PostNL

Reviews over Doorgroei en promotie bij PostNL

Leuk bedrijf! Lieve collega’s, veel geleerd! Zou zo terug gaan
Al weer 5 jaar met veel plezier gewerkt. Helaas weer contract beëindiging na 3 jaar. Geen uitzicht op vaste baan bij functie als Postvoorbereider.
Pluspunten
Veel vrijetijd na het werk.
Minpunten
Vroeg beginnen. In mijn geval 5.30 uur.
Simpel werk, leuke collega's geen verdere doorgroeimogelijkheden. Niet geschikt om hier te werken als je een fatsoenlijk inkomen nodig hebt.
Pluspunten
simpel werk
Minpunten
korte werkdagen
Heel fijn gewerkt daar, jammer dat het contract na 2 jaar niet verlengd werd.Ook jammer dat je niet meer uren kon krijgen, maar dat is nu eenmaal zo met de post
Ik kan me voorstellen dat bezorgen met busjes leuk is, maar de gewone post is zeer vervelend werk. Mensen die daar werken zijn een van de twee dingen: of ze houden er oprecht van om post te bezorgen, of het zijn mensen die denken dat ze daar een leven opbouwen zijn. Na mijn ontslag werd ik, ondanks vele gezellige uren samen, aangekeken alsof ik een vreemdeling was. Erg jammer, erg slechte werksfeer (bij de bezorgers op fiets).Als klap op de vuurpijl: toen ik me ziek had gemeld geloofden ze me niet en kwam de leidinggevende me opzoeken op mijn adres. Toen bleek dat ik niet in bed lag, maar op de bank zat, kon ik mijn spullen inleveren. Belachelijk. En raar. Wel zeggen dat "we nu geen tijd hebben om alle post te bezorgen" maar wel 20 minuten bij de deur staan blaffen.
Pluspunten
Buiten werken
Minpunten
Overuren, slechte uitleg, slechte werksfeer, slechte
Het is best leuk werk want jij en de collega's maken het gezellig met elkaar. De werksfeer verschilt per dag maar van het management moet je het niet hebben, ze zitten liever op hun telefoon. De bedrijfscultuur is niet heel meegaand, je bent maar een nummertje en daar word je regelmatig op gewezen, doorgroeien zit er niet in want anders verliezen zij meer macht.
Pluspunten
Vriendelijke collega's, goede werktijden i.c.m. andere baan/studie.
Minpunten
Slecht en brutaal management, geen mogelijkheid om door te groeien, er wordt op je neergekeken.
The professional expectations were different than the job advertised. Despite it is a company with young professionals in the department assigned there was no room for modern improvement of processes based on my professional experience. This is a pity as the work environment was very nice and the atmosphere, salary and benefits were adequate.
Pluspunten
Good atmosphere
Minpunten
Some departments not open for improvement of processes
Als postbezorger super fijn werk gedaan. Hele betrokken teamleiders. Jammer dat je maar weinig uren kan krijgen. Fijne sfeer met collega's.
Pluspunten
Winst gaat in pensioenfonds, persoonlijk betrokken teamleiders
Minpunten
Weinig uren op contract
Helaas was het een tijdelijke fucntie maar leuke periode ervaard .
Ik heb gewerkt in zoetermeer, het team was erg gezellig. Onderling veel plezier gehad, soms is het stressvol en zijn de kratten erg zwaar. Je werkt t het af is, het betaald helaas niet zo goed en ondanks dat ik wel wilde kon ik niet extra werken. Ik had maar een 9uur pw contract, anderen 12uur. Dat voelde soms oneerlijk.
Het werk is erg zelfstandig, met veel verantwoordelijkheid. Toch is het salaris laag. Je moet alles zelf oplossen, PostNL geeft vaak niet thuis. Planning is waardeloos, ze regelen alles op het laatste moment of helemaal niet. Je moet constant je grenzen aangeven en dan nog gaan ze er het liefst overheen.
Pluspunten
Zelfstandig werk
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden, laag salaris, slechte bedrijfscultuur, geen respect voor werknemers
Ik heb een hele leuke tijd bij PostNL gehad. Ik heb er vier jaar als zaterdagbezorger gewerkt en een jaar als postbezorger (vijf dagen per week). De werksfeer was zeer goed. Ik heb op vier verschillende depots gewerkt, maar op één na waren alle collega’s ontzettend aardig, belangstellend en gezellig. Ik ben daardoor altijd met plezier naar het werk gegaan. De vriendschap die ik op het werk heb gevonden, is mij veel waard en zal ook blijven. Ik vond het een voordeel dat ik veel verschillende wijken mocht lopen, zodat ik veel afwisseling in het werk had. Verder vond ik mijn leidinggevende en de medewerkster van de administratie erg aardig en begripvol. Een nadeel was het salaris in verhouding tot het werk. Het werk kon behoorlijk zwaar zijn, en toch verdiende ik het minimumloon. Een ander nadeel was de verdeling van de uren. Ik werkte ongeveer 3,5 uur per dag (16 uur per week), maar twee dagen van 8 uur was beter geweest in verband met mijn studie. Om deze twee redenen ben ik op zoek gegaan naar een andere baan en die heb ik ook gevonden. Daarom neem ik over een maand afscheid bij PostNL, na een mooie tijd!
Pluspunten
Leuke collega’s, fijne leidinggevende en administratief medewerkster, gevarieerd werkaanbod
Minpunten
Minimumloon, verdeling van de uren
PostNL wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Hebben altijd wel een antwoord waar ze weer mee wegkomen. Teamleider neemt vaak de telefoon niet op maar bellen jou wel s’avonds als ze wat van je moeten. Weinig contracturen maar wel moeiteloos het dubbele laten draaien wegens personeels gebrek. Je moet geld bijleggen om de fietsreperaties te bekostigen de vergoeding hiervoor steld niks voor. Je kunt er niet van leven/ geen vaste contracten. Uitbuiters die de naam Koninklijk ....niet waard zijn. Wel hoge eisen stellen tegenover een belachelijk laag loon. Herkennen zich nooit in een klacht. Je moet letterlijk echt alles zelf doen.
Pluspunten
Geen baas die op je vingers kijkt, maar dat is het dan ook.
Minpunten
Dat zijn er te veel om op te noemen.
Kan altijd beter , het is leuk om tijdelijk te werken
Momenteel werkzaam voor 25 uur in de week. Relaxte baan. Snel te leren. Post sorteren. Goede omgang met collega’s, teamleiders.
Prima, redelijk werk, maar niet veel uur garantie. Ook omdat ik daar uitzendkracht ben. De uitbetaling en de verrichting van werkzaamheden vind ik een beetje uit balans. Daarom ben ik ook op zoek naar iets anders.
- Fysiek zwaar werk voor minimumloon - Management verleent medewerkers niet op tijd toegang tot werkvloer, en wil vervolgens de minuten die medewerkers voor toegangspoorten staan te wachten niet uitbetalen. - Repressieve bedrijfscultuur want op kritiek volgt ontslag. PostNL verstrekt geen toegangspasjes aan hun uitzendkrachten, en doet vervolgens de verschillende deuren niet open als medewerkers aanbellen. Hierdoor staan medewerkers minutenlang te wachten tot ze de werkvloer op kunnen. Vervolgens wil PostNL medewerkers de tijd niet uitbetalen die ze op tijd op locatie zijn maar niet op tijd de werkvloer worden opgelaten. Uitzendkrachten die dit probleem aankaarten worden vervolgens niet meer ingepland. De bedrijfscultuur is dus zo dat problemen aankaarten en bespreken dus leidt tot 'ontslag' van medewerkers.
Goede arbeidsvoorwaarden. Mooi basissalaris met toeslagen en mogelijkheden om thuis te werken. Uitdagende, veelzijdige functie met volop kansen en verantwoordelijkheden. Echter moet je wel tegen een soapcultuur kunnen met een hoop geroddel en negatieve invloeden. Mijn advies is om zo snel mogelijk door te groeien naar een andere afdeling.
Voor wie liever in de buitenlucht werkt dan urenlang in dezelfde productiehal, magazijn of kantoor, is het aantrekkelijk werk. Let wel dat je ook met regen en sneeuw net zo bereid bent buiten te zijn. Het is fysiek inspannend (een aspect van dit werk dat men geregeld onderschat), en vereist atlijd een zeker alertheid. Je bent constant in beweging en je krijgt nog wat mee over wat er zoal speelt in de omgeving waar je bezorgd. Je komt soms in aanraking met mensen die op de post zitten te wachten en veheugd zijn om je te zien- maar ook het tegenovergestelde komt voor. Het is een beroep waarbij onbekende mensen je soms zullen aanspreken over je functioneren- je moet hier mee om kunnen gaan. Houdt er rekening mee dat de 'verwachte looptijd' van de wijken zeer idyllisch zijn. De uren zijn niet gebaseerd op data maar zijn schattingen die vooal lijken gebaseerd op de tijd die google maps berekent als looptijd. Je zult vaak meer uren maken dan waar je voor ingezet wordt- vooral met slechtere weersomstandigheden. Je kunt niet altijd alle post gelijk meenemen- ook hier wordt in de schattingen geen rekening mee gehouden. Bezorgers kegen er de laatse tijd dat ik er werkte (circa eind 2017) een groeiend aantal werkzaamheden bij en werden hiervoor niet gecomponseerd- overuren (als gevolg hiervan) moesten op dagelijkse basis worden doorgegeven. Met de binnenkomst van nieuw management is er gesnoeid in de afdeling, onder het mom dat losse contracten moesten verdwijnen. Dit was in mijn optiek een drogreden; er werken nog altijd een groot aantal medewerkers op de afdeling met losse - meer...
Een typische dag. Je staat vroeg op, je komt op je werk en er word veel structuur in werkzaamheden geboden. Ik werkte als uitzendkracht samen met andere Caparis medewerkers. De mensen waren altijd erg gemoedelijk en een praatje maken zat er altijd wel in. Werkzaamheden waren onder ander, pakketen sorteren en op de lopende band gooien. Ik vond het werk na langere tijd eentonig. Zelf ben ik wel geneigd meer uitdaging op te zoeken.
veel geleerd , over het management kan ik niks vertellen, niets moeilijks aan deze baan
  1. Job Security & Advancement