Riwis Zorg en Welzijn
Bekijk alle reviews over Riwis Zorg en Welzijn

Riwis Zorg en Welzijn

Review over Riwis Zorg en Welzijn van een medewerker

kwaliteit

levert goede kwaliteit aan de client op basis van passend zorgarrangement. Veel goed gekwalificeerd personeel.

Pluspunten

goede sfeer, cultuur

Minpunten

weinig ontwikkelmogelijkheden

Bijzonder bedrijf.

Om heel eerlijk te zijn is het een verschrikkelijk, arrogant en op geld gericht bedrijf.Riwis doet veel aan medewerkers werven, vrijwel niets aan het behoud hier van. Implementeren werkmethodes die praktisch niet goed uit te voeren zijn. Er heerst hiërarchie en er is een angstcultuur. Veel medewerkers zijn ontevreden. Medewerkers komen gemotiveerd binnen, merken dat zij niets bereiken met hun motivatie en leggen het strijdbijltje er dan bij neer. Precies hoe Riwis het wenst. Riwis verwacht geen input of tegenspraak van begeleiders of verzorgers. Zij zetten de lijnen uit en jij moet er mee werken. Of het nou praktisch/veilig/cliëntgericht of prettig werkt, dat maakt niet uit. Mensen van het hoofdkantoor werken niet samen met de mensen op de werkvloer. Ze hebben geen idee wat er speelt. Er zijn onveilige situaties waarin je niet kunt handelen. Ook zijn er medewerkers in "hogere" functies die geen idee hebben wat ze nou eigenlijk (moeten) doen. Wat wel positief is aan Riwis: geweldige collega's, geweldige cliënten, ruimte om je eigen begeleidingsstijl toe te passen, je locatie eigen maken en gezamenlijk mopperen op het bedrijf.Loon komt altijd op tijd, het betaald niet slecht.

Leuk kleinschalige verzorgingshuis

Kleinschalige verzorgingshuis. Leuke collega's en veel mogelijkheden om door te groeien

Mijn review.

Een typische dag op het werk begon daar zoals elke werkdag; Je komt op tijd, hebt om de zoveel uur een pauze waarin je met je collega's een broodje kunt eten, en een praatje maakt. De uren konden wel erg verschillen, de ene dag later beginnen, de andere dag weer langer doorgaan. De sfeer vond ik goed, de mensen zijn gemoedelijk, er wordt geluisterd. Wat natuurlijk ook te verwachten valt bij een beroep in de sociale sector. Mijn Collega's waren buiten een meisje van mijn leeftijd, altijd wel de 50 gepasseerd. Dat vond ik wel jammer, liever wat jongeren omdat je daarmee meer in gemeenschap hebt. Al heb ik dit nooit als storend ervaren, en kon ik gewoon goed opschieten met mijn oudere collega's. Het leukste van de baan was denk ik het contact met de ouderen, ikzelf vind het altijd leuk om naar verhalen over vroeger te vragen. Vaak hebben ze veel meegemaakt en willen ze dat graag delen. Het moeilijkste was het feit dat er erg weinig afwisseling in zat. Je moest kamers schoonmaken, en elke kamer op dezelfde manier. De ene kamer is natuurlijk viezer of schoner dan de ander, maar de werkzaamheden waren altijd behoorlijk van hetzelfde.

Pluspunten

Gemoedelijke mensen

Minpunten

Weinig afwisseling

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Riwis Zorg en Welzijn. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Riwis Zorg en Welzijn met

Reviews over Riwis Zorg en Welzijn per locatie