Rijkswaterstaat

Reviews over Werk-privébalans bij Rijkswaterstaat

Het is een formele organisatie. Ik werkte bij voorheen een landelijke dienst. Wel erg gericht op control.
Pluspunten
Prima arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Formeel en traag
Rijkswaterstaat is een fijne werkgever en ook al ben ik maar een uitzendkracht ben ik trots dat ik hier alweer een lange tijd mag werken. Geen dag is hier het zelfde, vandaag de hoofdlocatie, morgen een sluis of brug, dan weer een verkeerscentrale...heerlijk! Het enige wat jammer is is de onzekerheid van het tijdelijke contract, dan weer 3 maanden dan weer 6 maar geen uitzicht van zekerheid. Hierin zou de overheid toch een voorbeeld moeten geven!
Pluspunten
Fijne werkgever, mooi bedrijf, gevarieerd werk
Minpunten
Geen vast contract!
Kijk op de site dan wird je vanzelf enthousiast. Veelzijdige functies binnen verschillende aandachtsgebieden.
Leuk bedrijf om voor te werken waarbij je alle vrijheid en vertrouwen krijgt om je werk te doen. Het is jammer dat het bijna altijd tijdelijk is. De sfeer is relaxed en heb er vele leuke mensen ontmoet.
Pluspunten
Flexibiliteit
Minpunten
Geen kans tot vaste baan
leuke baan als je van veel computerwerk, grafieken en statistieken houdt en veel van water en het weer weet. Gevaren hebben is ook wel handig, dan begrijp je beter wat er op de Noordzee gebeurt. Door het volcontinu rooster en het feit dat je meestal solo werkt, weinig contact met collega's.
Leuk werk op een leuke afdeling met fijne collega's. Heb op eigen verzoek 2,5 jaar langer gewerkt en had nog wel langer willen werken. Was helaas niet mogelijk.
Pluspunten
goede sfeer
Minpunten
geen doorgroeimogelijkheden voor de lagere schalen
fijne werkgever. veel vrijheid in werk kunt altijd terug vallen op de collega's. voor studie is er altijd ruimte en tijd, meestal kun je onder werktijd studeren of extra verlof krijgen.
Pluspunten
mooi kantoor. gezellig ingericht
Minpunten
geen kantine
Dat was eerste werkervaring in Nederland. Rijkswaterstaat Directie Zuid-Holland Dienstkring Dordrecht, * Toezicht houden tijdens asfaltering door de aannemer, * Afmeting van aangebrachte werkzaamheden, onderhoudswerkzaamheden. * Verzamelen van gegevens t.b.v. besteksvoorbereiding.
Tot op heden een van de grootste werkgever van nederland waar veel tijd gestoken wordt in opleidingen en carriere kansen. Er wordt gezorgd voor goede secundaire arbeidsomstandigheden en ontwikkeling. De lat wordt hoog gelegd omdat het een publieke maatschappij is welke non proffit werkt .
Pluspunten
goede opvang bij reintegratie
Minpunten
moet ook krimpen van cabinet . Als voorbeeld functie juist wat harder dan andere organisaties.
Bij Rijkswaterstaat was ik de ene dag op de eilanden en de andere dag op kantoor of brug in de provincie's Drenthe, Groningen en Friesland, maar tevens is dit sUPER leuk om zo'n flexibele functie te hebben. Veel geleerd van administratief medewerker P&O tot Personeelsmanagementadviseur tot Casemanager! Directie was goed, het leuke van deze functie was dat ik van directie tot brugwachter adviezen kon geven! Waar ik veel waardering voor kreeg wat betreft mijn inlevingsvermogen. Met collega's kon ik goed sparren! Het moeilijkste vond ik dat er een reorganisatie kwam dat alle P&O ers naar Den Haag werden verplaatst. Toen heb ik gekozen voor een andere uitdaging/baan. Het leukste van de functie was de variatie van het werk! En ik ben een echt mens, mens en adviseur!
Elke dag weer anders, onze werkplek direct aan het water van de Westerschelde geeft ons letterlijk elke dag/avond/nacht weer een andere blik op onze werk. Samen met collegae en dienstverleners van onze keten voorwaarden creëren zodat de gebruikers optimaal van deze diensten gebruik kunnen maken en vlot en veilig van A naar B geraken. Vooral de goede samenwerking tussen de diverse teams in de keten geeft elke dag/avond en nacht weer de juiste prikkel om er uitdagende dienst van te maken
Enthousiasme collega's met een pragmatische kijk op projecten. Leerzaam hoe projecten worden opgepakt en aangepast. Voor de omgeving is het van essentieel belang dat projecten vloeiend in elkaar overgaan met een vastgesteld draaiboek.
Pluspunten
Kansen benutten door zelfontwikkeling.
Minpunten
Niet geadviseerd- zelf met initiatieven gekomen voor het volgen van opleidingen.
veel vrijheid om je functie in te vullen, wel met duidelijke deadlines en resultaatsverplcihtingen
Pluspunten
was een open organsatie met een sterk wij gevoel en verantwoordelijkheid voor burgers
Minpunten
nu een organisatie die regievoerder is, gesloten organisatie, minder verantwoordelijkheidsgevoel
Bekijk meer reviews over Rijkswaterstaat