Saxion

22: Saxion reviews van werknemers

Collega's zijn behulpzaam en vriendelijk, echter angstcultuur

Een mooie organisatie met mooie ambities. Collega's zijn behulpzaam en willen graag samenwerken. College van Bestuur heeft mooie plannen voor het onderwijs.Sommig middle management creëert een angstcultuur, verdeel en heers. Besluitvorming is vaak traag. Communicatie kan beter, maar daar kun je zelf iets aan doen. Middle management wil geen mondige of kritische personen, dit wordt uitgelegd als negativiteit. Arbeidsvoorwaarden zijn zeer goed, behalve de reiskosten vergoeding voor woon-werk verkeer.

Pluspunten

Leuke collega's op de werkvloer

Minpunten

Angstcultuur, trage besluitvorming

inspirerende en dynamische werkomgeving, waarin geen dag hetzelfde is.

Saxion is een prettige en inspirerende werkomgeving met fijne en gedreven collega's. De student staat centraal maar ook voor de medewerkers zijn bij Saxion er voldoende studie- en ontwikkelmogelijkheden.

Pluspunten

thuiswerkfaciliteiten, scholing, goed mobiliteitsbeleid met o.a. een NS businesscard

Leuke organisatie

Leuke organisatie. Er hangt een positieve sfeer!Fijne inwerkperiode gehad, met kennismakingsgesprekken en een buddy. Ik voelde me direct welkom in een warm team. Het is een grote organisatie, dus het duurt even voordat je alles kent, maar dit biedt ook weer perspectief voor doorgroeimogelijkheden. De thuiswerk faciliteiten zijn erg netjes geregeld. Opleiding en ontwikkeling staat centraal.

Pluspunten

NS businesscard, thuiswerk faciliteiten, scholing, verlofdagen

Veel mogelijkheden

Bij Saxion zijn veel mogelijkheden om je te ontwikkelen.

Pluspunten

Goed salaris

Minpunten

Geen bedrijfsfitness

Bureaucratisch

Het is een semi overheidsinstelling waar een commercieel persoon niet tussen past.

Uitdagend werk. Heel prettige collega's. Stimulerende omgeving.

Applied sciences. Doeners met denkkracht. Dat zijn kernwoorden en herkenbare waarden binnen Saxion. Een uiterst prettige, leerzame en inspirerende omgeving.

productieve en gezellige samenwerking

Dit was een prettige ervaring, fijne leerlingen die hun huiswerk deden en een fantastische locatie om in te werken!

Hiërarchische organisatie, geen eigen inbreng mogelijk

Saxion is een erg hiërarchische organisatie. Er zijn veel directeuren en lectoren en zij bepalen wat en hoe dingen gebeuren. Ook als je hoogopgeleid bent, maar niet in een van deze functies zit, heb je weinig tot niets in te brengen en vervalt je werk tot simpele uitvoerende klussen. Er zit weinig uitdaging in het werk. Visie is afwezig of alleen door idealen ingegeven. Door de hiërarchische structuur is de werksfeer ook niet prettig. Iedereen wil graag een wit voetje halen bij de baas. Op zich zou het e.e.a. nog te overzien zijn als het management van wanten wist. Maar Saxion is het slachtoffer van het Peter Principle: veel mensen zitten op posities die ze eigenlijk niet aankunnen wat leidt tot behoorlijk mismanagement. Daarnaast werkt Saxion vrijwel alleen met tijdelijke contracten. Je krijgt eerst een contract voor 12 maanden, dan nog eens voor 11 maanden en dan zou je een vast contract kunnen krijgen. Maar het gros van de mensen krijgt dit aanbod nooit. Ik kreeg dit aanbod wel, maar ben ergens anders gaan werken. Ik ging de laatste maanden met lood in mijn schoenen naar het werk. Ik kan deze werkomgeving niet aanraden! Ik heb overigens in de periode dat ik er werkte ook nooit een arbeidstevredenheidsonderzoek ingevuld, dus ik verwacht ook geen verbetering op termijn.

Korte termijnvisie, hiërarchie, veel onzekerheid

Aansturing laat te wensen over. Rommelig en visieloos beleid. Saxion is een sociale omgeving maar met op veel punten een asociaal personeelsbeleid. Na drie keer een contract nemen ze afscheid en nemen met hetzelfde gemak nieuwe mensen aan. Werkdruk ligt hoog.

Flexibele schil is funest voor de sfeer en ontwikkeling

Op zich is Saxion een aardige omgeving om te werken maar Saxion heeft als beleid dat ze bijna geen mensen voor vast willen aannemen. Plannen worden geschreven maar voor de uitvoering is geen ruimte en geld waardoor veranderingen stroef verlopen. Logge hiërarchie en slechte aansturing van bovenaf. Doordat mensen vaak op contractbasis werken is er veel verloop en veel onzekerheid. Dus heb je een aardige vaste baan, denk dan heel goed na over een overstap naar Saxion.

Open werkomgeving

Helaas voor mij erg ver weg, maar wel een van de leukste werkplekken waar ik heb mogen werken. Helaas zijn niet alle collega's even prettig om mee samen te werken.

Leuke collega's, maar geen ruimte voor ontwikkeling

Heb bijna 2 jaar bij Saxion gewerkt en veel leuke collega's ontmoet. Helaas wordt er niet goed gekeken naar persoonlijke vaardigheden en vooral topdown gestuurd. Ook al zeggen ze "Lean" te gaan werken, geloof ik niet dat dit op korte termijn realiseerbaar is. Juist als je bepaalde zaken aangeeft, wordt daar niet naar geluisterd. Wat ik ook wel begrijp, maar situaties worden anders geschetst dan de realiteit.

Pluspunten

Leuke collega's, goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Onpersoonlijk ontvangst als nieuwe medewerker, vaardigheden worden niet optimaal benut

Geweldige ervaring voor net afgestudeerden

Geweldige ervaring voor net afgestudeerden om zo ervaring op te doen.

Goede werkgever

Saxion is een goede werkgever en een leuk bedrijf om te werken.

Pluspunten

leuke werksfeer, gezellige collega's

Minpunten

hoge werkdruk

Eenmaal gesetteld in het logge saxion apparaat kun je mooi meehobbelen.

Veel collega's die alleen maar bezig zijn met carrière maken ten koste van... Heb je een master (maakt niet uit welke) dan ben je alles. Maakt niet uit of je een goeie docent bent.

Gezellige werkomgeving

Fijne werkgevers/ collega's Leuke werkzaamheden Weinig doorgroeimogelijkheden

schoonmaakster

schoonmaak van een afdeling en de zorg dat de w.c. schoon zijn

Pluspunten

leuke collega's

Grote hogeschool in het Oosten van het land

Een hogeschool met veel gezichten. Sterk top down bestuurt, met weinig innovatieve eigen ideeën. Met de stroom mee bergafwaarts zou ik een typering vinden die past.

Veel werkervaring kunnen opdoen

De afgelopen 9 jaar heb ik met plezier bij Saxion gewerkt, maar het is tijd om mijn hart te volgen en de volgende stap te zetten. Saxion kan mij niet meer bieden, waarnaar ik opzoek ben.

Pluspunten

Goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Interne communicatie zou beter kunnen

Leuke, varierende baan waarbij je studenten zelfsturend leert worden en hen kennis laat maken met verschillende teamrollen.

Nadat ik was afgestudeerd op het Saxion (SPH), kon ik meteen aan de slag als tutor. Het team was leuk en betrokken, enthousiasme deed me helemaal opleven, ik kon niet wachten om te beginnen! In mijn werk is het de bedoeling met studenten een casus op te starten, en hen de hoofd- en deelvragen onder jouw begeleiding op te laten stellen. Subgroepjes werken dit zelfstandig uit en de week erop wordt de verkregen stof gepresenteerd en beoordeeld. Wat ik binnen dit werk heb geleerd is de verantwoordelijkheid terug te kunnen geven aan studenten. Je kunt het proces en product in zo goed mogelijke banen leiden en ondersteunen waar nodig, maar de verantwoordelijkheid voor het eindproduct ligt bij henzelf. Het afwegen wanneer je wel en niet de leiding van een van de studenten overneemt als het mis dreigt te gaan, vond ik het lastigste van de baan, maar dit heb ik goed leren doseren. Hierbij heb ik geleerd de leiding ook weer terug te kunnen geven. Het leukste van de baan vind ik het verschil tussen studenten en klassen. Elk uur is toch weer anders dan het voorgaande!

Pluspunten

De vrijheid je je manier van structureren en lesgeven

Minpunten

Er staat van te voren al aardig vast in welke richting studenten moeten denken.

Mijn baan als administratief medewerkster bij Saxion Next gaf mij vooral een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Saxion. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Reviews over Saxion per locatie

• Saxion