Rijkswaterstaat
Er worden hoge eisen van de medewerker verwacht. Dit start in de opleiding en begin periode op de vloer.
Geen dag is het zelfde en er is altijd genoeg werk te doen waar ik mijn voldoening dagelijks uit haal. Als spin in het web ben ik een echte regelaar die haar vak verstaat.
Als projectsecretaresse heb je uiteenlopende werkzaamheden. Dit maakt het werkt veelzijdig en nooit saai. Ook is het soms druk, dat kan organiseren wat lastig maken. Er zijn veel collega's die je hebt als je voor verschillende projecten werkt. Samenwerking verloopt verschillend en verschilt ook per project. Wat ook leuk is dat je meegenomen wordt naar een projectlocatie, dan kan je zien wat het werk echt inhoudt. Kortom een veelzijdige baan met veel gezellige collega's.
Pluspunten
Regelmatig op projectlocaties kijken.
Minpunten
Mensen wegwijs maken, rondleidingen geven in de sportschool, nieuwe abonnementen afsluiten, bedienen. Het leukste van de baan waren de collega's, het minst leuke van deze baan was het horecagedeelte
Pluspunten
gratis sporten
Tot op heden een van de grootste werkgever van nederland waar veel tijd gestoken wordt in opleidingen en carriere kansen. Er wordt gezorgd voor goede secundaire arbeidsomstandigheden en ontwikkeling. De lat wordt hoog gelegd omdat het een publieke maatschappij is welke non proffit werkt .
Pluspunten
goede opvang bij reintegratie
Minpunten
moet ook krimpen van cabinet . Als voorbeeld functie juist wat harder dan andere organisaties.
Bij Rijkswaterstaat was ik de ene dag op de eilanden en de andere dag op kantoor of brug in de provincie's Drenthe, Groningen en Friesland, maar tevens is dit sUPER leuk om zo'n flexibele functie te hebben. Veel geleerd van administratief medewerker P&O tot Personeelsmanagementadviseur tot Casemanager! Directie was goed, het leuke van deze functie was dat ik van directie tot brugwachter adviezen kon geven! Waar ik veel waardering voor kreeg wat betreft mijn inlevingsvermogen. Met collega's kon ik goed sparren! Het moeilijkste vond ik dat er een reorganisatie kwam dat alle P&O ers naar Den Haag werden verplaatst. Toen heb ik gekozen voor een andere uitdaging/baan. Het leukste van de functie was de variatie van het werk! En ik ben een echt mens, mens en adviseur!
Elke dag weer anders, onze werkplek direct aan het water van de Westerschelde geeft ons letterlijk elke dag/avond/nacht weer een andere blik op onze werk. Samen met collegae en dienstverleners van onze keten voorwaarden creëren zodat de gebruikers optimaal van deze diensten gebruik kunnen maken en vlot en veilig van A naar B geraken. Vooral de goede samenwerking tussen de diverse teams in de keten geeft elke dag/avond en nacht weer de juiste prikkel om er uitdagende dienst van te maken
half negen beginnen.fijne collega,s het werk wat ik had.geleert het tekenen
Pluspunten
gratis koffie
Minpunten
geen drank
Schepen schutten en /of door de brug laten. Waterpeil regelen. Administratie doen op het object en onderhoudswerkzaamheden uitvoeren.
Pluspunten
Zelfstandig je werk uitvoeren in een zeer mooie vaak landelijke omgeving.
Minpunten
Soms was de werkdruk wat laag.
Enthousiasme collega's met een pragmatische kijk op projecten. Leerzaam hoe projecten worden opgepakt en aangepast. Voor de omgeving is het van essentieel belang dat projecten vloeiend in elkaar overgaan met een vastgesteld draaiboek.
Pluspunten
Kansen benutten door zelfontwikkeling.
Minpunten
Niet geadviseerd- zelf met initiatieven gekomen voor het volgen van opleidingen.
veel vrijheid om je functie in te vullen, wel met duidelijke deadlines en resultaatsverplcihtingen
Pluspunten
was een open organsatie met een sterk wij gevoel en verantwoordelijkheid voor burgers
Minpunten
nu een organisatie die regievoerder is, gesloten organisatie, minder verantwoordelijkheidsgevoel
Als adviseur ondernemingsraad gebruik ik Het Nieuwe Werken om op meerdere (rijks)locaties en/of thuis mijn functie uit te voeren. Mijn dag start in de trein met het lezen van relevante OR-informatie. Bij aankomst heb ik agenda-overleg met de OR-voorzitter en plaats de agenda op Intranet, zodat alle medewerkers op de hoogte zijn. Met mijn voorzitter heb ik informeel overleg over de zaken die spelen bij Rijkswaterstaat, over het ondernemingsplan (tot 2015) en wat de personele gevolgen kunnen zijn. Het is allemaal heftig met taakstellingen en bezuinigingen. Als adviseur probeer ik vroegtijdig dingen te signaleren en die te bespreken met de OR-collega's. Zo kun je hen helpen om onderwerpen vanuit een ander perspectief te zien en tijdens het overleg met de directie (bestuurder) in te brengen.Het lastigste vind ik dat ik slechts adviseur ben; d.w.z. de OR of bestuurder kunnen mijn adviezen naast zich neerleggen als zij een andere mening hebben. Het leukste van mijn baan vind ik het bredere perspectief kunnen zien. Ik heb brede contacten, niet alleen met collega-adviseurs uit andere delen van Nederland, maar ook met heel veel medewerkers van Rijkswaterstaat. Ik stap makkelijk op mensen af om te horen hoe mensen het werk ervaren in de verschillende disciplines. Het is belangrijk om te horen hoe de medewerkers (achterban) over bepaalde onderwerpen denkt. Dan kun je je OR op een juiste manier bijstaan en van advies dienen.
Pluspunten
enerverende omgeving, waar nooit een dag hetzelfde is.
Bedrijfsvoering opzetten en coördineren aan de hand van planningen, rapportages en presentaties
Pluspunten
nvt
Minpunten
nvt