Prénatal
Leuk team waarmee je kan werken. De werkvloer is altijd met dezelfde collega’s dus dat maakt het ook gezelliger.
Pluspunten
Goeie pauzes
Minpunten
Vroege dagen
De sfeer in de winkel zelf is heel prettig en met collega's is het heel leuk. Het helpen van klanten is erg interessant en uiteindelijk heb je brede kennis van producten. Maar de manier waarop je behandelt wordt vanuit het hoofdkantoor is slecht. Je krijgt slecht betaalt, er wordt geen interesse in je getoond als de winkel niet winstgevend genoeg is, je kan 20 jaar voor ze hebben gewerkt en je hoort niks van ze op je laatste werkdag, geen waardering voor een hoge omzet o.i.d. Alleen de grote warenhuizen zijn interessant voor ze. Het management zie je misschien 1 of 2 keer per jaar in de winkel.
Minpunten
Hoofdkantoor gaat slecht met medewerkers in de winkels om.
Iedereen deed maar wat, was totaal geen sturing. Geen goede inwerktraject je moet alles zelf uitzoeken. Uitleg van kinderwagens en autostoeltjes doormidden van filmpjes van concurrenten opgezocht. Contact tussen storemanager en medewerkers was/is heel slecht. Ervaren personeel wordt eruit gekikt, er is dus veel verloop van personeel. Zonde want het is een hele mooie nieuwe winkel.
Door geen duidelijk beleid en gebrek aan kennis wordt je vrij snel aan je lot overgelaten. Hierdoor is het verloop vrij hoog.
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Geen sturing
Wat een vreselijk baan! Het werk zelf is heel leuk en de klanten ook maar de sfeer en de bedrijfsethiek is heel slecht. Er word veel gerodeld en wat je privé verteld aan de manager/baas weet ineens iedereen. Is er iets met je aan de hand , dat doen ze alsof ze medeleven hebben maar laten je gewoon kei hard stikken, moet je gewoon door werken en maken ze het extra moeilijk voor je om zoveel mogelijk geld uit te halen. Je doet veel meer werk dan dat er omschreven word en het is nooit goed, hoe hard je ook werkt. Winkel is een chaos door dat er te weinig personeel is en er mag niet meer mensen aangenomen worden omdat de omzet te laag is. Je word gepusht om te verkopen en als je dat doet word er door je oortje gezegd dat je moet opschieten en niet te lang met een klant bezig moet zijn. Ik raad het absoluut niet aan om daar te gaan werken behalve als je graag mentaal kapot gemaakt word.
Pluspunten
Werk zelf is leuk, klanten zijn leuk
Minpunten
Teveel om op te noemen, vooral management is vreselijk, rodelen
Tijdens mijn stage heb ik veel mooie projecten mogen uitvoeren. Hierin kreeg ik veel vrijheid en vertrouwen. Mijn collega's op de HR-afdeling waren super gezellig.
Beetje bij beetje kwam ik er achter hoe schijnheilig deze vestiging te werk gaat. Vriendjes politiek gaat voor een gezonde werkstructuur. Persoonlijke gesprekken worden gedeeld met andere collega's achter je rug om. Het contact met klanten maakt de dag wel heel leuk.
Pluspunten
Leuke klanten, goede verkoopgesprekken
Minpunten
Slechte levering, geen plek voor nieuwe ideeën, vriendjes politiek, klant staat bij deze vestiging NIET centraal.
Leerzaam bedrijf met interessante doorgroeimogelijkheden.
Was een prettige baan, kon het goed vinden met mijn collega's. Er was veel varietie in een dag met klanten en producten. Werdt goed aangestuurd door leidinggevende maar was ook genoeg ruimte voor eigen ideeen. Alleen jammer dat ik na 3 contract geen vaste aanstelling kon krijgen vanwege het beleidt van de onderneming.
Pluspunten
Goede werksfeer
teveel mensen helpen in te weinig tijd onder druk van prikkende ogen. hoge werkdruk voor een minimum aan loon maar een erg leuk team dat elkaar leert kennen.
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
Geen vaste werktijden
contract was niet goed in orde en na een aantal weken nog niet geregeld en ik zit nog steeds te wachten op de brief van ontslag, dit moest geregeld worden vanuit het hoofdkantoor. Hebben totaal geen respect voor hun medewerkers vanuit hoofdkantoor, mentaliteit van doorgaan en niet zeiken.
Pluspunten
Korting voor personeel en verder wel lieve collega's
Minpunten
administratie is een bende
Jaren lang met plezier gewerkt, laatste tijd met steeds minder plezier. Veel druk, weinig waardering.
Pluspunten
Veel collega's
Minpunten
Veel verantwoordelijkheid
leuk bedrijf met doorgroei mogelijkheden fijne collega's
Een aantal dagen werkzaam geweest als gastvrouw / verkoopster via het uitzendbureau Unique tijdens de Baby Mazzeldagen. Ontzettend leuke winkel, bijzonder leuk personeel en staan voor je klaar en zijn erg spontaan en behulpzaam. De service naar de klanten is enorm goed.
Pluspunten
Top service
Minpunten
ging werken op zaterdag vooral. achter kassa en als het rustig was ook dingen bijvullen in de buurt van mn kassa. die mensen waren alleen maar achter je aan het roddelen vandaar dat ik ontslag nam in de 2e maand
De onderlinge communicatie tussen de personeelsleden is bar slecht. Er gaat teveel fout met klantenbestellingen. Iedereen geeft elkaar de schuld. Nieuwe medewerkers worden niet ingewerkt. Je wordt daar een beetje aan je lot overgelaten. Het is een warenhuis en het komt te vaak voor dat er maar vier personeelsleden rond lopen. Veel te weinig voor de hoeveelheid klanten die de winkel bezoeken. Klanten lopen boos de winkel uit of staan soms letterlijk uren te wachten. Je bent een product aan het verkopen, maar je hebt het nooit op voorraad. Ik snap zelf ook niet zo goed dat ik het daar zo lang heb volgehouden. Misschien heeft het te maken met de klik die je hebt met collega's.
Pluspunten
Veel productkennis en leuke werksfeer met collega's
Minpunten
Zie het verhaal.
Leuke locatie en leuke klanten.Personeel die weet wat hij of zij moet doen.We werkten met strakke roosters en collega's zijn er voor elkaar.
Pluspunten
leuk team
Minpunten
veels te ver reizen
Slecht salaris. Een vervelende storemanager. Die er haar beroep van heeft gemaakt om mensen te beledigen en te kleineren. Waardeloos weet waar je aan begint!
Pluspunten
Heb ze niet gezien
Minpunten
Slecht betaald
Ik heb veel dingen mogen leren, naar diverse trainingen geweest op het hoofdkantoor om nieuwe producten te leren kennen en veranderingen van producten om door te mogen brengen op klanten. Hele gezellige collega's, en een hele leuke werksfeer!
Pluspunten
Gezellig team, leuke werksfeer
Hele mooie uitdagen en ervaring om dat te mogen doen. Jammer geen verdere verlenging van mijn contract door bezuiniging. het was geweldig werken bij Prenatal. Heel veel ervaring opgedaan in mode ,verzorging, voor moeder en kind. Zou er graag weer naar toe willen als het kon. geweldige collega's en een heerlijke werksfeer.
Pluspunten
Alles werd je geleerd.
Minpunten
De filiaalleidster was niet altijd even vriendelijk en was niet uitgestudeerd.
Een typische dag op werk was veel klanten helpen en de winkel netjes. Wat ik geleerd heb bij prénatal is hoe ik goed met klanten om moet gaan. Ik had een goede band met mijn leidinggevende, ik kon goed met haar samenwerken maar ook goed met haar lachen. Mijn collega´s waren heel leuk, we waren maar met een klein groepje dus de band was erg goed, wij konden goed samenwerken. Het moeilijkste van mijn baan was dat ik nog niet heel veel wist van de spullen die wij verkochten i.v.m. slechte uitleg. Het leukste van mijn baan was dat ik leuke collega´s had en dat de meeste klanten erg vrolijk waren.
Pluspunten
Flexibele dagen.
Minpunten
Ik had vaak korte dagen.