PostNL

Reviews voor Postbezorger (m/v) bij PostNL

Leuk bedrijf! Lieve collega’s, veel geleerd! Zou zo terug gaan
Al weer 5 jaar met veel plezier gewerkt. Helaas weer contract beëindiging na 3 jaar. Geen uitzicht op vaste baan bij functie als Postvoorbereider.
Pluspunten
Veel vrijetijd na het werk.
Minpunten
Vroeg beginnen. In mijn geval 5.30 uur.
Leuke collega's! Werkdag begon altijd met een gezellig praatje. Flexibele werktijden. Lekker in de buitenlucht werken.
Pluspunten
Flexibele werktijden, relaxte sfeer
Goede opdrachtgever die er alles aan doet om het je naar de zin te maken binnen de mogelijkheden die er zijn.
Pluspunten
Betaald altijd op tijd
Minpunten
Post nl is leuk als bijbaan goede werkgever..door weer en wind moet de post bezorgd worden op een nette manier doe je dit werk neem het serieus.
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Weinig uren 3 per daf
Zelf heb ik altijd met veel plezier bij Post NL gewerkt en heb mooie Post jaren beleefd!!!
Pluspunten
Vriendelijke collega's
Minpunten
Lange werkdagen soms
Ik kan me voorstellen dat bezorgen met busjes leuk is, maar de gewone post is zeer vervelend werk. Mensen die daar werken zijn een van de twee dingen: of ze houden er oprecht van om post te bezorgen, of het zijn mensen die denken dat ze daar een leven opbouwen zijn. Na mijn ontslag werd ik, ondanks vele gezellige uren samen, aangekeken alsof ik een vreemdeling was. Erg jammer, erg slechte werksfeer (bij de bezorgers op fiets).Als klap op de vuurpijl: toen ik me ziek had gemeld geloofden ze me niet en kwam de leidinggevende me opzoeken op mijn adres. Toen bleek dat ik niet in bed lag, maar op de bank zat, kon ik mijn spullen inleveren. Belachelijk. En raar. Wel zeggen dat "we nu geen tijd hebben om alle post te bezorgen" maar wel 20 minuten bij de deur staan blaffen.
Pluspunten
Buiten werken
Minpunten
Overuren, slechte uitleg, slechte werksfeer, slechte
Was een prima baan, wel veel werk en hard werken. Redelijk goed salaris
Erg leuke baan postbezorger, jaren met plezier gedaan. Collega's zijn vriendelijk. Zo jammer dat er steeds maar steeds minder tijd gegeven wordt voor de post en er een hogere werkdruk is ontstaan. De ingebruikneming van de app en dat vest, de toevoeging van pakketjes en het sorteren van post maakte het werk helaas niet leuk meer. Ik wilde wat meer verdienen, maar om een derde wijk erbij te doen, was gewoon teveel van het goede en heb ik een andere baan gevonden.
Pluspunten
Vriendelijke collega's
Minpunten
Hoge werkdruk, post sorteren, app gebruik, te weinig tijd voor bezorging (en dus loon)
Slecht betaald werk. Altijd wat bij post.nl.Heel stress vol werk.Het is geen doen door weer en wind en risico dat je fiets kapot is met zon bepakking.Het is geen doen.Meer een bijbaantje voor mensen die dit als extra inkomen zien of scholieren.Maar uit de bijstand komen met dit werk is geen doen.
Pluspunten
Als je tegen buiten werken kan en dit leuk vind. Zelfstandig werken, geen collega waar je mee samen hoeft te werken
Minpunten
Stress, koud/regen weer wind, altijd wel wat, zelf voor fiets zorgen die er flink onder lijdt.
Als postbezorger super fijn werk gedaan. Hele betrokken teamleiders. Jammer dat je maar weinig uren kan krijgen. Fijne sfeer met collega's.
Pluspunten
Winst gaat in pensioenfonds, persoonlijk betrokken teamleiders
Minpunten
Weinig uren op contract
Ik heb gewerkt in zoetermeer, het team was erg gezellig. Onderling veel plezier gehad, soms is het stressvol en zijn de kratten erg zwaar. Je werkt t het af is, het betaald helaas niet zo goed en ondanks dat ik wel wilde kon ik niet extra werken. Ik had maar een 9uur pw contract, anderen 12uur. Dat voelde soms oneerlijk.
Blijf hier weg als je geen power en missie hebt.
Pluspunten
Veel collega
Minpunten
Low €
Ik heb een jaar , met veel plezier, bij de post gewerkt en zou het zo weer doen, ware het niet dat dit werk voor mij te zwaar werd. Je bent vrij, moet wel tegen het Nederlandse weer kunnen.
Pluspunten
Vrijheid en super leuk werk
Minpunten
Slecht betaald en werktijden midden op de dag
Ik ontving de tassen met brieven, scheidde ze op postcode, legde ze in de kar, heel blij ging ik de straat op om de correspondentie te bezorgen, ik groette iedereen in de buurt, na een lange wandeling kwam ik terug met de lege tassen en blij om een dag werken achter de rug hebben.
Pluspunten
correspondentie bezorgen
Minpunten
sorteer de kaarten
Laatste half jaar lange dagen en slechte werkdruk niet haalbaar
Pluspunten
Minpunten
Lange werkdagen en slechte werkdruk
Het werk is erg zelfstandig, met veel verantwoordelijkheid. Toch is het salaris laag. Je moet alles zelf oplossen, PostNL geeft vaak niet thuis. Planning is waardeloos, ze regelen alles op het laatste moment of helemaal niet. Je moet constant je grenzen aangeven en dan nog gaan ze er het liefst overheen.
Pluspunten
Zelfstandig werk
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden, laag salaris, slechte bedrijfscultuur, geen respect voor werknemers
hard werken in alle weersomstandigheden. doe je te lang over je loopronde heb je pech kreeg je niet uitbetaald.. zwaar werk echt onderbetaald voor het werk wat je moet doen.
Leuk bedrijf om voor te werken niet alles is perfect maar dat is nergens zo. Je bent veel op jezelf maar word ingewerkt enige wat je moet kunnen tijdens het post bezorgen is doorlopen, lezen en schrijven. Verder sta je wel onder lichte tijdsdruk maar er word rekening gehouden met het weer. Best een redelijk salaris per uur alleen weinig uren mogelijk.
Pluspunten
Salaris, teamleider, collegas, werkdruk, prive
Minpunten
Weinig uren mogelijk
Ik heb een hele leuke tijd bij PostNL gehad. Ik heb er vier jaar als zaterdagbezorger gewerkt en een jaar als postbezorger (vijf dagen per week). De werksfeer was zeer goed. Ik heb op vier verschillende depots gewerkt, maar op één na waren alle collega’s ontzettend aardig, belangstellend en gezellig. Ik ben daardoor altijd met plezier naar het werk gegaan. De vriendschap die ik op het werk heb gevonden, is mij veel waard en zal ook blijven. Ik vond het een voordeel dat ik veel verschillende wijken mocht lopen, zodat ik veel afwisseling in het werk had. Verder vond ik mijn leidinggevende en de medewerkster van de administratie erg aardig en begripvol. Een nadeel was het salaris in verhouding tot het werk. Het werk kon behoorlijk zwaar zijn, en toch verdiende ik het minimumloon. Een ander nadeel was de verdeling van de uren. Ik werkte ongeveer 3,5 uur per dag (16 uur per week), maar twee dagen van 8 uur was beter geweest in verband met mijn studie. Om deze twee redenen ben ik op zoek gegaan naar een andere baan en die heb ik ook gevonden. Daarom neem ik over een maand afscheid bij PostNL, na een mooie tijd!
Pluspunten
Leuke collega’s, fijne leidinggevende en administratief medewerkster, gevarieerd werkaanbod
Minpunten
Minimumloon, verdeling van de uren
PostNL wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Hebben altijd wel een antwoord waar ze weer mee wegkomen. Teamleider neemt vaak de telefoon niet op maar bellen jou wel s’avonds als ze wat van je moeten. Weinig contracturen maar wel moeiteloos het dubbele laten draaien wegens personeels gebrek. Je moet geld bijleggen om de fietsreperaties te bekostigen de vergoeding hiervoor steld niks voor. Je kunt er niet van leven/ geen vaste contracten. Uitbuiters die de naam Koninklijk ....niet waard zijn. Wel hoge eisen stellen tegenover een belachelijk laag loon. Herkennen zich nooit in een klacht. Je moet letterlijk echt alles zelf doen.
Pluspunten
Geen baas die op je vingers kijkt, maar dat is het dan ook.
Minpunten
Dat zijn er te veel om op te noemen.