PostNL

Reviews voor Postbezorger (m/v) bij PostNL

Ik heb gewerkt in zoetermeer, het team was erg gezellig. Onderling veel plezier gehad, soms is het stressvol en zijn de kratten erg zwaar. Je werkt t het af is, het betaald helaas niet zo goed en ondanks dat ik wel wilde kon ik niet extra werken. Ik had maar een 9uur pw contract, anderen 12uur. Dat voelde soms oneerlijk.
Blijf hier weg als je geen power en missie hebt.
Pluspunten
Veel collega
Minpunten
Low €
Ik heb een jaar , met veel plezier, bij de post gewerkt en zou het zo weer doen, ware het niet dat dit werk voor mij te zwaar werd. Je bent vrij, moet wel tegen het Nederlandse weer kunnen.
Pluspunten
Vrijheid en super leuk werk
Minpunten
Slecht betaald en werktijden midden op de dag
Ik ontving de tassen met brieven, scheidde ze op postcode, legde ze in de kar, heel blij ging ik de straat op om de correspondentie te bezorgen, ik groette iedereen in de buurt, na een lange wandeling kwam ik terug met de lege tassen en blij om een dag werken achter de rug hebben.
Pluspunten
correspondentie bezorgen
Minpunten
sorteer de kaarten
Laatste half jaar lange dagen en slechte werkdruk niet haalbaar
Pluspunten
Minpunten
Lange werkdagen en slechte werkdruk
Het werk is erg zelfstandig, met veel verantwoordelijkheid. Toch is het salaris laag. Je moet alles zelf oplossen, PostNL geeft vaak niet thuis. Planning is waardeloos, ze regelen alles op het laatste moment of helemaal niet. Je moet constant je grenzen aangeven en dan nog gaan ze er het liefst overheen.
Pluspunten
Zelfstandig werk
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden, laag salaris, slechte bedrijfscultuur, geen respect voor werknemers
hard werken in alle weersomstandigheden. doe je te lang over je loopronde heb je pech kreeg je niet uitbetaald.. zwaar werk echt onderbetaald voor het werk wat je moet doen.
Leuk bedrijf om voor te werken niet alles is perfect maar dat is nergens zo. Je bent veel op jezelf maar word ingewerkt enige wat je moet kunnen tijdens het post bezorgen is doorlopen, lezen en schrijven. Verder sta je wel onder lichte tijdsdruk maar er word rekening gehouden met het weer. Best een redelijk salaris per uur alleen weinig uren mogelijk.
Pluspunten
Salaris, teamleider, collegas, werkdruk, prive
Minpunten
Weinig uren mogelijk
Ik heb een hele leuke tijd bij PostNL gehad. Ik heb er vier jaar als zaterdagbezorger gewerkt en een jaar als postbezorger (vijf dagen per week). De werksfeer was zeer goed. Ik heb op vier verschillende depots gewerkt, maar op één na waren alle collega’s ontzettend aardig, belangstellend en gezellig. Ik ben daardoor altijd met plezier naar het werk gegaan. De vriendschap die ik op het werk heb gevonden, is mij veel waard en zal ook blijven. Ik vond het een voordeel dat ik veel verschillende wijken mocht lopen, zodat ik veel afwisseling in het werk had. Verder vond ik mijn leidinggevende en de medewerkster van de administratie erg aardig en begripvol. Een nadeel was het salaris in verhouding tot het werk. Het werk kon behoorlijk zwaar zijn, en toch verdiende ik het minimumloon. Een ander nadeel was de verdeling van de uren. Ik werkte ongeveer 3,5 uur per dag (16 uur per week), maar twee dagen van 8 uur was beter geweest in verband met mijn studie. Om deze twee redenen ben ik op zoek gegaan naar een andere baan en die heb ik ook gevonden. Daarom neem ik over een maand afscheid bij PostNL, na een mooie tijd!
Pluspunten
Leuke collega’s, fijne leidinggevende en administratief medewerkster, gevarieerd werkaanbod
Minpunten
Minimumloon, verdeling van de uren
PostNL wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Hebben altijd wel een antwoord waar ze weer mee wegkomen. Teamleider neemt vaak de telefoon niet op maar bellen jou wel s’avonds als ze wat van je moeten. Weinig contracturen maar wel moeiteloos het dubbele laten draaien wegens personeels gebrek. Je moet geld bijleggen om de fietsreperaties te bekostigen de vergoeding hiervoor steld niks voor. Je kunt er niet van leven/ geen vaste contracten. Uitbuiters die de naam Koninklijk ....niet waard zijn. Wel hoge eisen stellen tegenover een belachelijk laag loon. Herkennen zich nooit in een klacht. Je moet letterlijk echt alles zelf doen.
Pluspunten
Geen baas die op je vingers kijkt, maar dat is het dan ook.
Minpunten
Dat zijn er te veel om op te noemen.
De district manager ( nam begint met een F) schreeuwt tegen je. Duldt geen tegenspraak. Was niet voor reden vatbaar. Wil dat je gaat werken, ookal heb je in de ochtend een zware epileptische aanval gehad en sta je nog te rillen. In 2019 ging er een nieuw depot open en de manager F had geen sleutel en de poort ging om 18 uur dicht. We konden dus niet op het terrein komen en moesten over het hek klimmen om de spullen terug te leggen en onze eigen spullen uit het depot te pakken. Ik heb nog nooit zo'n onbekwame manager meegemaakt. Dat hij zijn functie nog mag uitvoeren.
Momenteel werkzaam voor 25 uur in de week. Relaxte baan. Snel te leren. Post sorteren. Goede omgang met collega’s, teamleiders.
I loved working with postnl even tho I had to leave to fulfill my studies...
Geen enkele dag is hetzelfde wanneer je werkt bij PostNL, je krijgt elke dag andere pakketjes andere brieven en andere folders die JIJ bij de mensen thuis moet bezorgen. Bij het werk moet je wel hard doorwerken maar als je lekker rond aan het fietsen/lopen bent met muziek in voelt dit al een stuk relaxter.
Ik werk hier nu 6 jaar, de sfeer samen met alle collega's is erg gezellig. Postbezorgen doe je toch echt zelf in je eigen tijd. Voor problemen kan ik bij mijn teamleider terecht, hoger management heb ik nooit gezien of gesproken.
Pluspunten
Werken in eigen tijd
Minpunten
Slecht weer
Lekker buiten werken , eigen baas als de post maar op tijd bezorgt wordt.
goede omgevind, veel buiten werken wat erg fijn was.
Ik werkte daar graag, omdat tijd prive en werk op dat moment ideaal voor mij was.
Als de post op het depot binnen is laad je je fiets vol en ga je de post bezorgen.
goede werkgever waarbij de werkdruk over de afgelopen jaren enorm is toegenomen
It was fine. The problem was mostly the weather. But nothing to do with postNL itself.