Ret is een bedrijf dat bijna 24-7 rijdt, daarnaast rijden ze de hele daar door ook tijdens de feestdagen. Dit is toch wel 1 van de minpunten als je hier komt te werken. Gelukkig staat daar tegenover een redelijke goede compensatie. Je moet alleen kunnen zijn als bestuurder ook al rijd je vaak de zelfde stukken elke dag is toch anders, zo heb je de ene dag helemaal niks te doen en rij je van a naar b. En op een andere dag krijg je te maken met allerlei storingen die het hele dienstregeling plat leggen. Het is redelijk goed te doen en het betaald ook wel goed alleen lijdt je privé leven er wel van want je werkt zeer onregelmatig en op feestdagen vaak.
Leerzaam gesprek leuke sfeer gezellige collega's een aanrader om te solliciteren
Pluspunten
NVT
Minpunten
NVT
Een dag was nooit hetzelfde je doe allen sorteren werk
Ik heb met veel plezier 21 jaar bij RET gewerkt. Er was altijd een fijne sfeer en ik kon het goed met mijn collega's vinden. Daarnaast vond ik het ook fijn om buiten te zijn en soms in actie te komen.
RET is een super leuk bedrijf waar je veel kan leren en doorgroeien. Salaris word altijd netjes optijd gestort en als je problemen hebt zullen ze je waar ze kunnen je altijd helpen
Leuke collega's en goede werkomstandigheden. Veel ontplooiingsmogelijkheden in een moderne omgeving. Wel een ambtelijke omgeving met zijn ambtelijke eigenschappen.
Pluspunten
variabele werkuren
Minpunten
ambtelijk
In het multiculti-R'dam is dit een wereldbaan, mits je van mensen houdt! Een ieder heeft een andere benadering nodig dat maakt het werk zo aantrekkelijk. Ook de diversiteit betreft collega's is groot. Je kan van je werk-dag je eigen feestje maken en laat hierdoor de passagiers mee feesten. Jij bent het visiteplaatje van zowel Securitas als de RET, houdt daarbij Orde, Rust en Veiligheid goed in het oog! Het is en blijft elke dag weer een uitdagende baan!
Pluspunten
Na verloop van tijd krijg je cursussen aangeboden, kan je doorstromen bv naar Bestuurder, BOA, Metro Surveillant, Beveiliger 2 etc.
Prachtige baan maar helaas niet met opgroeiende kinderen
Pluspunten
je weekend valt regelmatig door de weeks heerlijk boodschappen doen
Minpunten
hoge werkdruk weinig tot geen flexibiliteit
Heb er een jaar gewerkt door te veel opgeleide buschauffeurs werden er velen van de opgeleide buschauffeurs tussen 2008 en 2009 hun contract niet verlengd. en daar viel ik ook onder verder geen negatieve dingen over het bedrijf.
het was zeer leuke jaren werken bij RET. Iedereen was heel lief ,gave collega's om mee te werken. Het moeilijkste van de baan was niks ik vondt niks moeilijk. alles vondt ik leuk. Heb veel geleerd van deze werk, omgaan met mensen en vrienden maken.
Pluspunten
gezellig
Minpunten
afwisselende tijden werken.
Ondanks dat je als conducteur alleen op de tram staat is er toch een hele goede sfeer en samenwerking met alle andere collega's. Het vele contact met de reizigers zorgde ook voor een goede werksfeer. Dat alles maakte het werken voor de RET heel erg leuk en motiverend
Lastige positie als bedrijf. Dienstverlenend kan niet altijd kosten effectief zijn
Als het binnen de afdeling valt waar je werkt, krijg je goede opleidingen en cursussen.
Ik bent ervaren als buschauffeur hebt 16 jaren als schauffeur gereden op Aruba en weet hoe ik omgaat met mensen en hebt ook cursus gevolgt voor het ehbo
Pluspunten
Ik doe gratis lunchen ja
Minpunten
Ik drink geen bier op mijn werk want ik neem mijn baan heel serieus
Deze baan wordt zwaar onderschat. Het heet gastvrouw, maar je bent conductrice staat de hele dag op je benen te schommelen, krijgt met verbaal en fysiek geweld te maken.
Pluspunten
je werkt zelfstandig
Minpunten
het werkrooster
Een echt Rotterdams bedrijf, met een Rotterdams werkwijze. Niet lullen maar vullen. Er wordt al heel lang op de zelfde werkwijze gewerkt.
1 goede werkgebied met goed vertrouwelijke collega 's 2 ik leer elke dag weer wat bij om veel kennis en ervaring op te bouwen 3 weinig mee te maken helaas 4 vertrouwelijk 5 geen probleem 6 elke dag anders
Pluspunten
goeie kantine
Minpunten
Er zijn geen typische dagen, iedere dag is anders, we werken met mensen en die zijn veranderlijk en dat is juist het leuke aan dit werk. Het helpen van reizigers, creativiteit is vaak nodig om tot een oplossing te komen. Deze creativiteit is misschien het moeilijkste aan dit werk maar tevens ook het leukste.
Pluspunten
De diversiteit
Minpunten
woon-werkverkeer op eigenkosten.
Geen mogelijkheden op vaste baan.Deze bedrijf is alleen uit op eigen voordelen het was pure uitbuiting.
Een leuke organisatie met veel verschillende functies en doorgroei mogelijkheden.
Pluspunten
leuke branche, fijne werksfeer en ontwikkelingsmogelijkheden
Minpunten
De gemiddelde leeftijd van de werknemers is vrij hoog
bij RET een prettige ervaring qua collega's, begeleiding, en organisatie.
Pluspunten
zelfstandige baan
Minpunten
een klein aantal mensen zitten vast in oude systemen