden mee, later vond ik het niet meer leuk omdat ik standaard dezelfde dingen moest doen en niet iets anders mocht doen.
Het werk is fijn ,niet te zwaar en het team is super! Ik doe hier een BBL opleiding, alles wat je moet leren dat leer je.
Ik werk met veel plezier bij Scapino. Er is mij als weekendhulp veel aangeleerd en ik word niet meer als 'maar' een weekendhulp gezien. Er word je veel aangeleerd, zoals hoe je schoenen verzorgd, hoe je een winkel in deelt en hoe je met klanten omgaat. Ook had ik veel extra werkmogelijkheden in mijn tussenjaar waardoor ik weken van 20 uur kon draaien. Supergezellige en zorgzame collega's en fijne doorgroeimogelijkheden. Helaas moet ik er volgend jaar een halfjaar uit omdat ik er al te lang werk en mijn contract te vaak verlengd is ivm het faillisement.
Pluspunten
Gezelligheid, reiskostenvergoeding, veel verantwoordelijkheid, flexibele werkzaamheden
Minpunten
Plotselinge overplaatsingen
Helaas wegens faillissement contract beëindigd. Goede arbeidsomstandigheden
Het is een leuke plek met best wel wat afwisselende werk mogelijkheden. de collega's waren ook zeer gezellig
Over het algemeen een leuke tijd gehad bij scapino. begonnen als weekendhulp, en door gegroeid tot assistent filiaalmanager. hard werken word niet beloond, een minimumloon, en meer krijg je niet. ook niet als je voor langere tijd als filiaalmanager functioneerde, maar wel alle verantwoordelijkheid, en alles er omheen. werken in de winkel was leuk, leuke collectie, leuke collega's en leuke kortingen. dit maakte het werk werkbaar.
Pluspunten
Leuke collega's, personeelskorting 20%
Minpunten
geen beloning voor wat je doet
Was zeer afwisselt, veel ervaring met de kassa. Direct contact met klanten, helpen adviseren. De winkel inrichten, netjes houden. Vrachtwerkzaamheden, stagiaires en nieuw personeel inwerken, schoonmaken zoals de ramen planken etc. Etalage mooi maken, folderverwerking, het voorkomen van diefstal. Ik was zeer teleurgesteld, dat ik niet mee kon gaan met de nieuwe doorstart. Na 15 jaar trouwe dienst. Waar ik zeer hard heb gewerkt.
Pluspunten
veel mensen
Minpunten
de crisses
  1. Job Security & Advancement