PostNL

Wissen
3,3Salaris en arbeidsvoorwaarden

500 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 1.636 reviews

Gezellig maar zwaar

Collega’s zijn leuk. De post wordt altijd zo laat gebracht daardoor kan men nooit zoveel uren gaan werken als nodig is om van het loon te leven. Loon is niet veel en werk is zwaar maar ook heel mooi en je gaat alleen op pad wat een plus is.

Pluspunten

Alleen op pad

Minpunten

Zware tassen op eigen fiets en knudde fietsvergoeding.

Slechte arbeidsomstandigheden

Slechte werkgever, denkt totaal niet aan de werknemer en je word slecht betaald

Pluspunten

Dat je naar huis kan

Minpunten

Onpersoonlijk

Heel slecht bedrijf

Postnl is veel erger dan wat mensen zeggen, ze gaan met ons om alsof wij robots zijn en we moeten non-stop werken. Ook op de feestdagen moeten wij werken we hebben nooit vrije dage…..

Pluspunten

Minpunten

Heel veel, lange dagen, lange nachten

Slecht

Ze naaien je waar je bij staat. Ze zijn onbeschoft. Ze verpesten je interne sollicitaties. Ze lachen met je en achter je rug praten ze slecht over je. Salaris is slecht. Als je ze iets vraagt om te doen voor je doen ze het niet, alleen als het ze uitkomt. De manager trekt zn teamleiders voor en de rest van zn werknemers mogen stikken. Je bent niet meer dan een nummertje in dit bedrijf! Dit is het slechtste bedrijf waar ik ooit gewerkt heb.

slechte werkgever, die weinig betaald en je met honderd kilo post op je eigen fiets laat rond rijden. j

PostNL is een asociale werkgever, die extreem weinig betaald en maling heeft aan de mederwerkers

Pluspunten

Minpunten

slechte werkgever

Multiculturele werksfeer

Je werkt met mensen van verschillende landen zelf continenten. Dus de cultuur is erg gastvrij.

Pluspunten

Flexibiliteit

Minpunten

Half uur lunchen

Het is leuk werk maar betaald slecht

Het is wel leuk werk maar het betaald erg slecht als ze de lonen omhoog zouden doen ipv lekker in hun dikke Mercedes willen blijven rijden de hoger hand dan gaan er niet zoveel postbodes weg nu ga ik ook ergens anders werken en verlaag ik contract om het geld alles wordt duurder maar geld bij doen ho maar.

Pluspunten

Hele aardige teamleider

Minpunten

Zwaar werk wat onderbetaald word om alles nu duurder is

Logge organisatie

Iedereen kan zo worden aangenomen, totaal niet kritisch. Aan mensenkennis ontbreekt het ze ook. Overuren worden niet uitbetaald.

Voor even is het te doen

Wanneer je snel en makkelijk geld wilt is dit een handige weg maar niet voor lang.

Hard werken voor weinig

20 uur werken voelt als 40 uur werken. Fysiek zwaar werk tegen minimumloon. Door regen en wind. Soms bijna niet te doen. Wel goed voor je conditie. Mijn teamleider negeerde mij nadat ik had aangegeven mijn contract op te zeggen. Wel veel lol gehad met mijn collega's!

Pluspunten

Fijne werksfeer

Minpunten

Fysiek zwaar en onderbetaald/ondergewaardeerd beroep

eigenlijk wel prima

Was makkelijk en de collega's waren gezellig, lekker podcastje op en gaan. Loon is ongeveer minimum maar doordat je maar maximaal 18 uur per week kan maken als postbezorger is het niet genoeg om huur te betalen.

Minpunten

kan niet veel uren maken, als het slecht weer is mag je huilen

Angstcultuur

Gewerkt als postbezorger. Door corona in de bijstand terecht gekomen. Het inwerken ging nog. Echt hard mijn best gedaan. Contract was voor tien uur per week. Feitelijk werd dat vijftig uur per week. Ik moest een hele wijk in mijn eentje doen. Postbundels die niet kloppen. Daarom post moeten sorteren op straat in de regen. Was niet afgesproken. Geklaagd bij teamleider die daarop intimiderend reageerde. Hij ging mijn klacht bij mijn gemeente bespreken. Zou "niet zonder gevolgen" blijven. Werkdruk is absurd en dat voor 10,26 bruto per uur. Je wordt uitgebuit. Je loopt in de winter kans om uit te glijden tijdens het bezorgen en zo bijvoorbeeld je enkel te breken.

Weinig geld, hoog tempo.

Je kan pas weg wanneer het werk klaar is. Redelijke sfeer.

Pluspunten

Makkelijk

Minpunten

Hoge werkdruk

Leuke job, mooie werktijden...

Echt een super leuke job, met een geweldige begintijd 11 uur...vond het werk leuk, en de uren vliegen voorbij..lekker op jezelf maar ook fijn met leuke collega's om je heen

Pluspunten

Goed pensoien, loon optijd

Minpunten

Soms te vroeg klaar, vooral als je werk 40 min rijden is..

Gezellige werkomgeving

Vond het leuk om daar te werken. Kon op verschillende afdelingen daar werken.

Pluspunten

Gratis drinken uit automaat.

Minpunten

Hard werken. En laag inkomen

Stressvol en eentonig

Ik sorteerde post en het was vreselijk. Eenmaal aan de gang kreeg je een aantal minuten de tijd om te sorteren. Uitleg is prima, maar het tempo is niet te doen. Uitbetaling is slecht. Gemiddeld verdien je 10,50 per uur.

Pluspunten

15 minuten pauze als je geluk hebt

Minpunten

Tempo Je staat de hele dag Salaris is te weinig

Gemiddeld ben je 30 a 50 minuten maximaal kwijt aan 1 hoeveelheid.

Vaak behoorlijk aanpoten en de wind en regen trotseren, ook de hoeveelheid qua postvolume past niet altijd op de fiets.(altijd grotere wijk in 2en splitsen) Belangrijk in de toekomst is dat het management gewoon eventuele goede stevige fietsen voor werknemers beschikbaar stelt. Of in ieder geval geen piek en dalwijken meer. Daar zit het probleem in. Maar gewoon voldoende post op elke dag.

Pluspunten

Krijg kleding van bedrijf; Krijg overuren betaald;

Minpunten

Veel reclame; Veel pakketjes; Meer post dan normaal

Werk zelf is super leuk maar...

Salaris is veel te laag voor werk dat verricht moet worden. Werk zelf is super leuk en leerzaam.

Pluspunten

Pensioen

Minpunten

Salaris

Zoek vooral eerst verder naar een andere baan, het kan al snel beter

Er worden steeds weer nieuwe werkwijzen ingevoerd die de arbeidskosten moeten drukken, combibundel met postvest, nieuwe route van de post met veel en weinig postdagen per wijk, nu straks uit drie bundels bezorgen en langere lopen doordat wijken worden samengevoegd. Het levert steeds meer werkdruk op, terwijl beloning steeds minimaal blijft. Ook het aanschaffen van een bezorgfiets, reparatie en onderhoud hieraan en de aanschaf van goede werkschoenen komen vooral voor eigen rekening, want de vergoeding van post.nl hiervoor is veel en veel te laag. Eigenlijk dus gewoon een zeer slechte werkgever en zou vooral eerst nog verder zoeken voordat ik hier zou gaan werken. Ik ben binnenkort ook vertrokken.

Pluspunten

Minpunten

veel

Stressvol

Heb hier maar kort gewerkt als voorbereider. Volgens mijn sollicitatiegesprek/contract zou ik per dag 4 uur werken. Op de eerste dag werd mij al verteld dat niemand maar 4 uur werkt. Meestal werken ze 5-6 uur. Langer werken is dus niet een keuze, maar is verplicht. Toen in aangaf dat ik niet langer dan 4 uur kon werken werd er tegen mij verteld dat ik ontslagen zou worden. Ben uiteindelijk er zelf mee gestopt. Jammer, want ik vond het werk wel erg leuk. Ga hier niet werken als je een studie doet of een andere baan hebt.

Pluspunten

Gratis koffie thee

Minpunten

Zwaar werk Fysieke klachten (kapotte handen) Dreigende sfeer

Fysiek zwaar werk

Je gaat zelfstandig te werk, je haalt in de ochtend je post voor de dag op bij het depot in jouw buurt. Van te voren weet je nooit of het een zware of lichte dag gaat worden, het kan namelijk zo maar zijn dat er 2x zoveel tassen als normaal staan. Als je pech hebt en het is druk, dan kan het zomaar zijn dat je veel langer dan je basistijd aan het werk bent en het zware rugpijn thuiskomt. Gelukkig krijg je deze extra uren vrijwel altijd gewoon betaald. Op een rustige zonnige dag is het prettig werk. Helaas betaald het beschamend weinig.

Pluspunten

Werken op eigen tempo

Minpunten

Te laag salaris

Stel een vraag over solliciteren of werken bij PostNL. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• PostNL
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden