PostNL

Reviews voor Expediteur (m/v) bij PostNL

PostNL heb ik als een geweldige tijd ervaren. Gezellige collega's, steeds andere chauffeurs op het terrein
Het is best leuk werk want jij en de collega's maken het gezellig met elkaar. De werksfeer verschilt per dag maar van het management moet je het niet hebben, ze zitten liever op hun telefoon. De bedrijfscultuur is niet heel meegaand, je bent maar een nummertje en daar word je regelmatig op gewezen, doorgroeien zit er niet in want anders verliezen zij meer macht.
Pluspunten
Vriendelijke collega's, goede werktijden i.c.m. andere baan/studie.
Minpunten
Slecht en brutaal management, geen mogelijkheid om door te groeien, er wordt op je neergekeken.
Als je gewoon een no-nonsense attitude hebt is dit een prima bijbaantje. Er zijn wel mensen die dit al 6000 jaar doen en soms lichtelijk geirriteerd zijn door de kleinste dingen. Maar het is nog altijd beter dan een levensmoe persoon die je gewoon negeert omdat die al 7000000 jaar hetzelfde boutje aandraait. Mocht je het leuk vinden... als je wat langer werkt, sociaal bent en relatief koppie koppie, dan kun je hier best wat leidinggevende ervaring opdoen.
Pluspunten
Korte diensten
Minpunten
Winter is vaak buitenwerken en vrij druk met feestdagen
Goed ook kans gekregen voor een opleiding toen ik in dienst kwam later was niet meer nodig wegens postcode
de bedrijfscultuur is vrij plat gestructureerd, goed contact met leidinggevende. Post wat houd dat in, meer dan alleen de brieven die wij zelf ontvangen, alles wat wordt aangevoerd moet in de juiste containers worden gelegd, daarnaast heb je veel contact met chauffeurs van het Grootvervoer en ben je verantwoordelijk voor de juiste vrachtbrieven.
ik heb altijd met plezier en nog steeds bij post nl gewerkt, heb steeds wisselende functie gehad waardoor dit nooit verveelde. ik heb bij de post ook de mogelijkheden gehad om extra curssen te volgen zoals een cursus busnispoint medewerker en een cursus lorrie rijden te gaan doen. het is een baan met mogelijkheden, met zeer leuke en gezellige collegas
Pluspunten
leuke werksfeer
Zodra ik aankom bij de vestiging van Postnl in Krimpen a/d IJssel open ik de deur en ben ik als enige aanwezig in het pand. Ik leg mijn persoonlijke spullen weg en loop naar het kantoor om turflijsten uit te printen (een lijst waarop ik alle post mee kan optellen). Vervolgens loop ik naar buiten en tel ik het fust wat buiten voor het pand staat (fust zijn de lege frames en lege rolcontainers en pallets die binnen het pand niet meer gebruikt worden). Dan loop ik naar binnen toe en zet ik lege containers klaar voor de chauffeurs die ritten rijden en hun post komen lossen bij mij. Vervolgens tel ik de post en voer ik het aantal binnengekomen post in op de turflijst. Dan komt er een vrachtwagenchauffeur die alle post komt ophalen en ook het fust wat buiten voor het pand staat. Zodra de chauffeur alles samen met mij heeft ingeladen loop ik naar binnen om de vrachtbrieven te maken op de computer. Dat doe ik aan de hand van de turflijst. Dan overhandig ik de vrachtbrieven aan de chauffeur en rijdt hij richting het grote sorteercentrum om alles af te leveren. En dit alles gebeurt twee keer.Met mijn collega's (de chauffeurs die ritten rijden), de vrachtwagenchauffeur en met mijn leidinggevende kan ik het goed vinden!
Pluspunten
was op mezelf gericht.
Minpunten
geen frisdrank op werk.