PostNL

Reviews voor Postbezorger (m/v) bij PostNL

Het werken als postbezorger in de buitenlucht is voor mij het beste wat er is. Het contact dat je met de klanten hebt door dit werk is ook leuk. Alleen het salaris hoef je het niet voor te doen en de uren helemaal niet. Dit werk is leuk voor mensen die 8 tot 15uur per week willen werken, meer uren zit er helaas niet in wat zonde is. Wel kan je ervoor kiezen ook in de ochtend te sorteren, dan kom je ongeveer uit op 28/32uur in de week.
Pluspunten
Buiten werk, collega’s
Minpunten
Salaris, uren
Voor 9 euro en 25 cent bruto een belachelijk laag en onder gewaardeerd uur loon.de top van post .no mogen alleen hun zakken vullen met gemiddeld 7 a8 duizend euro per maand
Pluspunten
Minpunten
Salaris
Je start je dag rond een uur of 11, met je eigen fiets, en laadt deze in bij een postkist of bij een depot. Elke dag is anders, door het weer, maar ook doordat je niet precies weet hoe laat de post komt, hoeveel post er is en of er ook andere bijzonderheden zijn. Je werkt voornamelijk alleen en zelfstandig, af en toe geef verwijs je een ontvanger van pakketjes of andere post naar de klantenservice als er een klacht of een vraag is (tenzij je die klacht heel makkelijk zelf kan oplossen of het een makkelijke vraag is). Het zelfstandig en alleen werken wordt op afstand gemonitord door PostNL via de app op veelal je eigen mobiel (hiervoor krijg je zo'n 8 euro p/mnd onkosten vergoeding voor je iabonnement), je logt hierop in en (net als met een ouderwetse tijdklok vroeger) start je de wijk door op een 'startknop' te drukken en scant regelmatig een pakketje (met locatie), ook wordt op deze app je looptijd bijgehouden.
flexibel werken met geweldige mensen. Daar kan het nooit mee misgaan.
Arrogant. Vanaf het begin veeleisend, zonder kans het te mogen leren. Contract na 3 weken werken nog niet rond. Moest van leidinggevende hier zelf dagelijks achteraan. Na een dikke 20 minuten wachten, kreeg ik iemand bij personeelszakenen te pakken, om te horen dat ze nog steeds niet weten wat het probleem is. Slechte begeleiding. Negatieve werksfeer, weinig geduld met nieuwe mensen, als postvoorbereider! Afschuwelijke ervaring, terwijl ik toch al meer dan 25 jaar als verpleegkundige heb gewerkt. Men dacht dat dat waarschijnlijk minder moeilijk was. Hoezo arrogant. Dit was in Best. Raad het iedereen af.
Pluspunten
Minpunten
Zie uitleg. Teveel om hier wederom te herhalen.
Ik had een 10 uur per week contract, ik zou het prima hebben gevonden als ik 5 tot 7 uur meer deed, maar het ging daar ver boven. Daardoor had ik discussies met de teamleiders, hij zei dat part-time werkers niet bij PostNL passen. Ik been een alleenstaande ouder met twee minderjarige kinderen, en ik dacht dat dit werk goed bij mijn ritme zou passen omdat ik maar twee of drie uur per dag hoefde te werken. Dus ik ben ontslagen, omdat mijn teamleider mij de lange routes besloot te geven, die niet in mijn tijdroosters pasten (of mijn contract). Ook al zei ik in de laatste drie maanden dat ik niet meer dan drie uur per dag kan. Vandaag kreeg ik weer een hele lange route, met de post die ik daarvoor niet kon doen. Triest maar waar. De contracten tellen voor niks.
Fijn werk, veel vrijheid, als je maar zorgt dat je de post op tijd in de bussen hebt zitten.
I work as postman with post.nl. Deals with the sorting and delivery of letters and small packets in Amsterdam.
Er wordt van je verwacht dat je binnen een bepaalde tijd alle brieven van jouw wijk bezorgt. Het is erg voor de hand liggend werk en je komt weinig in aanmerking met andere mensen. Gewoon muziek op en gaan.
Pluspunten
Zelfstandig werken
Minpunten
Het weer
Zou het niemand aanbieden dit werk .het is dat ik geen rijbewijs heb anders had ik een andere baan
Pluspunten
Lekker buiten geen baas rond je
Minpunten
Je verdient er heel weinig
Het ligt helemaal aan je teamcoach hoe je dag eruit gaat zien. Er zijn veel veranderingen binnen het bedrijf, bezuinigingen zijn vanaf hogere hand belangrijker dan de werknemer. Als je van buiten werken en extreme weersveranderingen houdt en het kunt verkroppen dat het bedrijf continu veranderingen invoert is het een prima baan. Als je een flinke dosis verantwoordelijkheidsgevoel hebt, want je bent verantwoordelijk voor andermans post, alleen dan ben je geschikt! Je hebt heel veel vrijheid, je baas loopt niet over je schouders mee te kijken, je kan post bezorgen wanneer jij wil, mits het vóór 17:00 bezorgd is.
productieve omgeving met veel vrijheid en zelfstandigheid in de uitvoering werkzaamheden. Lekker in de buitenlucht en veel in beweging.
Pluspunten
vrijheid in te vullen werkuren
Minpunten
geen hoge verdienste
Door weer en wind, weinig uren, nooit bedrijfskleding gekregen
Pluspunten
Zelfstandig, Buiten
Minpunten
(te) weinig tijd voor postrondes
Goed bedrijf om voor te werken. Flexibele werktijden.
Voor de mensen die sorteren is het daar slecht werken. Werkdruk is hoog. De teamleiders zijn onaardig (sommigen).
Het is een leuke parttime baan, altijd buiten en onder de mensen.
Pluspunten
Zelf je tijden indelen, tot op een bepaalde hoogte
Minpunten
Door weer en wind
Je werkt zelf standing in je eigen wijk. Tijdens post bezorgen moeten we ook sorteren en pakketjes af geven
Pluspunten
Zelfstandig werken
Minpunten
Te wijnig uren voor je wijk. En te veel handelingen te gelijk
Stoffig, vieze sorteerkasten, veel te warm, met timer klokken of je wel snel genoeg sorteert, 15 min pauze waarvan 5 min. lopen naar de "kantine" en in de rij staan bij koffieapp Communicatie naar personeel agressief, dus je gaat mee met de volgende beslissingen en je hebt 2 keuzes: a) je werkt mee en houdt je mond of b) je rot op. De onzekere toekomst en van a naar b naar c verhuizen van de werklocatie en de manier waar ze vooral met het personeel dat daar al hun hele leven werkt mee omgaan is voor mij de reden om er zsm weg te gaan. Verder vond ik mijn team top, maar de kans dat die uit elkaar werd gehaald was ook vaak aanwezig.
Pluspunten
vroeg thuis 's morgens
Minpunten
vroeg opstaan, geen sociaal leven
PostNL is een groot bedrijf waar een beginner goed aan de slag gaan. Dit geldt niet voor mensen die werkervaring hebben ivm lage loon. Het baan is heel makkelijk uit te voeren, maar je wordt niet uitbetaald voor het werk wat je doet in het depot.
Pluspunten
Goede starters bedrijf
Minpunten
Geen loon wanneer je in het depot bezig bent!
Je moet halverwege de dag beginnen, je kunt er geen andere dingen bij combineren, moet warme kleding aan ook als t 30 graden is en het werd slecht betaald.
Pluspunten
lekker bezig in de buitenlucht
Minpunten
nooit vroeg beginnen altijd maar wachten hoe laat de post geleverd wordt
Leuke baan terwijl je opzoek bent naar iets wat meer uitdagend is.