Praxis Doe-Het-Zelf Center

Praxis Doe-Het-Zelf Center Reviews

92 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 94 reviews

Relaxt werk

Leuke baan. Min punten:Laag salarisBedrijfscultuur is nergens gelijkTe weinig personeelPlus punten:Gratis maaltijd bij werken tot sluitDoorgroei mogelijkheden

Pluspunten

Gratis maaltijd bij werken tot sluit

Minpunten

Te weinig personeel

Great company

Great Company. unfortunately, it does not pay all too well. Awesome colleagues and there is always something to do, whether it is tidying up or getting the new pricecards in order.

Prima werk door (leuke) collega's, maar daar houd het ook wel bij op

Al vanaf dag 1 was het duidelijk dat er meerdere problemen bleken te zijn binnen het filiaal waar ik werkte. Meerdere collega's waren permanent ziek, de afdeling was te groot voor het aantal personeel wat nog actief op de werkvloer stond en de zagen hebben geen zaagstoppen. IK HERHAAL: DE ZAGEN HEBBEN GEEN ZAAGSTOPPEN!!! (hier kom ik later nog wel op terug).Het inwerken ging erg moeizaam aangezien ik collega's of zelf niet de productinformatie wisten (waardoor ik bijna al mijn kennis zelf heb opgedaan door online alles na te lopen/te begrijpen), of te horen kreeg dat ik maar iets moet zeggen en het anders wel van de verpakking kon lezen. Ook nadat er meerdere malen opdracht was gegeven mij te introduceren met SAP (daardoor kan je bestellingen maken voor klanten) werd dit continue niet gedaan door mijn collega's.Een gemiddelde dag stonden we met 3 man op de afdeling van 25 gangpaden ongeveer. (zelden met 4, en redelijk vaak zelfs met 2). Het toekomen om klanten te kunnen helpen was verschrikkelijk want alhoewel ik erg graag klanten wil helpen kan ik en mijn collega niet overal tegelijkertijd aanwezig zijn. Dit leidde vaak tot geïrriteerde klanten, of klanten die de winkel verlieten ivm met dat ze geen personeel konden vinden en dus maar naar de concurrent gingen.De collega's waar ik werkte kon ik persoonlijk altijd goed mee opschieten, maar onderling was er vaak gezeur over wie welke verantwoordelijkheden hebben, en is er onder de jongere personeelsleden (die het merendeel vormen) een instelling dat ze niet werken. Avonddiensten kwamen uiteindelijk voor ze neer om achter -

Pluspunten

Gratis avondeten, Leuke collega's

Minpunten

tegenvallend loon onder de 21 jaar, geen zaagstop, Continue te weinig collega's, te grote afdeling voor het aantal beschikbaar personeel

Organisatie en klanten waren vermoeiend.

In het begin leek het een goede locatie om te werken met goede begeleiding en een redelijk loon.Later kreeg ik wel door dat des te vaker ik ja zeg, des te meer er gevraagd werd, maar als je nee zegt, vinden ze dat je niet flexibel bent.Manager zei dat ik geen recht had om te klagen over mijn loon ondanks dat ik niet klaagde, maar een klant boos was vanwege een mis gegaande order en dat bij zijn klacht toevoegde.De klanten leken niet door te hebben dat het een doe-het-zelf-zaak was. Zo werd een keer van mij verwacht om een meubelkast naar zijn huis te tillen, omdat het toch op tien minuten afstand loopafstand is.

Pluspunten

Als het goed gaat zijn de collega's gezellig, Voor werknemers die middag tot avonddienst hebben is er gratis eten en drinken

Minpunten

Geen betaling voor overwerk maar wel tien tot twintig minuten na sluitingstijd pas klaar, Vaak alleen op de afdeling, zelfs na meerdere malen doorgeven dat het te veel is voor één persoon, Geen rekening gehouden met de gezondheid van de werknemers vanuit hoofdkantoor ten tijde van corona

Gaan ontzettend slecht met werknemers om!

Ik werk pas sinds kort bij de praxis, en het had niet erger gekund! Je wordt zwaar onderbetaald in verhouding met de dingen die je moet doen. Daarbij had ik maar een 6 uur contract. Maar ik werdt zo vaak gevraagd, en als je te vaak weigert is het wel heel raar. Terwijl ze overleggen niets met je! Je wordt gewoon ingepland en je moet maar zelf overal achteraangaan als je niet zou kunnen! Ik had dit dus, ik heb nu een superleuk feest moeten missen, omdat het geen geldige reden was, aangeziene ik verlof moest aanvragen. VOOR EEN BIJBAAN! Al snel krijg je zware klussen waaronder cementzakken vullen, en dan nu nog het ergste, kerstbomen…Oke, misschien was het niet het beste moment voor een baan, want ik werd alleen bij de kerstbomen gezet. Deze bomen zijn ontzettend zwaar, kreeg ook geen veiligheid spullen. Had meerdere keren handschoenen gevraagd (dus het minimale wat je kan doen) en die kreeg ik niet, althans, er lagen wat vieze koude natte gebruikte handschoenen in het schuurtje. “Ja trek die maar aan, en stel je niet zo aan want een jonge knul zoals jou moet dit makkelijk kunnen”Belachelijk hoe ze met mij zijn om gegaan nu ik het achteraf bekijk!

Pluspunten

Minpunten

Lange werkdagen, Slecht Salaris, Zware klussen, Er wordt weinig rekening met werknemer gehouden

Voorbeeldfunctie voor goede werkgevers

Bij de Praxis in Roermond met veel plezier gewerkt. Het werk zelf (In mijn geval balie en kassa) was goed te doen, de collega's waren fijn en er hing een prettige werksfeer.Je werd als werknemer serieus genomen en fatsoenlijk behandeld. Geen verscholen hiërarchie. Uit ervaring sprekende is dit helaas niet bij alle werkgevers zo. Bij de Praxis in Roermond dus wel, wat resulteerde dat ik met plezier naar mijn werk ging en ik op hen kon rekenen.

Pluspunten

Vertrouwelijke werksfeer.

Minpunten

Beloven veel maar kunnen dit niet nakomen

Doorgroeien is bijna onmogelijk ze beloven heel veel maar kunnen de belofte niet nakomen

Geweldige baan en super leuke collega’s

Echt super leuk afwisselend werk en een mooi uurloon. Ook genoeg doorgroeimogelijkheden en dingen te leren in het bedrijf.

Pluspunten

Gratis avondeten

Producteve, gezellige en co-operatieve werksfeer

Je leert veel bij Praxis en er heerst een groepssfeer waarvan je misschien zou kunnen denken dat het vervelend is, maar dit was bij mij zeker niet het geval. Die sfeer is er omdat men daar goed werk probeert te leveren. Ik had enthousiaste collega's op de werkvloer, echter in de kantine waren ze lekker transparant en kon je goed praten, wat natuurlijk een pluspunt is voor collegialiteit. Je kan daar verschillende cursussen volgen als je wil. (Ze worden niet door elke bedrijfsleider aangeboden maar zijn wel tot je beschikking)

Pluspunten

-Gratis avondeten en koffie - Flexibele mogelijkheden betreft inplanning

goede werk omgeving en zeer leerzaam

ik raad het aan je verdient genoeg leuke uitdagingen

Hele fijne werkplek. Zeker aan te raden

Erg fijne collega's, fijne managers die met je mee dwnken en een goede werksfeer.

Pluspunten

Gezellige sfeer, doorgroeimogelijkheden, gratis avondeten, afwisselend werk

Er wordt veel van je verwacht maar je krijgt er veel voor terug!

Fijne werksfeer!Ze denken met je mee!Leuke aktiviteiten voor t personeel,intersante cursussen!

Pluspunten

Bij late dienst, wordt r voor eten gezorgd

Fijne groep

Met plezier gewerkt, vragen stellen aan collega’s en bereidheid om te assisteren van collega’s

Pluspunten

Fijne sfeer

Minpunten

Veel dingen tegelijk heeft mij de das omgedaan

Leuke bijbaan naast de studie.

Zeer leuke werkomgeving met veel ruimte om jezelf te ontwikkelen binnen het bedrijf.Elke dag is een nieuwe leuke ervaring omdat diverse dingen voor bijkomen, Klantgericht is t motto en waar het om draait.Met gezellige collega's zorg je ervoor dat klanten tevreden zijn en terug komen.

Pluspunten

positieve sfeer

Goed bedrijf

Goed bedrijf alleen ik paste uiteindelijk niet in het team.

Leuke baan maar weinig leeftijdsgenoten

Je had veel vrijheid om te kiezen wat je wilde doen maar er waren weinig collega’s van jonge leeftijd.

Leuke werkplek

Hele leuke collega's, goeie sfeer, relaxte mentaliteit, sympathieke baas

Doorgroeien is mogelijk

Leuk bedrijf fijne collega’s leerzam en doorgroei mogelijkheden.

medewerkers zijn het kapitaal van het bedrijf

Praxis steunt op de betrokkenheid van haar medewerkers. Teams zijn dan ook vaak hechte gemeenschappen.

Pluspunten

opleidingsmogelijkheden

Minpunten

teveel overwerk

Heel veel geleerd, alle cursussen gedaan die er zijn. Maar na 23 jaar geen uitdaging meer.

De eerste 7 jaar erg leuk gehad, daarna ging de structuur van het bedrijf erg omlaag. Uiteindelijk na er 11 jaar gewerkt te hebben had ik besloten om een nieuwe start te gaan maken. Ik heb een jaar lang gereisd en bij terugkomst een nieuwe baan gevonden.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Praxis Doe-Het-Zelf Center. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.9

3.7