Renewi

Reviews over Management bij Renewi

Een typische dag hmm ja dat bestaat eigenlijk niet elke dag is wel anders hier. De ene dag is namelijk niet de andere en dat ligt eraan wat voor werk je krijgt voor de dag. Het werk op de ondergrondse ledigingswagen is eigenlijk wel het leukste wat er is. Je bepaalt zelf je route die je rijdt. Soort van eigen baas al klopt dat niet helemaal natuurlijk. Maar ook soms de lange dagen die je kan maken is niet altijd even erg. Het ligt er maar net aan wie je collega's zijn voor de dag.
Pluspunten
Goede collega's
Minpunten
Weinig communicatie
Mooi bedrijf en goed onthaald. Leidinggevende over. Locatie Zoetermeer, weet goed om tegaan met zijn personeel. Goede werksfeer.
Pluspunten
Sfeer, salaris
Minpunten
Lange dagen
Via Olympia voor gewerkt. Slechte begeleiding zowel door Olympia als bij Renewi.Geen werkkleding beschikbaar. Gebeuren regelmatig ongelukken die Olympia voor Renewi vedoezeld. Olympia is slecht beteikbaar en houdt zich niet aan de contract voorwaarden. Het heeft er alle schijn van dat zij met Renewi onder 1 hoedje zitten. Voortdurend dreigen met ontslag wanneer je structureel boven je contract uren niet kunt werken. Geen aanrader!
Pluspunten
Minpunten
Uitbuitende bedrijfscultuur
Vroeger was het een prettig bedrijf nu veel om de cijfers en de ego’s van het management
Minpunten
Collegialiteit ontbreekt
Leuk werk, slecht betaald voor die inspanningen die je moet verichten.
Pluspunten
Geen.
Minpunten
Lange dagen, slechte communicatie, niet weten waar je aan toe bent.
Collega's die elkaar door dik en dun steunen, en oprecht de klant wensen te helpen. Helaas komt de tijd die het management hiervoor geeft en de omslachtige handelingen die nodig zijn om een klant goed van dienst te zijn niet overeen. Een hoop eisen zonder tijd hiervoor te geven zorgt voor veel uitval van collega's en boze klanten.
Meerdere jaren prettig gewerkt, vrije tijd viel in overleg in te delen en beloning gewoon standaard. Geen micromanagement, zolang je gewoon je werk doet zonder stress, is er geen probleem. Bij problemen op tijd laten weten, word er voor hulp gezorgd.
Pluspunten
vrijheid
Minpunten
vuilnis (wen je aan)
Van Gansewinkel realiseert met circa 4.350 medewerkers een omzet van ongeveer 1 miljard euro. Zij zijn marktleider in de Benelux op het gebied van afvalmanagement en recycling en met de dochterbedrijven Coolrec en Maltha ook actief in Duitsland, Frankrijk, Portugal en Hongarije. Ik heb er met plezier gewerkt voor de afdeling Contractbeheer en Backoffice, beide functies waren tijdelijk ter vervanging van zwangerschapsverlof.
Leuke tijd gehad jammer genoeg gingen ze verhuizen naar Rotterdam
Minpunten
Vele wisselingen management
De oude combinatie AVR van Gansewinkel was een zeer boeiend bedrijf. Duurzaamheidsdoelstellingen uitwerken en in de praktijk opvolgen zeer uitdagend. Compliance management in de complexe afval en milieuwetgeving bedrijf breed uitwerken en opvolgen altijd interessant.
Pluspunten
Zeer divers bedrijf
Minpunten
Te lang in bezit van privat equity bedrijven
Van Gansewinkel is een heel sociale firma, betrokken met het personeel en goed georganiseerd.
Pluspunten
afwisselend werk
Minpunten
zijn er geen
Net geslaagd voor mijn Havo ben ik begonnen bij van Gansewinkel. Als hulpje van mijn ervaren collega heb ik heel veel geleerd. Zij leerde mij structuur, accuratesse, discretie en werkervaring. Voor mij een hele leerzame functie.
altijd leuk gewerkt met een vaste groep met een kern van 5 vaste krachten en een groep van 3 tot 6 uitzendkrachten. onder elkaar een super fijne werksfeer.
Pluspunten
goede voorman, deed je een stapje extra voor als het nodig was
Minpunten
een uitvoerder die liever mensen bedreigde, dan ze een schouderklopje te geven
De veranderingen die van Gansewinkel nu heeft doorgevoerd, van 4 verschillende regio's naar 2 regio's hadden ze veel eerder moeten doen. Regio's waren te autonoom en was niet altijd goed mee samen te werken. Moeilijkste was dat ik in een periode kwam waar er niet een duidelijk beleid was. Veel wisselingen van het management.
Pluspunten
en hoop kennis bij veel collega's
Minpunten
Van die kennis werd weinig gebruik gemakt
- Het aansturen van een 40 tal medewerkers van de huisvuilophaaldienst. - Het aansturen van een 5 tal medewerkers van de afzetcontainers. - Het houden van functionering gesprekken. - Medewerkers begeleiden tijdens ziekte. - Aanspreekpunt voor Gemeenten betreffende het ophalen van huisvuil. - Het coördineren van transport van GFTafval naar composteer installaties . - Tevens restafval naar de verbrandingsovens
Pluspunten
veel met mensen omgaan
Minpunten
hele lange werkdagen
De bovengenoemde afwisseling had tevens tot gevolg dat er soms te weinig tijd was om alle werkzaamheden op de juiste tijd rond te krijgen. Collega's waren altijd bereid te helpen op moeilijke momenten, site manager is/was niet een sterke persoonlijkheid betreffende personeel. Verel geleerd in de breedste zin van het woord, inkoop, keuring, vastlegging en certificatie.
Pluspunten
Brede grote organisatie waar veel mogelijkheen lagen.
Minpunten
Geen affiniteit met de tak van sport die wij uitoefenen
het was vaak wel gezellig, maar ene groot minpunt aan dit bedrijf is dat ze tientallen mensen een contract beloven en vervolgens op het laatste moment mensen eruit flikkeren. mensen worden voor gelogen en staan uit t niks op straat. het is geen eerlijk bedrijf. dat is jammer. want de meeste mensen werken er zo hard als ze kunnen voor dat beetje zekerheid die hun beloofd wordt.
Pluspunten
Buiten aan het werk met vaak leuke collega's
Minpunten
Armoedig hoe ze met mensen omgaan in het bedrijf.
opstarten ,gezellig met je belader de route rijden ,vervolgens de planning bellen dat je klaar bent om te kijken of je nog ergens kunt assisteren,na accoord naar de stort om te lossen dan naar het depot om af te tanken en de dag af te sluiten en dan naar huis,dit betreft de baan als vuilniswagenchauffeur,planning opstarten zorgen dat iedereen zijn papieren en sleutels krijgt ,vragen van de chauffeurs beantwoorden vervolgens als iedereen op weg geholpen is zorgen voor de telefoonaanname alsmede voor het optimaliseren van de route's en rond de middag de chauffers van de kraakpersauto's bellen om te vragen of ze hun route afkrijgen en anders zorgen voor hulp,verder route's voor volgende dag uitdraaien en dagrapporten ,en in de juiste bakjes leggen ,bij afsluiten de chauffeurs debriefen en pas weggaan als de laatste chauffeur binnen is .
Pluspunten
prima salaris en correcte betaling
Minpunten
slechte controle personeel op drugs en alcoholgebruik tijdens werk
* Dagelijks wisselende werkopdrachten. * Normen en waarde van vroeger zijn nu anders * Redelijk meegaand. * Wisselend * Eigen initiatief wordt niet altijd gewaardeerd * Contact met mensen
Pluspunten
Afwisselend
Minpunten
Soms is communicatie wat stroef
Bekijk meer reviews over Renewi