Rijkswaterstaat

Reviews voor Rijkswaterstaat in Utrecht

Er worden hoge eisen van de medewerker verwacht. Dit start in de opleiding en begin periode op de vloer.
Rijkswaterstaat is een fijne werkgever en ook al ben ik maar een uitzendkracht ben ik trots dat ik hier alweer een lange tijd mag werken. Geen dag is hier het zelfde, vandaag de hoofdlocatie, morgen een sluis of brug, dan weer een verkeerscentrale...heerlijk! Het enige wat jammer is is de onzekerheid van het tijdelijke contract, dan weer 3 maanden dan weer 6 maar geen uitzicht van zekerheid. Hierin zou de overheid toch een voorbeeld moeten geven!
Pluspunten
Fijne werkgever, mooi bedrijf, gevarieerd werk
Minpunten
Geen vast contract!
Goede site. Veel mogelijkheden. En krijg regelmatig reacties.
Kijk op de site dan wird je vanzelf enthousiast. Veelzijdige functies binnen verschillende aandachtsgebieden.
Bezig met projecten die van invloed zijn op vele mensen. Veel collega's en dus ook veel connecties binnen hetzelfde bedrijf.
Pluspunten
Groots karakter van projecten
Tot op heden een van de grootste werkgever van nederland waar veel tijd gestoken wordt in opleidingen en carriere kansen. Er wordt gezorgd voor goede secundaire arbeidsomstandigheden en ontwikkeling. De lat wordt hoog gelegd omdat het een publieke maatschappij is welke non proffit werkt .
Pluspunten
goede opvang bij reintegratie
Minpunten
moet ook krimpen van cabinet . Als voorbeeld functie juist wat harder dan andere organisaties.
veel vrijheid om je functie in te vullen, wel met duidelijke deadlines en resultaatsverplcihtingen
Pluspunten
was een open organsatie met een sterk wij gevoel en verantwoordelijkheid voor burgers
Minpunten
nu een organisatie die regievoerder is, gesloten organisatie, minder verantwoordelijkheidsgevoel
Als adviseur ondernemingsraad gebruik ik Het Nieuwe Werken om op meerdere (rijks)locaties en/of thuis mijn functie uit te voeren. Mijn dag start in de trein met het lezen van relevante OR-informatie. Bij aankomst heb ik agenda-overleg met de OR-voorzitter en plaats de agenda op Intranet, zodat alle medewerkers op de hoogte zijn. Met mijn voorzitter heb ik informeel overleg over de zaken die spelen bij Rijkswaterstaat, over het ondernemingsplan (tot 2015) en wat de personele gevolgen kunnen zijn. Het is allemaal heftig met taakstellingen en bezuinigingen. Als adviseur probeer ik vroegtijdig dingen te signaleren en die te bespreken met de OR-collega's. Zo kun je hen helpen om onderwerpen vanuit een ander perspectief te zien en tijdens het overleg met de directie (bestuurder) in te brengen.Het lastigste vind ik dat ik slechts adviseur ben; d.w.z. de OR of bestuurder kunnen mijn adviezen naast zich neerleggen als zij een andere mening hebben. Het leukste van mijn baan vind ik het bredere perspectief kunnen zien. Ik heb brede contacten, niet alleen met collega-adviseurs uit andere delen van Nederland, maar ook met heel veel medewerkers van Rijkswaterstaat. Ik stap makkelijk op mensen af om te horen hoe mensen het werk ervaren in de verschillende disciplines. Het is belangrijk om te horen hoe de medewerkers (achterban) over bepaalde onderwerpen denkt. Dan kun je je OR op een juiste manier bijstaan en van advies dienen.
Pluspunten
enerverende omgeving, waar nooit een dag hetzelfde is.