PostNL

Reviews voor PostNL in Zoetermeer

Ik heb gewerkt in zoetermeer, het team was erg gezellig. Onderling veel plezier gehad, soms is het stressvol en zijn de kratten erg zwaar. Je werkt t het af is, het betaald helaas niet zo goed en ondanks dat ik wel wilde kon ik niet extra werken. Ik had maar een 9uur pw contract, anderen 12uur. Dat voelde soms oneerlijk.
je moet te veel doen in korte tijd . in de 3 jaar dat ik er gewerkt heb werden de loop tijden steeds meer aangepast waardoor je geen tijd had om adem te halen .
Pluspunten
Minpunten
moeilijk uit te leggn zo
je begint je dag met bijpraten met je collega's dan wacht je tot de post er is dan ga je je fiets laden en kun je post gaan lopen.
Pluspunten
eigen tijdsindeling
Minpunten
je moet wachten tot de post gebracht word
Leuke tijd gehad. jaren met plezier gewerkt op verschillende afdelingen.
was altijd fijn om naar me werk te gaan hat supper lieve colegas was altijd tijd voor een praatje en een grapje te maken
Pluspunten
super lieve colegaas
Minpunten
post bezorgen in de sneeuw
op oudere leeftijd vroeg tot heel vroeg opstaan is vrij moeilijk .maar het lukt nog steeds.dit is dus zwaar.ik leer nog elke dag zowel van mijzelf als van andere mensen.het leuke van mijn baan is het contact op straat in de verschillende wijken.ik kom morgens om 05.45uur in Bleiswijk binnen en ga naar de kantine drink wat praat wat met collega,s en ga om 05.55 uur naar m,n werkplek daar ga ik samen met een collega of soms meerdere collega,s post tenten openmaken om op wijk gebied uit te gooien en vervolgens gaan we deze post ingooien in wijk kasten op straat gebied en huis nr . daarna pakken we de rode machine post bakken en gaan deze samenvoegen met de grove post.deze post wordt meteen gebundelt en voorzien van een elastiek. deze bundel gaat in een oranje wegbrengtas daarop de volgende bundel tot de wijk kast klaar is. hierna draaien we de strips op de kasten naar een volgende wijk. en beginne de cyclus opnieuw.tot alle wijken klaar zijn. daarna gaan we de binnengekomen post van de volgende dag vast voorbereiden. als dit klaar is en soms ook eerder gaan we de straat op om onze wijken te lopen.deze halen wij op op verschillende depots in verschillende wijken. als we daarmee klaar zijn vullen we onze gewerkte tijd op straat gelopen in op het dag rapport. zodat deze aan het einde van de dag op kantoor kan worden ingevoerd door een leiding gevende in het harmonie comp systeem. ik mag dan vanaf het depot naar huis.
Pluspunten
ik kan goed in een team werken maar ook goed alleen. ik spreek nederlands Engels Duits
Minpunten
kan slecht tegen onrecht en kan slecht tegen neerbuigende en afbrekende kritiek.
Daar het bedrijf richting aan zoeken is ten einde te 'overleven' maakt dat de werksfeer niet altijd optimaal te noemen is. Het logistieke proces zoals bij PostNL genoemd wordt: 'de weg van de brief' is interessant. Kennis hebben van het werkproces is een pré echter voor de uitoefening van mijn functie niet noodzakelijk. Het lastigste van mijn werkzaamheden is: het personeel gemoedelijk houden, dit daar vele het uitzicht hebben op ontslag, en toch de prestaties op het gebied van het pakket van eisen dagelijks te waarborgen. Al het hierboven genoemde maakt het werk voor mij leuk en uitdagend.