PostNL

Reviews voor Medewerker Klantenservice (m/v) bij PostNL

Goede arbeidsvoorwaarden. Mooi basissalaris met toeslagen en mogelijkheden om thuis te werken. Uitdagende, veelzijdige functie met volop kansen en verantwoordelijkheden. Echter moet je wel tegen een soapcultuur kunnen met een hoop geroddel en negatieve invloeden. Mijn advies is om zo snel mogelijk door te groeien naar een andere afdeling.
De afdeling customer service is een gezellige werkplek met fijne mederwerkers. de sfeer is relaxed en toch een hoog streven naar goed werk afleveren. Soms op zaterdag werken kan wat zwaar zijn. Verder nooit met tegenzin naar het werk gegaan.
Het zijn altijd lange wachtrijen. De trainingen helpen ontzettend.
Pluspunten
Kantine boven
Minpunten
Lange wachtrijen
Dit bedrijf heeft een kantoor in Hoofddorp welke zal samenvoegen met het kantoor in Den Haag. Er staat dus een grote verhuizing op de planning. Je moet dus wel bereid zijn mee te verhuizen als je gesolliciteerd naar een functie bij dit bedrijf.
Vacature staat vol leugens. Ongevraagd advies wordt niet gewaardeerd, want dat valt niet binnen je takenpakket. Je moet klanten helpen, punt uit. Adviezen naar boven toe komen komt negatief op je beoordeling terug. Definitie van Empathie bij Cendris is tegen klant zeggen dat je het vervelend vindt, meer mag je niet zeggen. Dat is alles behalve empatisch. Alle slechte verhalen over het werken in een callcenter komt door mede door een bedrijf als Cendris. Cendris is een dochter van PostNL, maar werkt ook in opdracht van PostNL. Als er bij PostNL iets niet klopt, en je doet een verbetersuggestie, dan gaat dit ten koste van Cendris. Want als het probleem wordt verholpen, bellen er minder klanten en krijgt Cendris minder van PostNL. Dit is een hele ongezonde bedrijfsstructuur, en dit merk je in alles. Een verbetervoorstel zal daarom ook nooit de juiste personen in PostNL bereiken, daar zorgt Cendris wel voor. Cijfers die je moet halen zijn gebaseerd op gemiddelde waardes waarbij ze waardes meegerekend hebben van medewerkers die niet de juiste gespreksmethodes gebruiken (en er vaak ook niet lang werken). Hierdoor zijn onhaalbare waardes onstaan waardoor veel stress ontstaat omdat niemand deze waardes halen kan met het toepassen van de correcte gespreksstructuur.
Pluspunten
Minpunten
Alleen maar
Erg leuke collega's. Veel weerstand aan de telefoon. Beleid van Cendris is erg slecht.
Prima gewerkt daar. Vriendelijke collega's. Goede werksfeer. Nieuw skills geleerd.
De afdeling waar ik werkte daar zaten zeer leuke en creatieve mensen maar voor de rest was PostNL (Cendris) als werkgever niet denderend. Slecht georganiseerd en je verdiend er weinig.
Pluspunten
Gezellige werksfeer
Minpunten
Slechte voorzieningen (oude computers, kapotte stoelen, niet verstelbare bureaus.
Het is een leuk bedrijf om voor te werken. Het is alleen zonde dat men niet in staat is goed te kunnen innoveren.
PostNL is een goede werkgever met relatief goede salarissen. Door dalende postvolume genoodzaakt de broekriem aan te halen.
Ik heb 6 jaar met heel veel plezier gewerkt bij deze werkgever. In een krimpende markt is een hecht team onontbeerlijk.
Weer zo'n bedrijf waar je je 2 jaar voor uit de naad werkt, je klanten super blij met je zijn maar waarvan je baas na 2 jaar flexwerken denkt dat het wel genoeg is geweest voordat je teveel gaat kosten en je uiteindelijk toch maar weer een nummertje was dat te vervangen is...
Pluspunten
8 uur per dag een dak boven je hoofd
Minpunten
Dat waren er meer dan 100
Fijne collega's. Altijd bereid om je te verbeteren. Goede interne opleiding
Pluspunten
Goede begeleiding
Minpunten
Communicatie
Er gebeurd altijd wel wat, veel verschillende mensen waar je mee samenwerkt. Doorgroei mogelijkheden.
  1. Medewerker Klantenservice (m/v)