Rijkswaterstaat

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Rijkswaterstaat

Het is een formele organisatie. Ik werkte bij voorheen een landelijke dienst. Wel erg gericht op control.
Pluspunten
Prima arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Formeel en traag
Rijkswaterstaat is een fijne werkgever en ook al ben ik maar een uitzendkracht ben ik trots dat ik hier alweer een lange tijd mag werken. Geen dag is hier het zelfde, vandaag de hoofdlocatie, morgen een sluis of brug, dan weer een verkeerscentrale...heerlijk! Het enige wat jammer is is de onzekerheid van het tijdelijke contract, dan weer 3 maanden dan weer 6 maar geen uitzicht van zekerheid. Hierin zou de overheid toch een voorbeeld moeten geven!
Pluspunten
Fijne werkgever, mooi bedrijf, gevarieerd werk
Minpunten
Geen vast contract!
Servicedesk: De dag begint om 07:00 uur. Je start op en begint de mailtjes van de vorige dag en afgelopen nacht te bekijken en te prioriteren. Vervolgens registreer je deze in Topdesk en zet de meldingen naar de juiste oplosgroep. Zit er een prio1 tussen, dan loop je meteen naar de landelijk incidentcoordinator en geeft aan wat er precies aan de hand is. De meldingen worden vervolgens in de loop van de dag opgelost en weer terug gezet bij ons. Wij melden het af richting de klant toe. Tussendoor krijg je ook telefoontjes van mensen die willen weten wat de status van een melding is en vaak ook de bijbehorende klachten dat het te lang duurt. Deze handel je netjes af. Incidentcoordinator trajectcontrolesystemen: De ochtend begint en ik start op. Ik bekijk de loggings van de systemen en begin deze na controle op correctheid in te lezen en te distribueren richting de klant (politie). Als er iets mis is controleer ik de loggings van de beeldstanden en de lampstatussen om uit te zoeken wat er precies fout gaat. 9 van 10 keer is kan ik dit zelf oplossen. In het geval dat ik dat niet kan, zet ik een melding door naar een linuxbeheerder met de vraag om hulp. Samen komen wij er altijd uit.
Pluspunten
Groot bedrijf, dus veel collega's en je kan goed netwerken.
Minpunten
Groot bedrijf, dus jhe bent maar een nummertje en zo wordt je ook behandeld.
Mensen wegwijs maken, rondleidingen geven in de sportschool, nieuwe abonnementen afsluiten, bedienen. Het leukste van de baan waren de collega's, het minst leuke van deze baan was het horecagedeelte
Pluspunten
gratis sporten
Elke dag weer anders, onze werkplek direct aan het water van de Westerschelde geeft ons letterlijk elke dag/avond/nacht weer een andere blik op onze werk. Samen met collegae en dienstverleners van onze keten voorwaarden creëren zodat de gebruikers optimaal van deze diensten gebruik kunnen maken en vlot en veilig van A naar B geraken. Vooral de goede samenwerking tussen de diverse teams in de keten geeft elke dag/avond en nacht weer de juiste prikkel om er uitdagende dienst van te maken
half negen beginnen.fijne collega,s het werk wat ik had.geleert het tekenen
Pluspunten
gratis koffie
Minpunten
geen drank
Bekijk meer reviews over Rijkswaterstaat