PostNL

Reviews voor Voorbereider bij PostNL

Bijna 2 jaar met plezier gewerkt bij PostNl. Helaas neemt postnl geen mensen (meer) in vaste dienst. Ondanks alle hectiek en vele reorganisaties in een relatief korte periode, heb ik er met veel plezier gewerkt.
Pluspunten
vroege werktijden
Minpunten
geen mogelijkheden vaste aanstelling
Mijn ervaring met Post NL is redelijk goed. Geen klachten
Helaas waren er binnen Post.nl geen doorstroom mogelijkheden voor mij en kans op een vaste aanstelling gezien ze met kleine contracten werken. Tevens was er weinig communicatie waardoor productieprocessen trager verliepen dan nodig was. Dit heeft overigens geen invloed gehad om mijn werkhouding die iedere dag gedisciplineerd en positief was.
Leuk om te werken als je net klaar bent met school werktijden zijn vroeg en je hebt nog wat aan je dag
Pluspunten
Leuk werk
Minpunten
Vroege tijden
Leuk bedrijf om voor te werken. Omgaan met vetrouwelijk documenten geeft een verantwoordelijkheid wat ik belangrijk vindt
Pluspunten
leuke sfeer
Minpunten
geen doorgroei mogelijkheden
In voorbereiding voortaan veel productie. Door tijdslimiet dat de post klaar moet staan voor vervoer naar depots veel tijdsdruk.
Een aantal mensen moeten heel vroeg beginnen voor de vroege ochtendsortering. Daarna komen de rest van de collega's om de post te sorteren. Snel en precies te werken Prettige collega's het werk is niet moeilijk maar vergt wel accuratesse en concentratie Fijne werksfeer
Pluspunten
Alleen 'smorgens
Minpunten
Je krijgt als voorbereider geen vast contract.
Alles wordt tot de minuut uitbetaald. Verder de structuur van de planning kan voornamelijk in de vakanties beter. Moeilijk werk is het verder niet en je krijgt +- €10,00 bruto per uur.
Pluspunten
Gratis koffie, thee, soep, chocolademelk.
heb hier altijd met veel plezier gewerkt. De collega's waren prettig om mee samen te werken.
Pluspunten
combineren met kinderen
Minpunten
weinig uren per week
Een typische dag op het werk zijn de di-do-za dagen. Hiermee bedoelen ze de piekdagen die op dinsdag, donderdag en zaterdag vallen. Ik heb er geleerd dat er meer in de verwerking van de post zit voordat het bij de klant in de brievenbus valt. Als collega's draag je samen de zorg dat alles goed verwerkt wordt en dat de ontvanger er tevreden over is. Het moeilijke van de baan kan bijvoorbeeld zitten in de vroege tijden. De operator start om 4.30 uur, de vosser om 6.00 uur en de voorbereider om 7.30 uur. Ik heb in alle processen gewerkt en deze afwisseling vind ik het leukste aan deze baan
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Er is helaas geen kans op een fulltime baan en ik heb het er naar mijn zin kan goed met mijn collega`s opschieten maar er zit geen toekomst in voor mij.
Pluspunten
veel vrij
Minpunten
minder uren = minder salaris
Ik heb hier geleerd hoe het is om nachtdiensten te draaien. Ik had heel leuke en vriendelijke collega's die je altijd bijstonden wanneer iets verkeerd ging.
Jammer dat er geen toekomstmogelijkheden liggen, je kunt er alleen een klein contract krijgen met op zijn hoogst 15 uur per week. Verder prima werkgever!
Pluspunten
fijn afwisselend werk
Minpunten
te weinig uren