PostNL

Reviews over Werk-privébalans bij PostNL

Simpel werk, leuke collega's geen verdere doorgroeimogelijkheden. Niet geschikt om hier te werken als je een fatsoenlijk inkomen nodig hebt.
Pluspunten
simpel werk
Minpunten
korte werkdagen
Post nl is leuk als bijbaan goede werkgever..door weer en wind moet de post bezorgd worden op een nette manier doe je dit werk neem het serieus.
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Weinig uren 3 per daf
Heel fijn gewerkt daar, jammer dat het contract na 2 jaar niet verlengd werd.Ook jammer dat je niet meer uren kon krijgen, maar dat is nu eenmaal zo met de post
Salaris moet echt verhogen anders komen moet genoeg mensen bij PostNL werken.
Pluspunten
Gratis lunchen
Minpunten
Lange werkdagen en heeel erg snel moet je werken
Ik kan me voorstellen dat bezorgen met busjes leuk is, maar de gewone post is zeer vervelend werk. Mensen die daar werken zijn een van de twee dingen: of ze houden er oprecht van om post te bezorgen, of het zijn mensen die denken dat ze daar een leven opbouwen zijn. Na mijn ontslag werd ik, ondanks vele gezellige uren samen, aangekeken alsof ik een vreemdeling was. Erg jammer, erg slechte werksfeer (bij de bezorgers op fiets).Als klap op de vuurpijl: toen ik me ziek had gemeld geloofden ze me niet en kwam de leidinggevende me opzoeken op mijn adres. Toen bleek dat ik niet in bed lag, maar op de bank zat, kon ik mijn spullen inleveren. Belachelijk. En raar. Wel zeggen dat "we nu geen tijd hebben om alle post te bezorgen" maar wel 20 minuten bij de deur staan blaffen.
Pluspunten
Buiten werken
Minpunten
Overuren, slechte uitleg, slechte werksfeer, slechte
Was een prima baan, wel veel werk en hard werken. Redelijk goed salaris
zeer slecht loon Is afschuwelijk als je 1 keer afwezig bent hoef je ook niet meer terug te komen ( ik had bijvoorbeeld mijn knokel gescheurd en ben toen naar huis gestuurd hoefde ook niet meer terug te komen om dat ik te veel afwezig Was 1ste keer dat ik niet aanwezig Was) ik raad deze baan af
Pluspunten
geen plus punten
Minpunten
slechte salaris
Het is best leuk werk want jij en de collega's maken het gezellig met elkaar. De werksfeer verschilt per dag maar van het management moet je het niet hebben, ze zitten liever op hun telefoon. De bedrijfscultuur is niet heel meegaand, je bent maar een nummertje en daar word je regelmatig op gewezen, doorgroeien zit er niet in want anders verliezen zij meer macht.
Pluspunten
Vriendelijke collega's, goede werktijden i.c.m. andere baan/studie.
Minpunten
Slecht en brutaal management, geen mogelijkheid om door te groeien, er wordt op je neergekeken.
Ik vond het leuk werk en de instructies waren in eerste instantie heel duidelijk. De radio stond altijd aan en soms erg hard. Ik vind dat het op zijn minst 50/50 moet zijn, zowel aan als uit. Ik vind het erg jammer dat er geen rekening word gehouden met mensen die niet van radio houden.Daarnaast hadden we in 5/6 uur lang werken maar een hele korte pauze van 10 minuten, en om naar buiten te kunnen moet je 5 minuten lopen. Persoonlijk vind ik dit een schande, maar ik heb ook gehoord dat de wet dit verbied.Het management was op piek tijden erg vriendelijk wat geweldig is, maar na de piek waren ze opeens heel kritisch en uitgesproken over hun twijfels of je het gehele werkproces begrijpt, terwijl dit geen onderdeel was van mijn inwerkproces.
Pluspunten
Goede inwerkproces en werktijden.
Minpunten
Radio altijd aan en te weinig pauze.
The professional expectations were different than the job advertised. Despite it is a company with young professionals in the department assigned there was no room for modern improvement of processes based on my professional experience. This is a pity as the work environment was very nice and the atmosphere, salary and benefits were adequate.
Pluspunten
Good atmosphere
Minpunten
Some departments not open for improvement of processes
Als postbezorger super fijn werk gedaan. Hele betrokken teamleiders. Jammer dat je maar weinig uren kan krijgen. Fijne sfeer met collega's.
Pluspunten
Winst gaat in pensioenfonds, persoonlijk betrokken teamleiders
Minpunten
Weinig uren op contract
Ik werk momenteel nog wel bij PostNL, maar overweeg een stap te maken naar een andere werkgever.
Minpunten
Werk/privé salaris onregelmatige werktijden, die ook nog eens veel verspringen.
Laatste half jaar lange dagen en slechte werkdruk niet haalbaar
Pluspunten
Minpunten
Lange werkdagen en slechte werkdruk
Het werk is erg zelfstandig, met veel verantwoordelijkheid. Toch is het salaris laag. Je moet alles zelf oplossen, PostNL geeft vaak niet thuis. Planning is waardeloos, ze regelen alles op het laatste moment of helemaal niet. Je moet constant je grenzen aangeven en dan nog gaan ze er het liefst overheen.
Pluspunten
Zelfstandig werk
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden, laag salaris, slechte bedrijfscultuur, geen respect voor werknemers
hard werken in alle weersomstandigheden. doe je te lang over je loopronde heb je pech kreeg je niet uitbetaald.. zwaar werk echt onderbetaald voor het werk wat je moet doen.
Leuk bedrijf om voor te werken niet alles is perfect maar dat is nergens zo. Je bent veel op jezelf maar word ingewerkt enige wat je moet kunnen tijdens het post bezorgen is doorlopen, lezen en schrijven. Verder sta je wel onder lichte tijdsdruk maar er word rekening gehouden met het weer. Best een redelijk salaris per uur alleen weinig uren mogelijk.
Pluspunten
Salaris, teamleider, collegas, werkdruk, prive
Minpunten
Weinig uren mogelijk
Ik heb een hele leuke tijd bij PostNL gehad. Ik heb er vier jaar als zaterdagbezorger gewerkt en een jaar als postbezorger (vijf dagen per week). De werksfeer was zeer goed. Ik heb op vier verschillende depots gewerkt, maar op één na waren alle collega’s ontzettend aardig, belangstellend en gezellig. Ik ben daardoor altijd met plezier naar het werk gegaan. De vriendschap die ik op het werk heb gevonden, is mij veel waard en zal ook blijven. Ik vond het een voordeel dat ik veel verschillende wijken mocht lopen, zodat ik veel afwisseling in het werk had. Verder vond ik mijn leidinggevende en de medewerkster van de administratie erg aardig en begripvol. Een nadeel was het salaris in verhouding tot het werk. Het werk kon behoorlijk zwaar zijn, en toch verdiende ik het minimumloon. Een ander nadeel was de verdeling van de uren. Ik werkte ongeveer 3,5 uur per dag (16 uur per week), maar twee dagen van 8 uur was beter geweest in verband met mijn studie. Om deze twee redenen ben ik op zoek gegaan naar een andere baan en die heb ik ook gevonden. Daarom neem ik over een maand afscheid bij PostNL, na een mooie tijd!
Pluspunten
Leuke collega’s, fijne leidinggevende en administratief medewerkster, gevarieerd werkaanbod
Minpunten
Minimumloon, verdeling van de uren
Ik vond het heerlijk om bij PostNL te werken. Heb dit gedaan als, runner, planbaliemedewerker en als LoLa (laden en lossen) Ik kan niet bepaald stil zitten, dus dan is werken bij PostNL ideaal. Er is altijd wel wat te doen en heb je niks te doen, dan zoek je iets om te doen. De mogelijkheden zijn er genoeg, als je zelf ook maar wil.
Pluspunten
Minpunten
Niet altijd je uren kunnen halen
PostNL wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Hebben altijd wel een antwoord waar ze weer mee wegkomen. Teamleider neemt vaak de telefoon niet op maar bellen jou wel s’avonds als ze wat van je moeten. Weinig contracturen maar wel moeiteloos het dubbele laten draaien wegens personeels gebrek. Je moet geld bijleggen om de fietsreperaties te bekostigen de vergoeding hiervoor steld niks voor. Je kunt er niet van leven/ geen vaste contracten. Uitbuiters die de naam Koninklijk ....niet waard zijn. Wel hoge eisen stellen tegenover een belachelijk laag loon. Herkennen zich nooit in een klacht. Je moet letterlijk echt alles zelf doen.
Pluspunten
Geen baas die op je vingers kijkt, maar dat is het dan ook.
Minpunten
Dat zijn er te veel om op te noemen.
Leuke baan lekker in de buitenlucht. Jammer dat het salaris laag is. Waardering krijg je van de mensen in de wijk
Geen enkele dag is hetzelfde wanneer je werkt bij PostNL, je krijgt elke dag andere pakketjes andere brieven en andere folders die JIJ bij de mensen thuis moet bezorgen. Bij het werk moet je wel hard doorwerken maar als je lekker rond aan het fietsen/lopen bent met muziek in voelt dit al een stuk relaxter.