Rijkswaterstaat

Reviews over Management bij Rijkswaterstaat

Er worden hoge eisen van de medewerker verwacht. Dit start in de opleiding en begin periode op de vloer.
The workplace was well organised, timekeeping was excellent, the management was very good because it was a government office. I learnt a lot when it came to working as a team which helped me so much up to date.
Leuk werk op een leuke afdeling met fijne collega's. Heb op eigen verzoek 2,5 jaar langer gewerkt en had nog wel langer willen werken. Was helaas niet mogelijk.
Pluspunten
goede sfeer
Minpunten
geen doorgroeimogelijkheden voor de lagere schalen
Zoals op mijn CV vermeld, heb ik daar als voorlichter gewerkt met verschillende taken waaronder dus gastheer/ receptionist. Ik ben met veel mensen in contact gekomen van jong tot oud, Nederlandse en internationale bezoekers, studenten en scholieren, etc.
Pluspunten
Hulp bij zelf ontplooiing
Minpunten
Kan heel zakelijk zijn vanwege grootte
De werkdagen konden hectisch zijn, Als er is tussenbeide kwam verschuift de planning van de uit te voeren werkzaamheden hetgeen dus verklaarbaar was. De werksfeer was over het algemeen goed evenals de verhouding met de collega's en leidinggevenden. Als er speciale opdrachten waren, waren deze altijd goed uitgevoerd en waren deze tevens een uitdaging om er voor te gaan. Deze uitdagingen waren ook inspirerend en hadden daarom ook leuke en spannende aspecten.
Pluspunten
Erg inspirerend en veel afwisseling in de werkterreinen.Goede overleg structuur.
Minpunten
Soms te veel vergaderingen.
Servicedesk: De dag begint om 07:00 uur. Je start op en begint de mailtjes van de vorige dag en afgelopen nacht te bekijken en te prioriteren. Vervolgens registreer je deze in Topdesk en zet de meldingen naar de juiste oplosgroep. Zit er een prio1 tussen, dan loop je meteen naar de landelijk incidentcoordinator en geeft aan wat er precies aan de hand is. De meldingen worden vervolgens in de loop van de dag opgelost en weer terug gezet bij ons. Wij melden het af richting de klant toe. Tussendoor krijg je ook telefoontjes van mensen die willen weten wat de status van een melding is en vaak ook de bijbehorende klachten dat het te lang duurt. Deze handel je netjes af. Incidentcoordinator trajectcontrolesystemen: De ochtend begint en ik start op. Ik bekijk de loggings van de systemen en begin deze na controle op correctheid in te lezen en te distribueren richting de klant (politie). Als er iets mis is controleer ik de loggings van de beeldstanden en de lampstatussen om uit te zoeken wat er precies fout gaat. 9 van 10 keer is kan ik dit zelf oplossen. In het geval dat ik dat niet kan, zet ik een melding door naar een linuxbeheerder met de vraag om hulp. Samen komen wij er altijd uit.
Pluspunten
Groot bedrijf, dus veel collega's en je kan goed netwerken.
Minpunten
Groot bedrijf, dus jhe bent maar een nummertje en zo wordt je ook behandeld.
Geen dag is het zelfde en er is altijd genoeg werk te doen waar ik mijn voldoening dagelijks uit haal. Als spin in het web ben ik een echte regelaar die haar vak verstaat.
Bij Rijkswaterstaat was ik de ene dag op de eilanden en de andere dag op kantoor of brug in de provincie's Drenthe, Groningen en Friesland, maar tevens is dit sUPER leuk om zo'n flexibele functie te hebben. Veel geleerd van administratief medewerker P&O tot Personeelsmanagementadviseur tot Casemanager! Directie was goed, het leuke van deze functie was dat ik van directie tot brugwachter adviezen kon geven! Waar ik veel waardering voor kreeg wat betreft mijn inlevingsvermogen. Met collega's kon ik goed sparren! Het moeilijkste vond ik dat er een reorganisatie kwam dat alle P&O ers naar Den Haag werden verplaatst. Toen heb ik gekozen voor een andere uitdaging/baan. Het leukste van de functie was de variatie van het werk! En ik ben een echt mens, mens en adviseur!
Als adviseur ondernemingsraad gebruik ik Het Nieuwe Werken om op meerdere (rijks)locaties en/of thuis mijn functie uit te voeren. Mijn dag start in de trein met het lezen van relevante OR-informatie. Bij aankomst heb ik agenda-overleg met de OR-voorzitter en plaats de agenda op Intranet, zodat alle medewerkers op de hoogte zijn. Met mijn voorzitter heb ik informeel overleg over de zaken die spelen bij Rijkswaterstaat, over het ondernemingsplan (tot 2015) en wat de personele gevolgen kunnen zijn. Het is allemaal heftig met taakstellingen en bezuinigingen. Als adviseur probeer ik vroegtijdig dingen te signaleren en die te bespreken met de OR-collega's. Zo kun je hen helpen om onderwerpen vanuit een ander perspectief te zien en tijdens het overleg met de directie (bestuurder) in te brengen.Het lastigste vind ik dat ik slechts adviseur ben; d.w.z. de OR of bestuurder kunnen mijn adviezen naast zich neerleggen als zij een andere mening hebben. Het leukste van mijn baan vind ik het bredere perspectief kunnen zien. Ik heb brede contacten, niet alleen met collega-adviseurs uit andere delen van Nederland, maar ook met heel veel medewerkers van Rijkswaterstaat. Ik stap makkelijk op mensen af om te horen hoe mensen het werk ervaren in de verschillende disciplines. Het is belangrijk om te horen hoe de medewerkers (achterban) over bepaalde onderwerpen denkt. Dan kun je je OR op een juiste manier bijstaan en van advies dienen.
Pluspunten
enerverende omgeving, waar nooit een dag hetzelfde is.
Bekijk meer reviews over Rijkswaterstaat