Logo van Rijkswaterstaat
Rijkswaterstaat

Rijkswaterstaat Reviews

3,8

hoge eisen

Er worden hoge eisen van de medewerker verwacht. Dit start in de opleiding en begin periode op de vloer.

Mooi bedrijf

Mooi groot bedrijf en een geweldig beroep waarin je een hoop kunt betekenen voor de mensen.

Friendly and safe

The workplace was well organised, timekeeping was excellent, the management was very good because it was a government office. I learnt a lot when it came to working as a team which helped me so much up to date.

Met veel plezier gewerkt.

Het is een formele organisatie. Ik werkte bij voorheen een landelijke dienst. Wel erg gericht op control.

Pluspunten

Prima arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Formeel en traag

Elke dag met plezier naar het werk!

Rijkswaterstaat is een fijne werkgever en ook al ben ik maar een uitzendkracht ben ik trots dat ik hier alweer een lange tijd mag werken. Geen dag is hier het zelfde, vandaag de hoofdlocatie, morgen een sluis of brug, dan weer een verkeerscentrale...heerlijk! Het enige wat jammer is is de onzekerheid van het tijdelijke contract, dan weer 3 maanden dan weer 6 maar geen uitzicht van zekerheid. Hierin zou de overheid toch een voorbeeld moeten geven!

Pluspunten

Fijne werkgever, mooi bedrijf, gevarieerd werk

Minpunten

Geen vast contract!

Goede site. Veel mogelijkheden. En krijg regelmatig reacties.

Goede site. Veel mogelijkheden. En krijg regelmatig reacties.

Gezellige werkomgeving

Het is prettig om bij dit bedrijf te werken. Je bent zelfstandig bezig en daar hou ik van. Wel samen met andere collega's maar je heb de mogelijkheid om zelf je werk in te delen.

Pluspunten

Persoonlijke Vrijheid

Minpunten

Flexplekken

Prima organisatie om te werken en te leren.

Kijk op de site dan wird je vanzelf enthousiast. Veelzijdige functies binnen verschillende aandachtsgebieden.

Erg leuke instelling om voor te werken

Leuk bedrijf om voor te werken waarbij je alle vrijheid en vertrouwen krijgt om je werk te doen. Het is jammer dat het bijna altijd tijdelijk is. De sfeer is relaxed en heb er vele leuke mensen ontmoet.

Pluspunten

Flexibiliteit

Minpunten

Geen kans tot vaste baan

hollen of stilstaan, zeer verantwoordelijk werk

leuke baan als je van veel computerwerk, grafieken en statistieken houdt en veel van water en het weer weet. Gevaren hebben is ook wel handig, dan begrijp je beter wat er op de Noordzee gebeurt. Door het volcontinu rooster en het feit dat je meestal solo werkt, weinig contact met collega's.

Vacatures van Rijkswaterstaat

Meer vacatures

Landelijke operaties

Bezig met projecten die van invloed zijn op vele mensen. Veel collega's en dus ook veel connecties binnen hetzelfde bedrijf.

Pluspunten

Groots karakter van projecten

Heb fijn gewerkt bij RWS

Leuk werk op een leuke afdeling met fijne collega's. Heb op eigen verzoek 2,5 jaar langer gewerkt en had nog wel langer willen werken. Was helaas niet mogelijk.

Pluspunten

goede sfeer

Minpunten

geen doorgroeimogelijkheden voor de lagere schalen

goede arbeidsplaats

Uitgeleend aan Rijkswaterstaat Veel geleerd en goed ondersteund door Rijkswaterstaat.

Pluspunten

goed ondersteuning in werk

Minpunten

Zakelijk, maar toch sociaal werkplek die je stimuleert om je te kunnen ontplooiien

Zoals op mijn CV vermeld, heb ik daar als voorlichter gewerkt met verschillende taken waaronder dus gastheer/ receptionist. Ik ben met veel mensen in contact gekomen van jong tot oud, Nederlandse en internationale bezoekers, studenten en scholieren, etc.

Pluspunten

Hulp bij zelf ontplooiing

Minpunten

Kan heel zakelijk zijn vanwege grootte

goede werkomgeving, leerzame tijd

Veel geleerd met het programma SAP, ik was aanspreekpunt voor zaakbehandelaars.

Prettige plek om te werken

prettige collega's het moeilijkste was: Vaak was er niemand om vragen te stellen als ik vast zat.

Alle werkgevers waren zakelijk en positief en inspirerend..

De werkdagen konden hectisch zijn, Als er is tussenbeide kwam verschuift de planning van de uit te voeren werkzaamheden hetgeen dus verklaarbaar was. De werksfeer was over het algemeen goed evenals de verhouding met de collega's en leidinggevenden. Als er speciale opdrachten waren, waren deze altijd goed uitgevoerd en waren deze tevens een uitdaging om er voor te gaan. Deze uitdagingen waren ook inspirerend en hadden daarom ook leuke en spannende aspecten.

Pluspunten

Erg inspirerend en veel afwisseling in de werkterreinen.Goede overleg structuur.

Minpunten

Soms te veel vergaderingen.

prettig werke met fine collega's

fijne werkgever. veel vrijheid in werk kunt altijd terug vallen op de collega's. voor studie is er altijd ruimte en tijd, meestal kun je onder werktijd studeren of extra verlof krijgen.

Pluspunten

mooi kantoor. gezellig ingericht

Minpunten

geen kantine

Regelen van omleidingsroutes

Het leukste wat ik hier uit heb gehaald, is het geven van presentaties bij gemeenten en provincie om deze omleidingsroutes te implementeren.

Veel geleerd

Dat was eerste werkervaring in Nederland. Rijkswaterstaat Directie Zuid-Holland Dienstkring Dordrecht, * Toezicht houden tijdens asfaltering door de aannemer, * Afmeting van aangebrachte werkzaamheden, onderhoudswerkzaamheden. * Verzamelen van gegevens t.b.v. besteksvoorbereiding.

Een groot bedrijf waar je aan je lot word overgelaten.

Servicedesk: De dag begint om 07:00 uur. Je start op en begint de mailtjes van de vorige dag en afgelopen nacht te bekijken en te prioriteren. Vervolgens registreer je deze in Topdesk en zet de meldingen naar de juiste oplosgroep. Zit er een prio1 tussen, dan loop je meteen naar de landelijk incidentcoordinator en geeft aan wat er precies aan de hand is. De meldingen worden vervolgens in de loop van de dag opgelost en weer terug gezet bij ons. Wij melden het af richting de klant toe. Tussendoor krijg je ook telefoontjes van mensen die willen weten wat de status van een melding is en vaak ook de bijbehorende klachten dat het te lang duurt. Deze handel je netjes af. Incidentcoordinator trajectcontrolesystemen: De ochtend begint en ik start op. Ik bekijk de loggings van de systemen en begin deze na controle op correctheid in te lezen en te distribueren richting de klant (politie). Als er iets mis is controleer ik de loggings van de beeldstanden en de lampstatussen om uit te zoeken wat er precies fout gaat. 9 van 10 keer is kan ik dit zelf oplossen. In het geval dat ik dat niet kan, zet ik een melding door naar een linuxbeheerder met de vraag om hulp. Samen komen wij er altijd uit.

Pluspunten

Groot bedrijf, dus veel collega's en je kan goed netwerken.

Minpunten

Groot bedrijf, dus jhe bent maar een nummertje en zo wordt je ook behandeld.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Rijkswaterstaat. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3,9