PostNL

Reviews voor Accountmanager (m/v) bij PostNL

Het betreft een typische kantoor baan bij een sales functie.
2 jaar als Accountmanager gewerkt bij PostNL. Je draait je eigen bedrijfje binnen de bureaucratie die PostNL heet. Bureaucratie ipv bedrijf, omdat de mentaliteit overeenkomt met die van de overheid. Door de vele reorganisaties voelt niemand zich verantwoordelijk. De vergoeding voor de baan is boven gemiddeld voor het werk. Echter het geduld wat een echt "sales"persoon heft wordt binnen deze organisatie aardig op de proef gesteld. Er zijn herhaaldelijk reorganisaties waardoor de "oude"medewerkers vaak overblijven en de "nieuwe"de organisatie moeten verlaten. Hierdoor is er weinig vernieuwing en ook niet een innovatieve sfeer. Er wordt veel aan vergaderen gedaan maar afspraken worden niet tot nauwelijks uitgevoerd. Daarnaast ben je intern erg bezig om je business te verdedigen. collega's kunnen er met je klant vandoor gaan back up van je manager hoef je dan niet te verwachten.
Pluspunten
reeele vergoeding
Minpunten
Slecht management, overleg cultuur, niemand voelt zich verantwoordelijk; afspraken worden niet nagekomen
Binnen PostNL heb ik gemerkt dat je als werknemer gewaardeerd wordt voor je inzet en de ruimte krijgt en gestimuleerd wordt jezelf te ontwikkelen.Er is geen 9 tot 5 mentaliteit en bent vrij het invullen van je werkzaamheden en werktijden, terwijl er wel duidelijke communicatie en grip met je manager is op gestelde bedrijfs- en persoonlijke doelen. Er wordt duidelijk van bovenaf een strategische koers bepaald en dat kan ook zonder meer personele consequenties hebben. Uiteindelijk is ook de aandeelhouder bepalend in wat doelstellingen worden, hetgeen soms niet reëel is. In mijn ogen wordt de persoonlijke carrière bij management boven het bedrijfsbelang of klantbelang gesteld, hetgeen ik betreur.
Pluspunten
flexwerken, goede secundaire voorzieningen