PostNL

Reviews voor Postbezorger (m/v) bij PostNL

Het werken als postbezorger in de buitenlucht is voor mij het beste wat er is. Het contact dat je met de klanten hebt door dit werk is ook leuk. Alleen het salaris hoef je het niet voor te doen en de uren helemaal niet. Dit werk is leuk voor mensen die 8 tot 15uur per week willen werken, meer uren zit er helaas niet in wat zonde is. Wel kan je ervoor kiezen ook in de ochtend te sorteren, dan kom je ongeveer uit op 28/32uur in de week.
Pluspunten
Buiten werk, collega’s
Minpunten
Salaris, uren
het leukste van de baan vond ik het actief zijn. fietsen door de wijken en overal de post in de bussen doen . baan is niet moeilijk alleen is de werkdruk erg hoog.
Laag inkomen ook wanneer je werkt als student om bij te verdienen voor je studie, weinig sociale contacten, en weinig mogelijkheden om door te groeien in het vak, kan ik deze baan enkel aanraden wanneer je nog heel jong bent en nog niet te veel kosten moet dragen.
Door een voortdurende drang naar reorganisatie om de kosten in de hand te kunnen houden is postbezorging wat ingewikkeld geworden en het management werkt niet vanuit de bezorging maar van boven af. Leuk is het in beweging zijn en contacten hebben met je klanten in de straat
Pluspunten
buiten zijn in beweging en sociale contacten
Minpunten
de eeuwige drang tot reorganisatie
Ik moet continu achter aan zitten dat gewerkte uren ook betaald worden. Het is namelijk nooit voorspelbaar hoe lang het duurt en de hiervoor door Postnl ingeplande tijd is structureel te weinig. Bijvoorbeeld 35 minuten werktijd voor een bezorgwijk waar het al 30 minuten duurde om naar de werklocatie te komen. Soms zoals vandaag ben ik ineens helemaal niet ingedeeld.
Pluspunten
Vrije tijdsindeling
Minpunten
Het is vaak meer werk en duurd langer dan je denkt
Werk is met hoge tempo maar jij hebt goede collega’s, salaris altijd op tijd, collectiviteit korting op jou zorgverzekering, korting op dagjes uit. Goede kerstpakket en traktatie.
Pluspunten
Salaris op tijd
Minpunten
Te hoge werktempo, elke jaar worden de afstanden groter en krijg jij hetzelfde voor betaald.
Dit is de slechtste bijbaan die ik ooit heb gehad. Ik werd zwaar onderbetaald en moest langer doorwerken, terwijl ik daarvoor niet betaald kreeg.
Pluspunten
N.v.t.
Minpunten
Langer doorwerken maar niet uitbetaald krijgen en zwaar onderbetaald werk
Ik heb 10 jaar met veel plezier bij Post Nl gewerkt om het werk leuk was en de collega's ook, alleen het salaris mocht wel iets beter.
Pluspunten
Lekker aktief bezig in de buitenlucht
Minpunten
salaris te laag
Tis goed werk als je van buiten werken houdt en tis fijn als bij baan om snel wat bij te verdienen als er fouten zijn word dat niet kwalijk genomen en snel opgelost zijn ook vriendelijk naar hun werknemers
Fijn en goed bedrijf om te werken,heb het er 48 jaarvolgehouden
Dit werk doe ik graag,je bent altijd in de buitenlucht,dus goed voor je gezondheid, Zelfstandig werken is ook bij dit werk erg leuk.en je komt altijd wel iemand tegen waar je"'een praatje"mee kunt maken.
Pluspunten
je kunt er een baan bij doen
Minpunten
elke zaterdag
In Postnl werkte ik als poetvoorsoorter die niets te maken had met ICT. Dat was een uitdaging als mijn eerste Nederlandse kennis met werksituatie. Daar waardeer ik en ik ben tevreden over Postnl en nu ik wil een stapje verder.
Werken bij postnl is er leuk. Maar ik maak te weinig uren en werk het liefst niet of zo weinig mogelijk op de zaterdagen.
vaak zwaar werk te weinig personeel. te weinig betaald worden.
Postbezorgers hebben weliswaar officieel minder post te bezorgen dan vroeger, maar de hoeveelheid pakketjes neemt hand over hand toe. Nu is daar op zich weinig mis mee, in de zin dat het werk oplevert. Maar waar we eerst alleen 'brievenbuspakketten' meekregen, hebben we steeds vaker te maken met pakketten die niet in de bus passen. Dus moet je aanbellen, en als mensen dan thuis zijn, moeten we niet zelden vier of vijf verdiepingen naar boven lopen, of als we geluk hebben, met de lift. En dat terwijl je je postfiets/postkar niet onbeheerd mag achterlaten, ivm diefstal. Als mensen niet thuis zijn, moeten we of bij de buren proberen (wat steeds meer mensen weigeren) of naar een pakketpunt. Verder is dit jaar ook de combibundel ingevoerd, wat er op neer komt dat, door bezuiningen op sorteerpersoneel en vervanging daarvan door machines, we nu deels op straat de post nog even mogen sorteren. Dit, samen met de pakketten, kost steeds meer tijd. Je zou zeggen, nou dat is mooi, meer werktijd is meer verdienen. Echter werken we met een app, waarin de basistijden steeds krapper lijken te worden. Extra werk mag wel bijgeplust worden, maar soms wordt dit botweg afgekeurd. Als je het onder een 'verkeerde' reden boekt bijvoorbeeld. Zo moesten we, sinds de invoering van de combibundel, extra tijd onder 'speciale producten' boeken. Zonder aankondiging is dit blijkbaar vorige week veranderd, want opeens wordt extra tijd onder die post afgewezen. En krijg je een sms dat je het onder 'meer post' moet boeken. Ondertussen kun je dat dan niet meer aanpassen. En het komt ook voor dat - meer...
Meest waardeloze bedrijf (met Postedd) waarvoor ik heb gewerkt. Veeeeeel te veel kaderpersoneel. Bezorgers worden meer dan slecht betaald en behandeld
Je moet in weer en wind de post bezorgen dus dat kan tegenvallen maar aan de andere kant doe je ontzettend leuke contacten op waar je ook buiten het werk wat aan kunt hebben.
leuke veelzijdige werkomgeving welke, helaas door reorganisatie gaat verhuizen.
Helaas, door al de bezuinigingen is het werken er niet gezelliger op geworden. Nauwelijks tot geen communicatie met collega's en heel weinig informatie van het management over het te voeren beleid tijdens zo'n reorganisatie.
Groot bedrijf, veel mensen. Sommige aardig, andere minder. Of je het daar een beetje naar je zin zult hebben hangt vooral af van je direct leidinggevende en de collega's van je team. Zit je in het verkeerde team of heb je de verkeerde leidinggevende dan zal het minder zijn. Het werk zelf kan je op de automatische piloot doen maar er wordt wel verwacht dat je meters maakt. Vroeg beginnen dus vroeg klaar. Fijn als je nog andere dingen gedurende de dag wilt doen. Het bedrijf is volop aan het reorganiseren en hierdoor is er veel onrust op de werkvloer. Voor mensen met een tijdelijk contract is er totaal geen uitzicht op doorgroeien of vast contract. Zij zijn voornamelijk opvulkrachten en worden er uitgeknikkerd wanneer mogelijk. Leiding is totaal niet geĂŻnteresseerd in wat werknemers willen. Hoewel de meesten dat zelf ook niet weten. Werkplek op Terbregseweg in Rotterdam is oud, vies, kaal en ongezellig.
Altijd in de buitenlucht, bij regenachtig weer iets minder leuk omdat het niet te voorkomen is dat de post nat wordt. Fijne teamcoach.