PostNL

Reviews voor Postbezorger (m/v) bij PostNL

Leuk bedrijf! Lieve collega’s, veel geleerd! Zou zo terug gaan
De district manager ( nam begint met een F) schreeuwt tegen je. Duldt geen tegenspraak. Was niet voor reden vatbaar. Wil dat je gaat werken, ookal heb je in de ochtend een zware epileptische aanval gehad en sta je nog te rillen. In 2019 ging er een nieuw depot open en de manager F had geen sleutel en de poort ging om 18 uur dicht. We konden dus niet op het terrein komen en moesten over het hek klimmen om de spullen terug te leggen en onze eigen spullen uit het depot te pakken. Ik heb nog nooit zo'n onbekwame manager meegemaakt. Dat hij zijn functie nog mag uitvoeren.
Momenteel werkzaam voor 25 uur in de week. Relaxte baan. Snel te leren. Post sorteren. Goede omgang met collega’s, teamleiders.
I loved working with postnl even tho I had to leave to fulfill my studies...
Geen enkele dag is hetzelfde wanneer je werkt bij PostNL, je krijgt elke dag andere pakketjes andere brieven en andere folders die JIJ bij de mensen thuis moet bezorgen. Bij het werk moet je wel hard doorwerken maar als je lekker rond aan het fietsen/lopen bent met muziek in voelt dit al een stuk relaxter.
Ik werk hier nu 6 jaar, de sfeer samen met alle collega's is erg gezellig. Postbezorgen doe je toch echt zelf in je eigen tijd. Voor problemen kan ik bij mijn teamleider terecht, hoger management heb ik nooit gezien of gesproken.
Pluspunten
Werken in eigen tijd
Minpunten
Slecht weer
Lekker buiten werken , eigen baas als de post maar op tijd bezorgt wordt.
goede omgevind, veel buiten werken wat erg fijn was.
Ik werkte daar graag, omdat tijd prive en werk op dat moment ideaal voor mij was.
Als de post op het depot binnen is laad je je fiets vol en ga je de post bezorgen.
goede werkgever waarbij de werkdruk over de afgelopen jaren enorm is toegenomen
It was fine. The problem was mostly the weather. But nothing to do with postNL itself.
Minpunten
slecht bedrijf met een zeer trieste bedrijfsvoering postbezorgers worden als pakezels behandeld en daar is geen begrip voor
Pluspunten
Minpunten
lange werkdagen, veel druk, wordt met de werknemers geen rekening gehouden
Op het depot van PostNL heerste altijd een fijne werksfeer.
Het is veel en zwaar werk in weer en wind, hiermee moet je rekening houden.
Prima werksfeer op depot, om de week 30 minuten bijpraten door teamleider, zelfstandig op pad om post te bezorgen. Minpunt; door overname sandd te veel “aan de bewoners van - post” wat irritatie wekt bij postbezorgers EN klanten! Onaangename gevoel een veredele reclamebezorger te zijn die vaak uitgescholden wordt want klant heeft nee/nee sticker en wij moeten toch bezorgen omdat er een adres op staat!
veel geleerd , over het management kan ik niks vertellen, niets moeilijks aan deze baan
Ik heb altijd met veel plezier bij Postnl gewerkt, met vooral fijne collega's. Het leuke is, dat je collega's hebt van 17 tot zelfs 70 jaar. Er hangt (in ieder geval in Arnhem) een informele sfeer. Wat ik vooral positief vind, dat je ook als 60 jarige (wat ik ben) bij Postnl de kans krijgt om aan de slag te gaan. Verder vind ik positief, dat er tijdens elke feestdag (Pasen , Sinterklaas enz) wel een klein presentje is. Dat hoeft het bedrijf tenslotte niet te doen. Het zijn de kleine dingen die het doen ;-) Wat ik een nadeel vind is, dat er geen kans meer is op een vast dienstverband, en dat ik er in mijn geval,  nou voor de tweede keer een half jaar uit moet. Ik ben 17 jaar in vaste dienst geweest, en wegens een reorganisatie samen met de rest van mijn afdeling overcompleet geraakt. Er zullen vast heel veel mensen in dezelfde situatie zitten. Het is jammer dat Postnl mensen die zichzelf jarenlang binnen het bedrijf bewezen hebben, ook geen kansen biedt op een contract voor onbepaalde tijd. Het is heel frustrerend om iedere dag een vacature langs te zien komen voor voorbereider, terwijl jij thuis zit, en dolgraag weer aan de slag wilt. Verder is het voor het bedrijf ook een verlies , als het voortdurend goede ingewerkte mensen laat gaan. Buiten dat ene negatieve aspect, heb ik het er altijd heel erg naar mijn zin gehad , en hoop ik over een paar maanden mijn collega's weer te begroeten.
Het is een ideale bijbaan als je een makkelijk kans opzoek om buiten te lopen (jij werkt buiten hele middag). Maar, het kan ook een zwaar werk worden. Dus moet jij jouw lichamelijke situatie erg goed zijn.
Leuk werk, helaas geen afwisselend werk. Je moet wel snel en accuraat werken
Pluspunten
Collega’s onderling helpen elkaar
Minpunten
Hoge werkdruk dus je moet onder druk en stress kunnen werken
Zou niemand aanraden om bij postnl te werken. Heb gehoord dat Sommige van Sandd ook niet bij Postnl willen werken, omdat ze het een rot bedrijf vinden.