Public Support Groep

Public Support Groep: 21 reviews van werknemers

Eerlijk bedrijf waarbij het werkplezier sterk afhankelijk is van de opdracht

Werken voor Public Support bevalt goed. Ik heb er met plezier gewerkt. Er heerst een ontspannen werksfeer. Omdat het natuurlijk een detacheringsbureau is, zal je als werknemer in de dagelijkse praktijk niet zo veel met het bedrijf te maken hebben. Je bent immers altijd namens Public Support elders werkzaam. Gelukkig staat de regiodirecteur wel altijd voor je klaar als je een keer een vraag hebt of als je een keer een gesprek wilt hebben. Hierdoor voel je je niet alleen op je opdracht. Hoe leuk het werk is dat je op een opdracht doet, kan verschillen. Vaak is dit afhankelijk van hoe leuk de mensen zijn met wie je werkt. Soms kom je ergens terecht waar je niet zulke leuke collega's hebt, maar andere keren heb je gelukkig een hele leuke opdracht met fijne collega's. De reistijd die je per opdracht hebt, speelt ook een grote rol in het plezier dat je hebt op een opdracht. Soms heb je een hele leuke opdracht met een enkele reistijd van slechts 20 minuten, maar andere keren heb je een hele vervelende opdracht met een enkele reistijd die kan oplopen tot 1,5 uur. In die gevallen is het werken voor Public Support erg zwaar. Gelukkig zijn er in die laatstgenoemde gevallen wel soms oplossingen te vinden. Zo is een dag thuiswerken vrijwel altijd bespreekbaar en is het soms te regelen dat je enkele dagen extra vroeg of juist extra laat begint om zo de files te ontwijken.Als je op je opdracht ergens tegenaan loopt, kan je altijd je regiodirecteur bellen. Zij kunnen dan kijken of zij iets voor je kunnen betekenen. Hierbij moet je echter wel rekening houden met het feit dat zij niet altijd -

Pluspunten

Auto van de zaak, soms hele leuke opdrachten met fijne collega's en met een korte reistijd

Minpunten

Soms vervelende opdrachten met niet zulke fijne collega's en met een lange reistijd

Fijn bedrijf om voor te werken

Het was voor mij een bewuste keuze om te werken voor een detacheringsbedrijf. Ik hou van afwisseling, als het automatisme wordt is de lol er snel vanaf. Public Support biedt mij de mogelijkheid om steeds bij nieuwe opdrachten mijn steentje bij te dragen.

Pluspunten

Afwisselende opdrachten

Minpunten

Corona, alle dagen thuiswerken

Prima werkgever

Als topsupporter bij Public Support krijg je persoonlijke aandacht. Je wordt geacht hard te werken bij de klant, maar dat vind ik juist prettig. Als er iets is, staat er altijd een regiodirecteur voor je klaar om je te helpen. Alle collega's zijn er voor elkaar. Groot arsenaal aan cursus- en opleidingsmogelijkheden. Fijne werksfeer onderling.

Detacheringsopdrachten bij zeer uiteenlopende bedrijven.

Na een kort introductiegesprek bij een bedrijf wordt je geacht direct aan de slag de gaan. Je moet dus stevig in je schoenen staan en beseffen dat jij het product en het visitekaartje van Public Support bent. Zelfredzaamheid staat dus hoog in het vaandel al kun je wel terugvallen op het netwerk van medewerkers en regiodirecteurs van Public Support.

Pluspunten

Veel werkervaring in korte tijd.

Minpunten

Je kunt niet bepalen waar je komt te werken.

Leuk traineeship, prima start voor een carrière in project management binnen de overheid!

Na 9 maanden dit traineeship gevolgd te hebben kan ik zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben. Prima start voor een carrière in project management binnen de overheid! Het traineeship bestaat uit 30 trainingsdagen waarin gefocust word op theoretische kennis (Prince 2 en PMO) en persoonlijke ontwikkeling. Ik ervaar beide richtingen als waardevol, maar in verhouding is het wel veel persoonlijke ontwikkeling. Ook zijn niet alle trainingen altijd even relevant voor iedereen, maar dit is logisch gezien de diversiteit in de groep en het feit dat iedereen een andere achtergrond heeft. De trainingsdagen volg je altijd in je eigen traineegroep (ongeveer 15 trainees per groep). Er is veel ruimte om ervaringen uit de praktijk uit te wisselen en hierop klassikaal te reflecteren waardoor je veel van elkaar leert. De trainers zijn ook vaak leuke en leerzame mensen. Of je veel plezier hebt in je dagelijkse werk is afhankelijk van je opdracht en van je eigen instelling. De ene opdracht is leuker en uitdagender dan de ander en het kan dus gebeuren dat je op een minder leuke opdracht wordt gezet (dit is het risico van detachering). In dit geval kun je met een proactieve houding proberen om er zelf iets van te maken en mijn ervaring is dat de regiodirecteuren altijd open staan om hier over te praten en waar mogelijk hier iets in te betekenen. Niemand heeft er tenslotte belang bij als jij het niet naar je zin hebt ergens, maar PS is wel een commercieel bedrijf. Ook moet je als trainee niet de verwachting hebben dat je meteen als project manager wordt geplaatst. Eerst moet je het werkveld -

Advies aan alle WO afgestudeerden: Begin niet aan dit traineeship!!

Advies aan alle WO afgestudeerden: Begin niet aan dit traineeship!! Public Support maakt de verwachtingen die zij hebben geschetst op geen enkele manier waar!! - WO afgestudeerden worden voornamelijk als ondersteuners aangeboden waarbij de werkzaamheden als je pech hebt met name bestaan uit afspraken plannen en mailboxen beheren; - Binnen het bedrijf heerst een angstcultuur, directeuren die roddelen over elkaar, over collega's onderling. Jij als mens doet er weinig toe, het gaat met name om de uren die je elke week schrijft; - Trainingen van het traineeship zijn in je eigen tijd en slecht toepasbaar in de praktijk omdat je niet op opdrachten van je niveau wordt geplaatst; - Arbeidsvoorwaarden zijn zeer onduidelijk, contract is een wurgconstructie en het is altijd maar afwachten of je de salarisverhoging krijgt.

Pluspunten

De auto

Minpunten

Bedrijfscultuur, opdrachten, salaris, de arbeidsvoorwaarden

Ondermaats en loze beloftes

Dit traineeship is ondermaats, er wordt geworven onder WO studenten, maar in de 2 jaar dat je hier trainee bent zal de kans miniem zijn dat je op dit niveau aan het werk gaat. Het basisbedrijf wat secretaresses detacheert loopt goed, en van daaruit zijn ze dit traineeship begonnen. Hierbij is niet nagedacht over het feit dat ze de contacten voor de plaatsing van WO geschoolden niet hebben. Goed opgeleide mensen worden weggezet als ondersteuner (lees: afspraken inplannen, mailbox beheren). Hierbij komen ook de beroerde arbeidsvoorwaarden met een salaris niet marktconform voor een traineeship voor WO geschoolden, geen CAO en onduidelijke arbeidsvoorwaarden & uitkoopregelingen. De cursussen van het traineeship zouden waardevol kunnen zijn, als je het kan toepassen op projectmanagement. Nu kun je de trainingen niet benutten bij je plaatsing, maar kan je ook niet het volledige nut eruit halen omdat je geen ervaring hebt. 1 tip: gewoon niet doen!

Pluspunten

tosti's bij traineeshipdagen

Minpunten

Al het andere

Traineeship draagt weinig bij en maakt beloftes niet waar

Het detacheringsbureau is vooral gericht op secretaresses. Trainingen vanuit het het traineeship zijn gericht op ondersteuning en bieden dus weinig houvast voor de starter die net is afgestudeerd van het WO. De organisatie gaat zijn doel daarmee volledig voorbij. Public Support geeft aan dat zij in willen springen op de vraag in de markt te detacheren op WO niveau maar bieden vervolgens WO-ers aan als ondersteuners. Daar doet de organisatie zichzelf en zijn werknemers volledig tekort.

Pluspunten

een 'in' als men een studie heeft gevolgd waar geen werk voor beschikbaar is.

Minpunten

salaris niet marktconform, trainingen in eigen tijd die weinig toevoegen.

Wordt geen trainee, organisatie gericht op de korte termijn winst

De organisatie is gericht op het detacheren van secretaresses, maar maakt ook gebruik van net afgestudeerde jongeren. Helaas is er een mismatch tussen deze groep en de functies die ze kunnen aanbieden. Er is weinig aandacht voor de ontwikkeling van trainees en trainingen zijn afgestemd op het niveau van de secretaresses. Als jonge ambitieuze WO er moet ik dit programma dan ook afraden.

Pluspunten

lease auto

Minpunten

salaris, training, communicatie

Zeer prettige bedrijfscultuur

Werken bij Public Support Business (onderdeel van de Public Support Groep) ervaar ik als bijzonder prettig. Public Support Business heeft een open en betrokken bedrijfscultuur, waarbij iedereen op en top gemotiveerd is. Directie en management staan altijd open voor suggesties om de ontwikkeling van de medewerkers naar een hoger plan te brengen. Zo ontstaat er draagvlak voor het beleid en motivatie om er gezamenlijk een nog succesvoller bedrijf van te maken. Als Topsupporter voor Public Support Business word je geplaatst op secretariaten voor Executives in allerlei bedrijfstakken in de zakelijke dienstverlening. Ofwel ter vervanging in verband met ziekte of zwangerschapsverlof, ofwel om een organisatorische reden zoals bijvoorbeeld een nieuw te vormen businessunit of afdeling. De opdrachtgever kan er gerust op zijn dat je door de wol geverfd bent en dat het “business als usual” blijft. Hij/zij kijkt dan ook graag uit naar je komst. Public Support Business biedt je ontwikkelingstrajecten op divers gebied om je kennis en vaardigheden up to date te houden. Je eigen regiodirecteur staat altijd klaar om je eventuele vragen te beantwoorden en je zonodig met raad en daad bij te staan. Daarnaast zijn er meerdere keren per jaar kwartaalbijeenkomsten van je eigen team waarin uitwisseling van kennis en vaardigheden voorop staan maar er ook ruimte is voor gezellig bijpraten onder het genot van een hapje/drankje. Een werkgever om hartelijk aan te raden!

Pluspunten

Professionele organisatie, open bedrijfscultuur, veel ruimte voor eigen ontwikkeling door middel van diverse ontwikkelingstrajecten

Public Support Business; Een bedrijf met een persoonlijke touch!

Vertrouwen, support, ontwikkeling en oog voor de mens. Daar staat Public Support Business voor. Een soepel en snel sollicitatieproces. Breed scholingsaanbod. Héél veel leuke inspirerende collega's die je ontmoet bij opleidingen, regiobijeenkomsten en goede bedrijfsfeesten. En ontwikkelen doe je vanzelf bij de verschillende bedrijven waar je gedetacheerd wordt. Ik rij met plezier in mijn bedrijfsauto naar een opdracht en ben er trots op dat ik onderdeel ben van zo'n inspirerend groeiend bedrijf met alleen maar aardige mensen!

Pluspunten

Auto van de zaak; veel contacten; veel kennis te delen

Minpunten

Ieder apart, maar samen een!

Leuk om voor PS te werken? Volmondig Ja! Uitdagende opdrachten bij de overheid. Soms een klein klusje tussendoor... Maar telkens mag je opdrachtgevers blij maken met je kennis en kunde die via trainingen op peil wordt gehouden door PS. Dit vraagt wel snel schakelen van ons Topsupporters. Dat moet je kunnen. Regelmatig contactmomenten met regiomanagement en op regiobijeenkomsten met je collega’s. Auto van de zaak en andere incentives. Open en eerlijk!

Pluspunten

Auto van de zaak; cursussen en opleidingen

Minpunten

Reistijd kan tegenvallen (locatie opdrachtgever)

Informeel en persoonlijk detacheringsbureau

Werken bij Public Support is dynamisch. Je wordt gedetacheerd bij opdrachtgevers in de publieke sector. Allereerst volg je een GemeentePlus traject. Je loopt 3 maanden mee bij een gemeente om deze manier van werken te leren kennen, daarnaast volg je een aantal trainingen. Ik ben nu bezig met mijn eerste echte opdracht voor de duur van 7 maanden. De bedrijfscultuur van Public Support vind ik heel erg fijn, persoonlijk (ook al werken er veel mensen) en informeel. Er wordt goed geluisterd naar je wensen en ambities. Ook heel fijn zijn de zaterdagtrainingen die ze aanbieden en je gratis mag volgen. En er wordt veel georganiseerd voor de medewerkers zoals een regiobijeenkomst per kwartaal, een zomer en nieuwsjaarsfeest, een jaarlijks congres etc. Ik voel me vooral heel erg welkom en gewaardeerd.

Pluspunten

Professionele organisatie, ontwikkelmogelijkheden, bedrijfscultuur

Minpunten

Reisafstand (afhankelijk van opdrachtgever)

Erg fijne en informele sfeer met leuke opdrachten in elke regio

Iedere ochtend stap ik met veel plezier in mijn leasewagentje om naar mijn opdracht bij een gemeente te rijden. Soms duurt een opdracht drie maanden, soms wel 2 jaar. Als je houdt van afwisseling, avontuur en een klein beetje ondernemerschap, zit je goed bij Public Support! Public Support is geen cv-schuiver, er is juist heel veel aandacht voor jou als mens! Je komt terecht in een warm bad, met leuke collega's en sympathiek management.

Pluspunten

Lease-auto en goede vibe!

Minpunten

Het kan voorkomen dat je een iets langere reistijd hebt.

Werkgever met een fijne bedrijfscultuur en een mooi traineeship

Een mooi bedrijf met een fijne bedrijfscultuur. Het traineeship is onlangs aangepast en het nieuwe programma is veelbelovend. Als trainee heb ik fijn contact met mijn regiodirecteur en kan ik voor begeleiding terecht bij de persoonlijke coach van de trainees. Een fijne werkgever voor starters.

Pluspunten

Vrijdagmiddagborrel op het hoofdkantoor

Minpunten

Lisse is soms wat ver weg

Hele prettige werkomgeving met fijne mensen!

Het traineeship bij Public Support is goed verzorgd. Vanaf september krijgen we een geheel nieuw programma aan trainingen. Bij het opzetten van dit programma zijn alle trainees betrokken geweest. Onze mening is serieus genomen en dat is heel prettig. De sfeer bij Public Support is ook heel fijn: erg ongedwongen. Er werken alleen maar vriendelijke en ambitieuze mensen en het voelt dan ook echt als een inspirerende omgeving.

Pluspunten

Nieuw programma traineeship

Minpunten

Verschillen tussen de manier van werken op opdrachten en bij Public Support zelf

Leuk om klanten tevreden te maken door de juiste oplossing te bieden

Public Support komt altijd met een oplossing voor de klant! De gemotiveerde Topsecretaresses, de project, programmaondersteuners zijn direct inzetbaar en na een paar dagen onmisbaar! Flexibiliteit, snelheid en de juiste match daar gaan we voor! De cultuur is open, korte lijnen en iedereen is oplossingsgericht. Moeilijk? Bijna niets je lost het met elkaar op!

Pluspunten

Goed opleidingsbeleid

Minpunten

Soms kan de reistijd tegenvallen

Een warme en eerlijke organisatie

Public Support Groep ervaar ik als een zeer warme organisatie met een fijne bedrijfscultuur. De medewerkers zijn vriendelijk en betrokken en er hangt een goede no-nonsens sfeer. Er kan met iedereen eerlijk en openlijk worden gesproken over allerlei onderwerpen, zowel op zakelijk gebied als op privé gebied. Werken voor Public Support biedt je de perfecte mogelijkheid om een kijkje in de keuken te krijgen op verschillende afdelingen bij uiteenlopende gemeentes in geheel Nederland. Dit is uiterst leerzaam, omdat je leert hoe dezelfde soort zaken worden aangepakt bij verschillende gemeentes. Hierdoor doe je in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op, wat jou als individu productiever en waardevoller maakt binnen jouw vakgebied. Het nauwe contact met de regiodirecteur of regiodirectrice is ook een zeer fijn aspect van het werken voor Public Support. De regiodirecteur/directrice staat altijd voor je klaar, biedt een luisterend oor en staat altijd open voor een gesprek. Dat zorgt voor veel binding met Public Support zelf, ondanks dat je het grootste gedeelte van jouw werktijd op je opdracht zit. Een grote luxe van het werken voor Public Support is de auto die je ter beschikking krijgt. Dit maakt het reizen van en naar opdrachten een stuk gemakkelijker en aangenamer.

Pluspunten

Warme organisatie met een fijne bedrijfscultuur, no-nonsens sfeer, biedt perfecte mogelijkheid om in korte tijd veel relevante kennis en ervaring op te doen, leaseauto maakt het reizen naar opdrachten gemakkelijk en aangenaam

Vriendelijk

Ik werk sinds januari gedetacheerd bij twee gemeenten. Eventuele problemen worden goed opgepakt door mijn regiomanager.

Leuk voor absolute starter

Public Support is primair een detacheerder voor secretaresses in de publieke sector. Ze bieden daarnaast ook de starter de mogelijkheid om in korte tijd kennis te maken met verschillende gemeenten. Het is een goede manier om in een korte tijde relevante werkervaring op te doen. De minpunten zijn typisch voor detacheerders. Er is een wat commerciele sfeer. Verplichte bijeenkomsten. Er wordt verwacht dat werknemers aan acquisitie doen. etc.

Pluspunten

Veel mogelijkheden om gemeenten te leren kennen.

Minpunten

Bedrijfscultuur.

Detacheringsbureau gespecialiseerd in ondersteuning Overheid

Kwalitatief goed geschoolde mensen, die direct ingezet kunnen worden.

Pluspunten

Auto van de zaak

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Public Support Groep. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.7

Reviews over Public Support Groep gesorteerd op locatie