PostNL

Reviews voor Postsorteerder (m/v) bij PostNL

Helaas was het een tijdelijke fucntie maar leuke periode ervaard .
Ik heb hier 2 jaar lang gewerkt als postsorteerder.De werkdruk is heel erg hoog werkt bijna je rug krom.En ik kreeg ook nog eens een loonsverlaging na een tijdje.Kort en simpel gezegd het is het niet waard voor loon je ervoor krijgt.
Minpunten
Zwaar werk
Het is meestal druk in de drukke maanden...en relaxed daar buiten.
Zo slechts alles. Echte k..bedrijf. Onbeleefd mensen werken door hier.
saai werk en weinig loon, was verder wel gezellig alleen niemand mocht de baas
- Fysiek zwaar werk voor minimumloon - Management verleent medewerkers niet op tijd toegang tot werkvloer, en wil vervolgens de minuten die medewerkers voor toegangspoorten staan te wachten niet uitbetalen. - Repressieve bedrijfscultuur want op kritiek volgt ontslag. PostNL verstrekt geen toegangspasjes aan hun uitzendkrachten, en doet vervolgens de verschillende deuren niet open als medewerkers aanbellen. Hierdoor staan medewerkers minutenlang te wachten tot ze de werkvloer op kunnen. Vervolgens wil PostNL medewerkers de tijd niet uitbetalen die ze op tijd op locatie zijn maar niet op tijd de werkvloer worden opgelaten. Uitzendkrachten die dit probleem aankaarten worden vervolgens niet meer ingepland. De bedrijfscultuur is dus zo dat problemen aankaarten en bespreken dus leidt tot 'ontslag' van medewerkers.
Gezellig werkplek en je kan er veel uren maken als je daarvoor open staat
Ik deed er post sorteren maar het was gewoon niet mijn ding ik vond het te eentonig.
Helaas is het werk bij PostNL er na de vele reorganisaties niet bepaald beter op geworden. Voltijdbanen zijn veelal opgeheven. De kwaliteit heeft sterk te lijden gehad onder de vele reorganisaties en bezuinigingen. Ik vind het verder jammer dat de werksfeer in de loop der jaren sterk achteruit is gegaan. Mijns inziens was dit helemaal niet nodig geweest. Een gemiste kans derhalve!
veels te zwaar werk alleen maar sjouwen dozen van 40 kg ..
Ik zou graag meer willen werken sommige diensten sluiten niet op elkaar aan. Het nul uren contract geeft geen zekerheid. Leuke collega's Je kan na een opleiding op verschillende afdelingen werken.
Helaas na 3dagen al ontslagen waarvan de eerste werkdag al slecht verliep ondanks foute en langzamer te zijn staan ze niet open voor wajongers. En krijg je niet goed genoeg in leer tijd. Veel stress en te hoge werkdruk haast geen of te korte pauzes! Wel een gezellig team maar in mijn ogen veel te comercieel.
Pluspunten
Aardige mensen goed loon.
Minpunten
Slecht ingeleerd worden weinig pauzes veelste hoge werkdruk
Toen ik aangenomen werd, was het echt leuk. Hoefde toen maar om 7:15 uur te beginnen tot ongeveer 11:00 uur. Er werden niet constant mensen weggestuurd en teams werden niet constant uit elkaar gehaald om de tekorten op te splitsen. Tegenwoordig werk ik om 6:30 uur, maar heb vele collega’s die wel al om 5:00 of 5:30 uur beginnen. Terwijl je dezelfde tijd eindigt als toen met 7:15 uur. Misschien vind je dat niet erg, maar ze willen nu wéér het gaan vervroegen naar 4:00 uur. De werkdruk is hoog, mensen zijn ongelukkig en het is gewoon slecht geregeld. Maar PostNL heeft zoveel herorganisaties dat je het gewoon niet meer bijhoudt. De ene maand moet je het op deze manier doen en de andere maand zo en daarna weer op de oude manier.
De werknemers waren hele fijne mensen, echter werkte je keihard en kreeg je weinig geld. Het is een enorme top down structuur dus er wordt vrijwel niet geluisterd naar mensen die werkzaam zijn in de onderste lagen. Dit zorgt voor veel spanning op de werkvloer. De teamcoaches moeten alles oplossen en moeten soms wel aan 2 tot 3 teams tegelijk leiding geven.
Typische dag tijdens de kerstperiode was relaxed. je komt aan en gaat rustig aan het werk. Je kreeg een taak toegewezen en ging naar de betreffende locatie in het pand. Daar werd vervolgens de post gesorteerd.
Als uitzendkracht doen ze maar met wat zij maar willen. Na 2 dagen kon ik weer gaan omdat ik niet snel genoeg was. Nu weet ik waarom er post blijft staan . Ze sturen iedereen weg die volgens hun niet snel genoeg zijn. Mag hetvuetsje minder zijn als je 61 bent
Pluspunten
Gezellige collega's op de werkvloer
Minpunten
Leidinggevenden hebben geen enkel gevoel
zitten je een beetje op te jagen, en als je maar even tegensputtert lig je er uit, zonde van je tijd
Pluspunten
Minpunten
waardelozen werktijden, waardeloos betaald etc etc
Prima samen werking met dit bedrijf alleen is het heel eentonig maar voor een korte tijd prima te doen.
ik vond het leuk om te werken vooral de mensen om je heen om mee te werken is leuk. het is wel flink aanpakken en doorzetten.
Doe jezelf dit werk niet aan. Mensonterende werkomstandigheden. De leidinggevenden zijn net een stelletje verveelde kleuters.
Pluspunten
N.v.t
Minpunten
Deze baan
Je moet echt snel werken. Saai en niet vrindelijk mensen. Je moet goed contoleeren je uren.(altijd foto maken van de presentie listen).
Pluspunten
werk zonder diplomas
Minpunten
laag loon, druk