PostNL

Reviews over Bedrijfscultuur bij PostNL

Leuk bedrijf! Lieve collega’s, veel geleerd! Zou zo terug gaan
Leuke collega's! Werkdag begon altijd met een gezellig praatje. Flexibele werktijden. Lekker in de buitenlucht werken.
Pluspunten
Flexibele werktijden, relaxte sfeer
Goede opdrachtgever die er alles aan doet om het je naar de zin te maken binnen de mogelijkheden die er zijn.
Pluspunten
Betaald altijd op tijd
Minpunten
Post nl is leuk als bijbaan goede werkgever..door weer en wind moet de post bezorgd worden op een nette manier doe je dit werk neem het serieus.
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Weinig uren 3 per daf
Simpel werk, leuke collega's geen verdere doorgroeimogelijkheden. Niet geschikt om hier te werken als je een fatsoenlijk inkomen nodig hebt.
Pluspunten
simpel werk
Minpunten
korte werkdagen
Management is er niet volgens mij. Wel leuk werk om te doen.
Pluspunten
Werkzaamheden
Minpunten
Heel fijn gewerkt daar, jammer dat het contract na 2 jaar niet verlengd werd.Ook jammer dat je niet meer uren kon krijgen, maar dat is nu eenmaal zo met de post
Zelf heb ik altijd met veel plezier bij Post NL gewerkt en heb mooie Post jaren beleefd!!!
Pluspunten
Vriendelijke collega's
Minpunten
Lange werkdagen soms
Ik kan me voorstellen dat bezorgen met busjes leuk is, maar de gewone post is zeer vervelend werk. Mensen die daar werken zijn een van de twee dingen: of ze houden er oprecht van om post te bezorgen, of het zijn mensen die denken dat ze daar een leven opbouwen zijn. Na mijn ontslag werd ik, ondanks vele gezellige uren samen, aangekeken alsof ik een vreemdeling was. Erg jammer, erg slechte werksfeer (bij de bezorgers op fiets). Als klap op de vuurpijl: toen ik me ziek had gemeld geloofden ze me niet en kwam de leidinggevende me opzoeken op mijn adres. Toen bleek dat ik niet in bed lag, maar op de bank zat, kon ik mijn spullen inleveren. Belachelijk. En raar. Wel zeggen dat "we nu geen tijd hebben om alle post te bezorgen" maar wel 20 minuten bij de deur staan blaffen.
Pluspunten
Buiten werken
Minpunten
Overuren, slechte uitleg, slechte werksfeer, slechte
Very good colleagues, very kind management team and I’m happy to work there I would love to work more but unfortunately can’t atm bc location is far away
Pluspunten
Not really much only colleagues that you work with are good
Minpunten
Het is best leuk werk want jij en de collega's maken het gezellig met elkaar. De werksfeer verschilt per dag maar van het management moet je het niet hebben, ze zitten liever op hun telefoon. De bedrijfscultuur is niet heel meegaand, je bent maar een nummertje en daar word je regelmatig op gewezen, doorgroeien zit er niet in want anders verliezen zij meer macht.
Pluspunten
Vriendelijke collega's, goede werktijden i.c.m. andere baan/studie.
Minpunten
Slecht en brutaal management, geen mogelijkheid om door te groeien, er wordt op je neergekeken.
Erg leuke baan postbezorger, jaren met plezier gedaan. Collega's zijn vriendelijk. Zo jammer dat er steeds maar steeds minder tijd gegeven wordt voor de post en er een hogere werkdruk is ontstaan. De ingebruikneming van de app en dat vest, de toevoeging van pakketjes en het sorteren van post maakte het werk helaas niet leuk meer. Ik wilde wat meer verdienen, maar om een derde wijk erbij te doen, was gewoon teveel van het goede en heb ik een andere baan gevonden.
Pluspunten
Vriendelijke collega's
Minpunten
Hoge werkdruk, post sorteren, app gebruik, te weinig tijd voor bezorging (en dus loon)
Ik vond het leuk werk en de instructies waren in eerste instantie heel duidelijk. De radio stond altijd aan en soms erg hard. Ik vind dat het op zijn minst 50/50 moet zijn, zowel aan als uit. Ik vind het erg jammer dat er geen rekening word gehouden met mensen die niet van radio houden. Daarnaast hadden we in 5/6 uur lang werken maar een hele korte pauze van 10 minuten, en om naar buiten te kunnen moet je 5 minuten lopen. Persoonlijk vind ik dit een schande, maar ik heb ook gehoord dat de wet dit verbied. Het management was op piek tijden erg vriendelijk wat geweldig is, maar na de piek waren ze opeens heel kritisch en uitgesproken over hun twijfels of je het gehele werkproces begrijpt, terwijl dit geen onderdeel was van mijn inwerkproces.
Pluspunten
Goede inwerkproces en werktijden.
Minpunten
Radio altijd aan en te weinig pauze.
Als postbezorger super fijn werk gedaan. Hele betrokken teamleiders. Jammer dat je maar weinig uren kan krijgen. Fijne sfeer met collega's.
Pluspunten
Winst gaat in pensioenfonds, persoonlijk betrokken teamleiders
Minpunten
Weinig uren op contract
altijd welkom gezellige sfeer rustig werken verschillende tijden dan 5 uur dan 8 uur
Pluspunten
gemoedelijk
Minpunten
meer ontspannen
Helaas was het een tijdelijke fucntie maar leuke periode ervaard .
Ik heb gewerkt in zoetermeer, het team was erg gezellig. Onderling veel plezier gehad, soms is het stressvol en zijn de kratten erg zwaar. Je werkt t het af is, het betaald helaas niet zo goed en ondanks dat ik wel wilde kon ik niet extra werken. Ik had maar een 9uur pw contract, anderen 12uur. Dat voelde soms oneerlijk.
Mooi maar de planning kan beter naar mijn mening ook overleggen naar collega's toe zou een verbeterpunt zijn in het bedrijf voor de rest een mooie baan je bent onder de mensen en je heb erg leuke collega's, de werktijden zijn relaxed en als je eerder bent kan je altijd koffie drinken in de kantine met de corona proef maatregelen.
Pluspunten
Luxe werktijden
Minpunten
Slechte planning en geen overleg naar mensen
Het werk is erg zelfstandig, met veel verantwoordelijkheid. Toch is het salaris laag. Je moet alles zelf oplossen, PostNL geeft vaak niet thuis. Planning is waardeloos, ze regelen alles op het laatste moment of helemaal niet. Je moet constant je grenzen aangeven en dan nog gaan ze er het liefst overheen.
Pluspunten
Zelfstandig werk
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden, laag salaris, slechte bedrijfscultuur, geen respect voor werknemers
Leuk bedrijf om voor te werken niet alles is perfect maar dat is nergens zo. Je bent veel op jezelf maar word ingewerkt enige wat je moet kunnen tijdens het post bezorgen is doorlopen, lezen en schrijven. Verder sta je wel onder lichte tijdsdruk maar er word rekening gehouden met het weer. Best een redelijk salaris per uur alleen weinig uren mogelijk.
Pluspunten
Salaris, teamleider, collegas, werkdruk, prive
Minpunten
Weinig uren mogelijk
Ik heb een hele leuke tijd bij PostNL gehad. Ik heb er vier jaar als zaterdagbezorger gewerkt en een jaar als postbezorger (vijf dagen per week). De werksfeer was zeer goed. Ik heb op vier verschillende depots gewerkt, maar op één na waren alle collega’s ontzettend aardig, belangstellend en gezellig. Ik ben daardoor altijd met plezier naar het werk gegaan. De vriendschap die ik op het werk heb gevonden, is mij veel waard en zal ook blijven. Ik vond het een voordeel dat ik veel verschillende wijken mocht lopen, zodat ik veel afwisseling in het werk had. Verder vond ik mijn leidinggevende en de medewerkster van de administratie erg aardig en begripvol. Een nadeel was het salaris in verhouding tot het werk. Het werk kon behoorlijk zwaar zijn, en toch verdiende ik het minimumloon. Een ander nadeel was de verdeling van de uren. Ik werkte ongeveer 3,5 uur per dag (16 uur per week), maar twee dagen van 8 uur was beter geweest in verband met mijn studie. Om deze twee redenen ben ik op zoek gegaan naar een andere baan en die heb ik ook gevonden. Daarom neem ik over een maand afscheid bij PostNL, na een mooie tijd!
Pluspunten
Leuke collega’s, fijne leidinggevende en administratief medewerkster, gevarieerd werkaanbod
Minpunten
Minimumloon, verdeling van de uren