PostNL

Reviews over Management bij PostNL

Management is er niet volgens mij. Wel leuk werk om te doen.
Pluspunten
Werkzaamheden
Minpunten
Ik kan me voorstellen dat bezorgen met busjes leuk is, maar de gewone post is zeer vervelend werk. Mensen die daar werken zijn een van de twee dingen: of ze houden er oprecht van om post te bezorgen, of het zijn mensen die denken dat ze daar een leven opbouwen zijn. Na mijn ontslag werd ik, ondanks vele gezellige uren samen, aangekeken alsof ik een vreemdeling was. Erg jammer, erg slechte werksfeer (bij de bezorgers op fiets). Als klap op de vuurpijl: toen ik me ziek had gemeld geloofden ze me niet en kwam de leidinggevende me opzoeken op mijn adres. Toen bleek dat ik niet in bed lag, maar op de bank zat, kon ik mijn spullen inleveren. Belachelijk. En raar. Wel zeggen dat "we nu geen tijd hebben om alle post te bezorgen" maar wel 20 minuten bij de deur staan blaffen.
Pluspunten
Buiten werken
Minpunten
Overuren, slechte uitleg, slechte werksfeer, slechte
Very good colleagues, very kind management team and I’m happy to work there I would love to work more but unfortunately can’t atm bc location is far away
Pluspunten
Not really much only colleagues that you work with are good
Minpunten
Het is best leuk werk want jij en de collega's maken het gezellig met elkaar. De werksfeer verschilt per dag maar van het management moet je het niet hebben, ze zitten liever op hun telefoon. De bedrijfscultuur is niet heel meegaand, je bent maar een nummertje en daar word je regelmatig op gewezen, doorgroeien zit er niet in want anders verliezen zij meer macht.
Pluspunten
Vriendelijke collega's, goede werktijden i.c.m. andere baan/studie.
Minpunten
Slecht en brutaal management, geen mogelijkheid om door te groeien, er wordt op je neergekeken.
Slecht betaald werk. Altijd wat bij post.nl. Heel stress vol werk. Het is geen doen door weer en wind en risico dat je fiets kapot is met zon bepakking. Het is geen doen. Meer een bijbaantje voor mensen die dit als extra inkomen zien of scholieren. Maar uit de bijstand komen met dit werk is geen doen.
Pluspunten
Als je tegen buiten werken kan en dit leuk vind. Zelfstandig werken, geen collega waar je mee samen hoeft te werken
Minpunten
Stress, koud/regen weer wind, altijd wel wat, zelf voor fiets zorgen die er flink onder lijdt.
Ik vond het leuk werk en de instructies waren in eerste instantie heel duidelijk. De radio stond altijd aan en soms erg hard. Ik vind dat het op zijn minst 50/50 moet zijn, zowel aan als uit. Ik vind het erg jammer dat er geen rekening word gehouden met mensen die niet van radio houden. Daarnaast hadden we in 5/6 uur lang werken maar een hele korte pauze van 10 minuten, en om naar buiten te kunnen moet je 5 minuten lopen. Persoonlijk vind ik dit een schande, maar ik heb ook gehoord dat de wet dit verbied. Het management was op piek tijden erg vriendelijk wat geweldig is, maar na de piek waren ze opeens heel kritisch en uitgesproken over hun twijfels of je het gehele werkproces begrijpt, terwijl dit geen onderdeel was van mijn inwerkproces.
Pluspunten
Goede inwerkproces en werktijden.
Minpunten
Radio altijd aan en te weinig pauze.
Working at Goes..... low wage despite night work. Teamliderki very not overwhelmed who mistreat people. In particular, The Dutch Lady Lia...... she is rude, ugly, disgusting in her behavior. He chews his problems on the employees and thus works badly there..... this lady's behavior is horrible..... it's mobbing Your mistakes at work knock down your employees. And, of course, the standards ,..... 800 packages per hour. In general, the work would be nice if there was a better atmosphere ,,,,,
Pluspunten
lack
Minpunten
low wages, mistreatment of people
Ik heb gewerkt in zoetermeer, het team was erg gezellig. Onderling veel plezier gehad, soms is het stressvol en zijn de kratten erg zwaar. Je werkt t het af is, het betaald helaas niet zo goed en ondanks dat ik wel wilde kon ik niet extra werken. Ik had maar een 9uur pw contract, anderen 12uur. Dat voelde soms oneerlijk.
Het werk is erg zelfstandig, met veel verantwoordelijkheid. Toch is het salaris laag. Je moet alles zelf oplossen, PostNL geeft vaak niet thuis. Planning is waardeloos, ze regelen alles op het laatste moment of helemaal niet. Je moet constant je grenzen aangeven en dan nog gaan ze er het liefst overheen.
Pluspunten
Zelfstandig werk
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden, laag salaris, slechte bedrijfscultuur, geen respect voor werknemers
Ik heb een hele leuke tijd bij PostNL gehad. Ik heb er vier jaar als zaterdagbezorger gewerkt en een jaar als postbezorger (vijf dagen per week). De werksfeer was zeer goed. Ik heb op vier verschillende depots gewerkt, maar op één na waren alle collega’s ontzettend aardig, belangstellend en gezellig. Ik ben daardoor altijd met plezier naar het werk gegaan. De vriendschap die ik op het werk heb gevonden, is mij veel waard en zal ook blijven. Ik vond het een voordeel dat ik veel verschillende wijken mocht lopen, zodat ik veel afwisseling in het werk had. Verder vond ik mijn leidinggevende en de medewerkster van de administratie erg aardig en begripvol. Een nadeel was het salaris in verhouding tot het werk. Het werk kon behoorlijk zwaar zijn, en toch verdiende ik het minimumloon. Een ander nadeel was de verdeling van de uren. Ik werkte ongeveer 3,5 uur per dag (16 uur per week), maar twee dagen van 8 uur was beter geweest in verband met mijn studie. Om deze twee redenen ben ik op zoek gegaan naar een andere baan en die heb ik ook gevonden. Daarom neem ik over een maand afscheid bij PostNL, na een mooie tijd!
Pluspunten
Leuke collega’s, fijne leidinggevende en administratief medewerkster, gevarieerd werkaanbod
Minpunten
Minimumloon, verdeling van de uren
Ik vond het heerlijk om bij PostNL te werken. Heb dit gedaan als, runner, planbaliemedewerker en als LoLa (laden en lossen) Ik kan niet bepaald stil zitten, dus dan is werken bij PostNL ideaal. Er is altijd wel wat te doen en heb je niks te doen, dan zoek je iets om te doen. De mogelijkheden zijn er genoeg, als je zelf ook maar wil.
Pluspunten
Minpunten
Niet altijd je uren kunnen halen
PostNL wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Hebben altijd wel een antwoord waar ze weer mee wegkomen. Teamleider neemt vaak de telefoon niet op maar bellen jou wel s’avonds als ze wat van je moeten. Weinig contracturen maar wel moeiteloos het dubbele laten draaien wegens personeels gebrek. Je moet geld bijleggen om de fietsreperaties te bekostigen de vergoeding hiervoor steld niks voor. Je kunt er niet van leven/ geen vaste contracten. Uitbuiters die de naam Koninklijk ....niet waard zijn. Wel hoge eisen stellen tegenover een belachelijk laag loon. Herkennen zich nooit in een klacht. Je moet letterlijk echt alles zelf doen.
Pluspunten
Geen baas die op je vingers kijkt, maar dat is het dan ook.
Minpunten
Dat zijn er te veel om op te noemen.
De district manager ( nam begint met een F) schreeuwt tegen je. Duldt geen tegenspraak. Was niet voor reden vatbaar. Wil dat je gaat werken, ookal heb je in de ochtend een zware epileptische aanval gehad en sta je nog te rillen. In 2019 ging er een nieuw depot open en de manager F had geen sleutel en de poort ging om 18 uur dicht. We konden dus niet op het terrein komen en moesten over het hek klimmen om de spullen terug te leggen en onze eigen spullen uit het depot te pakken. Ik heb nog nooit zo'n onbekwame manager meegemaakt. Dat hij zijn functie nog mag uitvoeren.
Ik werk hier nu 6 jaar, de sfeer samen met alle collega's is erg gezellig. Postbezorgen doe je toch echt zelf in je eigen tijd. Voor problemen kan ik bij mijn teamleider terecht, hoger management heb ik nooit gezien of gesproken.
Pluspunten
Werken in eigen tijd
Minpunten
Slecht weer
Goede collega's en veel mogelijkheden om nieuwe wegen te bewandelen
Prima, redelijk werk, maar niet veel uur garantie. Ook omdat ik daar uitzendkracht ben. De uitbetaling en de verrichting van werkzaamheden vind ik een beetje uit balans. Daarom ben ik ook op zoek naar iets anders.
- Fysiek zwaar werk voor minimumloon - Management verleent medewerkers niet op tijd toegang tot werkvloer, en wil vervolgens de minuten die medewerkers voor toegangspoorten staan te wachten niet uitbetalen. - Repressieve bedrijfscultuur want op kritiek volgt ontslag. PostNL verstrekt geen toegangspasjes aan hun uitzendkrachten, en doet vervolgens de verschillende deuren niet open als medewerkers aanbellen. Hierdoor staan medewerkers minutenlang te wachten tot ze de werkvloer op kunnen. Vervolgens wil PostNL medewerkers de tijd niet uitbetalen die ze op tijd op locatie zijn maar niet op tijd de werkvloer worden opgelaten. Uitzendkrachten die dit probleem aankaarten worden vervolgens niet meer ingepland. De bedrijfscultuur is dus zo dat problemen aankaarten en bespreken dus leidt tot 'ontslag' van medewerkers.
In de avonduren extra toeslag. Dit maakt de baan voor mij aantrekkelijk. Ook de beschikbaarheid is als parttimer goed te doen.. zo kan ik meer of minder werken in een week. Het basis loon had wel wat hoger mogen zijn. Dit ivm het harde werken. Zijn toch wel wat kilo's aan pakketen die gesorteerd worden. En het tempo is regelmatig relatief hoog. Daar zou wel een extraatje tegenover mogen staan
Postnl is geen fijn bedrijf om bij te werken als je het over de management, bedrijfscultuur hebt. Je bent maar een bezorger zonder enige waardering en word behandeld als iemand die niks voorstelt zonder wederzijds respect. Het leuke van de baan is het klantcontact en daar houd het ook meteen bij op. Er is geen moeilijkheidsgraad in het werk, er word gebruik gemaakt van een angstcultuur en machtscultuur. Bij postnl tel je niet als persoon. Teamleiders behandelen je als hond en je mag geen weerwoord hebben of mening. Dan ga je te ver en word je per direct weggestuurd.
Door de verschillende reorganisaties en de afgelopen overname ander postbedrijf in de afgelopen jaren is de werkdruk hoog geworden zonder dat er door het management er veel mee doet. Er worden eerder lagen managers tussen gezet dan medewerkers.
Goede arbeidsvoorwaarden. Mooi basissalaris met toeslagen en mogelijkheden om thuis te werken. Uitdagende, veelzijdige functie met volop kansen en verantwoordelijkheden. Echter moet je wel tegen een soapcultuur kunnen met een hoop geroddel en negatieve invloeden. Mijn advies is om zo snel mogelijk door te groeien naar een andere afdeling.